Hey John,
Ja ik was 1 van die mensen die jou om advies had gevraagd in december. En dit is dan mijn eigen uitvoering geworden.
Mijn doos was 140 x 80 x 20 cm van Cube, lekker klein maar voor een derailleur naar mijn mening net iets te smal. Ik heb dat geprobeerd op te lossen door mijn band aan de zelfde kant te zetten. En een flinke reep schuim in de doos te stoppen. En dat is goed gegaan, maat als iemand een merk weet met een doos van 150 x 85 x 25/30 hoor ik dat graag !!
Slepen met bagage een fietsdoos zal nooit mijn hobby worden, maar is wel te doen. Mooier zou zijn als je een paar kleine wieltjes onder de doos kon plaatsen. Inpakken thuis een uur, op Marrakesch had ik hem in een half uur in de doos.
Let op losse onderdelen zoals de ring waarmee je het zadel vast zet. Zet die na het verwijderen van het zadel ook weer vast .... of neem deze los mee.
Het foam dat wordt gebruikt is bij elke bouwmarkt te koop in verschillende diameters en wordt normaal gebruikt als isolatiebuis voor CV installaties.
Tot slot plak ik zelf een klein stanley mesje in mijn doos om ty-wraps los te krijgen na aankomst. Dit om het kip-ei probleem te voorkomen dat je gereedschap in je bagage zit die je met ty-wraps dicht hebt zitten.
@ John: Waar heb jij die mooie doppen vandaan voor op de naaf van jouw voorwiel ? Bedankt voor de instructie video, daar worden we allemaal wijzer van.
Wouter Hagedoorn