Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Piemonte (Noord Italie) in april. Goed te doen? - Forum Wereldfietser

Piemonte (Noord Italie) in april. Goed te doen?

Ik heb het plan opgevat om met de trein (fiets mee) naar Milaan te gaan en daar vandaan (op te fiets) richting het westen te gaan (piemonte) en een weekje rond te rijden samen met 2 fietsmaatjes. Vraag is: Is het goed te doen kwa fietsen (wegen, gedrag automobilisten etc) en kwa weer. Het is niet de bedoeling te kamperen maar pensionnetjes/ B&B te nemen. Idee is nu medio april te gaan.

Alvast dank voor reacties.

Groet Peter
April is vrij vroeg. Je zit ten zuiden van de Alpen, en dat scheelt veel. Maar zodra je hoger gaat wordt het snel kouder. Italianen rijden anders dan Nederlanders, maar veelal wel erg oplettend en hoffelijker. Het grootste probleem is dat er vooral door de geografie relatief erg weinig wegen zijn per hoofd van de bevolking en dat de wegen die er zijn dus soms erg vol zitten, en smal zijn. Tussen dat verkeer krioelen dan nog massa's levensmoede scooterrijders. Benjaminse heeft een route naar de Italiaanse Riviera die je misschien zou kunnen bekijken. Dan is het misschien een beetje rustiger.
Wim
Wim bedankt

Ik was er al een beetje bang voor. We willen met de citynightline.nl 's nachts reizen en dan een weekje fietsen. Milaan was een bestemming dus ik dacht..goh Peimonte e.o. (evt. parc Nazionale Gran Paradiso) misschien is dat wat? Als het te koud is en niet helemaal lekker om te fietsen moeten we maar een andere bestemming zoeken. Bedankt.