Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ultralight - Forum Wereldfietser

ultralight

Voor alle ultralight freaks die vinden dat Terra Nova of Hilleberg lomp zware spullen maken een link naar een wat freaky Amerikaans merk met cultstatus:

http://www.warmlite.com/start.htm
http://www.oregonphotos.com/Warmlite1.html

Tweepersoonstenten van ruim een kilo en best lichte slaapzakken voor als je in de vrieskist wilt overnachten.

Die tweede link geeft ook historisch interessante links met informatie over de ontwikkeling van klassieke outdoorproducten als de Kelty rugzakken uit de jaren zestig die ik toen niet kon betalen door de dure dollar (heb nog steeds mijn even mooie Bergans van destijds).

Denk ervan wat je wilt,
Wim
Gaat Jim nu een nieuwe tent kopen? :lol:
Wauw Wim, dat ziet er gaaf uit. Ik ga die sites eens uitpluizen, want naast lichtgewicht tellen ook zaken mee als duurzaamheid, comfort, ventilatie, waterdichtheid. Eens zien of er al gebruikerservaringen zijn.

jim
Ervaringen genoeg. Dit is een familie bedrijf dat aan de wieg heeft gestaan van de Amerikaanse ultralight beweging. Denk aan Californie jaren zestig. Als ik het zo zie hebben Hilleberg en Exped hier wat van hun ideeen vandaan gehaald. Maar dit is heel extreem. Zelf vond ik het vooral curieus en historisch interessant, maar aan de andere kant, de techniek is interessant, en elke gram eraf is meegenomen als het niet ten koste gaat van de veiligheid. De website is te gek voor woorden zo onbegrijpelijk. Vroeger stonden er naar ik begrijp ook allemaal naakte mensen op, omdat de eigenaren naturisten waren. Spaart ook weer gewicht zullen we dan maar denken. Kortom ik dacht dit mag ik jullie niet onthouden, ook al valt het misschien niet in de normale categorie verstandige praktische raad.
Wim
Ja Wim, ik vond die website ook al uitblinken in duidelijkheid, maar niet heus.
En verder vielen mij inderdaad ook die foto's op van naakte mensen uit de jaren zestig. Grappig om te zien, inmiddels zijn dat mooie historische beelden geworden.
En als je als naturist kampeert heb je weer gewicht gespaard, gek dat ik daar niet aan heb gedacht. Maar als ik straks in augustus in de omgeving van Tromso (richting noordkaap) mijn tentje opzet, dan denk ik dat ik echt warme kleding ontzettend ga waarderen. Dus neem ik die toch maar mee.

jim
Tromso, prachtig. Ik was daar eind jaren zestig - met kleren aan, al was dat toen gezien de temperatuur zeker niet nodig (rond de dertig graden). Neem spul mee tegen de muggen.
Wim
Als je nog lichter wil, kun je bij gossamer gear of tarptent een shelter aanschaffen. Al boet je dan in qua comfort en stormproof.