Beste fietsers,
Ik heb al jaren een 3 versnellingen Gazelle Primeur. Lekker rechtop houding maar toch iets voor boodschappen.
Ik zoek een fiets voor Woon-Werk en dag/toertochten. Ik heb niet de illusie om de Himalaya op te rijden.
Ik heb een ATB geprobeerd. Lekker stoer maar zo'n recht stuur is erg nerveus, die brede banden heb ik niet nodig en gezien mijn lengte (1,90) zit ik veel te veel in een racehouding waardoor ik last krijg van rug en nek.
Dus: Een fiets met meer dan 7 (18 o.i.d.) versnellingen, een "rechtop" positie (als het waait ga ik op mijn stuur liggen of een lekker kopje koffie drinken), 28"wielen (rollen beter, gewicht is niet echt van belang), ruimte voor toekomstige uitbreiding (tassen etc.), banden met iets profiel maar verder zal het vooral een asfaltgereden fiets worden. Geen bijzondere spullen (naafdynamo, remschijven), moet lekker soepel rijden zonder veel weerstand.
Heeft iemand een leuk idee?. Geld speelt wel een rol maar ik geef liever 200 euri extra uit voor iets wat jarenlang bruikbaar is dan dan hij in de schuur beland omdat hij tegenvalt.
Een randonneur met een "normaal" stadsfiets geometrie en een normaal stuur?
Dus rechtop en zo min mogelijk weerstand met mogelijkheid tot bepakking.
Welke fietsen hebben zo'n rechtopzit geometrie? Ik dacht dat vooral Gazelle zo'n geometrie had. Is dit te zien aan het "omhooglopen" van de middenstang (van zadel naar stuur)?
Hartelijk dank, ik kan door de bomen mijn fiets niet vinden.
Gr. Alexander.
Ik heb al jaren een 3 versnellingen Gazelle Primeur. Lekker rechtop houding maar toch iets voor boodschappen.
Ik zoek een fiets voor Woon-Werk en dag/toertochten. Ik heb niet de illusie om de Himalaya op te rijden.
Ik heb een ATB geprobeerd. Lekker stoer maar zo'n recht stuur is erg nerveus, die brede banden heb ik niet nodig en gezien mijn lengte (1,90) zit ik veel te veel in een racehouding waardoor ik last krijg van rug en nek.
Dus: Een fiets met meer dan 7 (18 o.i.d.) versnellingen, een "rechtop" positie (als het waait ga ik op mijn stuur liggen of een lekker kopje koffie drinken), 28"wielen (rollen beter, gewicht is niet echt van belang), ruimte voor toekomstige uitbreiding (tassen etc.), banden met iets profiel maar verder zal het vooral een asfaltgereden fiets worden. Geen bijzondere spullen (naafdynamo, remschijven), moet lekker soepel rijden zonder veel weerstand.
Heeft iemand een leuk idee?. Geld speelt wel een rol maar ik geef liever 200 euri extra uit voor iets wat jarenlang bruikbaar is dan dan hij in de schuur beland omdat hij tegenvalt.
Een randonneur met een "normaal" stadsfiets geometrie en een normaal stuur?
Dus rechtop en zo min mogelijk weerstand met mogelijkheid tot bepakking.
Welke fietsen hebben zo'n rechtopzit geometrie? Ik dacht dat vooral Gazelle zo'n geometrie had. Is dit te zien aan het "omhooglopen" van de middenstang (van zadel naar stuur)?
Hartelijk dank, ik kan door de bomen mijn fiets niet vinden.
Gr. Alexander.