Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vueling Airlines - Forum Wereldfietser

Vueling Airlines

Gevlogen traject: Valencia-Amsterdam
Datum: 10 november 2006
Vervoerstarief fiets :binnen bagagelimit van 20kg
Verpakking fiets :zelf hoes mee genomen en erom met plakband en karton.
Geboekt Via internet
Even de klantenservice gebeld en de fiets kon zo mee.
De kosten vielen binnen de bagagelimiet van 20 kilo. Ik had een achtertas met 10 kilo als handbagage en de stuurtas met fotospullen en ander zwaar spul. Met wat meer kleren aan viel ik net binnen de bagagelimiet. Volgens mij doen ze niet flauw over een paar kilo overgewicht. Tent en kookgerei ging allemaal mee! Vlotte afwerking!
Overbagage kost €6.- per kilo
MiaV schreef:Gevlogen traject: Valencia-Amsterdam
Datum: 10 november 2006
Vervoerstarief fiets :binnen bagagelimit van 20kg
Verpakking fiets :zelf hoes mee genomen en erom met plakband en karton.
Geboekt Via internet
Even de klantenservice gebeld en de fiets kon zo mee.
De kosten vielen binnen de bagagelimiet van 20 kilo. Ik had een achtertas met 10 kilo als handbagage en de stuurtas met fotospullen en ander zwaar spul. Met wat meer kleren aan viel ik net binnen de bagagelimiet. Volgens mij doen ze niet flauw over een paar kilo overgewicht. Tent en kookgerei ging allemaal mee! Vlotte afwerking!
Overbagage kost €6.- per kilo
Gevlogen traject: Barcelona-Amsterdam
Datum: augustus 2008
Vervoerstarief fiets: 30 euro. Fiets woog 20 kg, inclusief aangehechte spullen.
Verpakking fiets: Zelf hoes meegenomen (van Fietsvakantiewinkel). Achtertassen op de fiets laten zitten. Hierin onderdelen van gedemonteerde BOB. Ook slaapzak op achterdrager en BOB-wieltje aan frame fiets vastgemaakt met touw en tape. Bidons ook laten zitten. Wel alles vastmaken met tape en touw aan fiets. Derailleur naar binnen gevouwen tegen achterstang, beschermen met bubbeltjesplastic en vastmaken aan stang. Verdere bagage in grote tas van de BOB, vastgemaakt met riem in het BOB-karkas (toegestane gewicht 20 kg). Toegestane handbagage: 10 kg.
Geboekt: via Internet.
De fiets hoefde niet van tevoren worden opgegeven. Op vliegveld van Barcelona geregeld. Prima service. De fiets kwam zonder één schrammetje op Schiphol aan en werd mij persoonlijk overhandigd. Zelfs de plastic hoes was ongeschonden. Wel naam, adres en vluchtnummer op hoes geplakt.
alberttangerman schreef:Gevlogen traject: Barcelona-Amsterdam
Datum: augustus 2008
Vervoerstarief fiets: 30 euro. Fiets woog 23 kg.
Verpakking fiets: Zelf hoes meegenomen (van Fietsvakantiewinkel). Achtertassen op de fiets laten zitten. Hierin onderdelen van gedemonteerde BOB. Ook slaapzak op achterdrager en BOB-wieltje aan frame fiets vastgemaakt met touw en tape. Bidons ook laten zitten. Wel alles vastmaken met tape en touw aan fiets. Derailleur naar binnen gevouwen tegen achterstang, beschermen met bubbeltjesplastic en vastmaken aan stang.
Geboekt: via Internet.
De fiets hoefde niet van tevoren worden opgegeven. Op vliegveld van Barcelona geregeld. Prima service. De fiets kwam zonder één schrammetje op Schiphol aan. Zelfs de plastic hoes was ongeschonden. Wel naam, adres en vluchtnummer op hoes geplakt.
[/quote]
Nu ben ik sinds 2006 niet meer op de luchthaven van Barcelona geweest. Moet je fiets daar ook door een scan, die veel te klein is, waarvoor je halsbrekende toeren uit moet halen en ook nog wel eens schade opleverd aan fietsen.
Bert,

Vueling heeft sinds vorig jaar een nieuwe terminal (terminal C). Ze wilden mijn fiets eerst op de lopende band door een scan halen. Maar dat ging niet omdat de fiets te groot was. Op die nieuwe terminal hadden ze volgens mij nog nooit een fiets gehad. Daarna moest ik de fiets afgeven aan een beambte die de fiets heeft meegenomen. Misschien dat de fiets daarom ook zo goed was behandeld. Dus de fiets niet op de lopende band leggen! Op Schiphol werd de fiets mij persoonlijk overhandigd, ongeveer 10 min na de lopende band bagage. Alles perfect!