Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wie heeft route van Shannon naar Zuidwesten van Ierland? - Forum Wereldfietser

Wie heeft route van Shannon naar Zuidwesten van Ierland?

Hallo,

Ik ga begin mei wederom fietsen in Ierland (zie http://home.wanadoo.nl/joswelling).
Nu wil ik het zuidwesten van het land wel eens gaan zien. Alleen de route van Shannon daar naartoe kom ik nog niet uit. Ik kan via Limmerick, maar dat zal wel erg druk zijn.
Alternatief is om via Ennis naar de pont bij Tarbert te gaan. Heeft iemand dit wel eens gedaan? En wat raad je me aan?

Dank,
Jos
Jos op mijn Ierland linkpagina vind je veel informatie over fietsen in Ierland.
http://www.fietsvakantielinks.nl/Landen ... rland.html

Verder heb ik in 2005 in het Zuid Westen van Ierland gefietst.
http://www.fietsvakantielinks.nl/harryo ... erland.htm een routekaart heb ik opgenomen.

Met het pont bij Tarbert heb ik geen ervaring, zover ik mij herinner was het met name van Limmerick naar Shannon druk.
Over het stuk van Shannon tot de veerpont kan ik weinig zeggen, wel heb ik de route vanaf Tarbert richting Dingle en het ZW van Ierland in omgekeerde richting gedaan: zie http://moh.freehostia.com/index.html?2000/route

Het stuk van Tarbert tot Dingle Peninsula was vrij saai maar niet te druk.
Waarom niet allebei? Ik zou een rondje maken via Limerick en Cork en dan via de schiereilanden (welke en hoeveel hangt af van de tijd die je hebt) weer terug via Tarbert.
Ik onderschrijf wat de Tovenaar zegt: tussen Tarbert en Dingle is vergeleken met de schiereilanden vrij saai (behalve de fraaie kliffen bij Ballybunion). Via Limerick en door de binnenlanden al dan niet via Cork naar het zuidwesten is groener/ heuveliger en beboster. Ik vond de drukte in Limerick nogal meevallen, maar ja dat was nog in de jaren 90 :-)
Zie voor meer info mijn fietsgids Fietsen in Ierland
Luc
opdefiets schreef:Waarom niet allebei? Ik zou een rondje maken via Limerick en Cork en dan via de schiereilanden (welke en hoeveel hangt af van de tijd die je hebt) weer terug via Tarbert.
Zie voor meer info mijn fietsgids Fietsen in Ierland
Luc
Ik ga inderdaad een rondje maken. Ik heb slechts 7 dagen, dus ik moet keuzes maken. Cork laat ik liggen en concentreer me op de schiereilanden. Ik heb jouw boekje. Leuk boekje, maar beetje gedateerd (jaren 90).
Het boekje is inderdaad enigszins gedateerd, maar op mijn website kun je een update (vooral wat betreft de praktische info over overnachtingsmogelijkheden) vinden voor het geval je dat nog niet had ontdekt. Ik denk dat de routes in het algemeen nog prima te fietsen zijn, de wegen sterk verbeterd, maar het autoverkeer dito toegenomen helaas.
Zeven dagen is erg kort; ik zou als je ook tussen de schiereilanden moet kiezen Beara op nummer een zetten. Kerry is erg mooi, maar ook erg druk; wellicht afsnijden door het binnenland en niet de hele ring doen. Indien wel, dan de bewegwijzerde route voor fietsers in plaats van de 'gewone weg' die te druk is geworden (zie ook de update). Van Dingle is de uiterste punt (Slea Head Drive) het mooiste en de Connor Pass, dus alleen doen als je die ook meeneemt. Ook Mizen head vond ik erg fraai (ook vooral de uiterste westelijke punt)
Veel fietsplezier!
Luc
opdefiets schreef:Het boekje is inderdaad enigszins gedateerd, maar op mijn website kun je een update (vooral wat betreft de praktische info over overnachtingsmogelijkheden) vinden voor het geval je dat nog niet had ontdekt. Ik denk dat de routes in het algemeen nog prima te fietsen zijn, de wegen sterk verbeterd, maar het autoverkeer dito toegenomen helaas.
Zeven dagen is erg kort; ik zou als je ook tussen de schiereilanden moet kiezen Beara op nummer een zetten. Kerry is erg mooi, maar ook erg druk; wellicht afsnijden door het binnenland en niet de hele ring doen. Indien wel, dan de bewegwijzerde route voor fietsers in plaats van de 'gewone weg' die te druk is geworden (zie ook de update). Van Dingle is de uiterste punt (Slea Head Drive) het mooiste en de Connor Pass, dus alleen doen als je die ook meeneemt. Ook Mizen head vond ik erg fraai (ook vooral de uiterste westelijke punt)
Veel fietsplezier!
Luc
Bedankt voor je tips! Daar ga ik wat mee doen. Ik vertrek 2 mei en hoop dat het dan nog niet zo druk is op Kerry.
Mijn route ZW-Ierland heb ik klaar:
dag 1 met bus van Shannon airport naar Bantry
dag 2 Bantry - Mizen Head - Bantry
dag 3 Bantry- Beara - Kenmare
dag 4 Kenmare - Cahershiveen
dag 5 Cahershiveen - Tralee
dag 6 Tralee - Dingle - Tralee
dag 7 Tralee- Shannon airport

Ik zou graag wat leuke eetadresjes en pubs met live music van jullie willen weten in mijn overnachtingsplaatsen. Tips welkom dus!
En hebben jullie de fiets weleens meegenomen in de bus? Kan dat altijd? Reserveren nodig?

Graag hoor ik wat van jullie.
opdefiets schreef:ik zou als je ook tussen de schiereilanden moet kiezen Beara op nummer een zetten. Kerry is erg mooi, maar ook erg druk; wellicht afsnijden door het binnenland en niet de hele ring doen.
Dit kan ik volledig onderschrijven.
Ik heb ooit nog een jaartje in Ierland gewoond en heb de schiereilanden een paar keer bezocht.
Kerry is samen met de Clifs of Moher (verder noordelijk) een kermis voor Amerikaanse bustoeristen (die er ook al in mei zijn, I'm sorry). Dingle is misschien iets rustiger, maar niet veel.

Beara is dé juiste keuze als je daar wil gaan fietsen.

Moest ik zelf teruggaan, ik zou naar de Connemara en Donegal gaan.