Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje voor vakantie 2009 Europa - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje voor vakantie 2009 Europa

Hi,

Graag zou ik gaan fietsen in Europa ergens, 2-3 weken nog te plannen in de maanden juni/juli of september.
Mijn ervaringen:
- Leiden - Basel via Paul Benjaminse
- Fietsroute Loire
- Duitsland de Weser-route
- varia weekend tochten
Ik kampeer graag, net ook nieuwe tent gekocht. Wat is nou fijner om na een dag fietsen je tentje op te zetten en gezellig een hapje te eten met een wijntje erbij? - ik weet het wel!

Nog open: Vele routes te doen in Europa:
Duitsland:
- Limes route deel 1 tot aan Regensburg
- Varia tochten via Bikeline

Frankrijk:
- Fietsen naar Parijs, leuk te combineren met Parijs uitjes. De route blijkt mooi te zijn en veel autovrije wegen
- Fietsen via Santiago de Compostella richting Tours

Spanje:
Girona- Sevilla/Granada: Pittige tocht met veel ups and downs. Lijkt mij zeker de moeite waard maar zal zeker wat extra energie vergen.
Deze route zal ik zeker niet alleen willen doen!

Reageer als je het leuk lijkt om een route te bespreken in Europa. We kunnen altijd even een avondje plannen om ideeen uit te wisselen.
Verder over mijzelf: ik ben een vrouw van 29 jaar, enthousiast een vrolijke en gezellige metgezel. Technische achtergrond, lees en leer graag, ambitieus, flexible in omgang.
Bij voorkeur onmoet ik mensen van mijn eigen leeftijd, man /vrouw +/- 10 jaar verschil.

Ik hoor het wel!
groetjes,
Marijn
Hoi Marijn!

Verdikkie! Heb ik net een fietstrein naar Avignon geboekt :roll:
Groene weg naar de Middenlandse zee (naar nederland toe).
Mijn eerste keer in Frankrijk op eigen houtje.

Technische achtergrond (elektro/informatica), Rustig, geen grote prater, 30 jaar.
Lees ook graag en schuw nieuwe dingen niet. Ik ontwikkel me graag.

Hoe dan ook, alvast een prettige vakantie! :)
Hoi Marijn,

Jouw plan om naar Zuid-Frankrijk te trekken komt eigenaardig dicht in de buurt van het mijne :) Ik was al begonnen met mensen te ronselen via devakantiefietser.be (ik ben Belg, hopelijk niet erg :p). Ik zal hier eens zetten wat ik ginder gepost heb:


Dé droom: fietsvakantie
Het probleem: alleen kan niet en m''n vrienden willen niet
Oplossing (alé, hoop ik): dit forum

Ik post in dit bericht expres nog niet het beeld van m''n ''ideale'' trip, omdat ik nog ruimte wil laten voor andere ideeën. Desalniettemin heb ik wel zo''n ideaal beeld dat elders op het I''net staat (zie link onderaan). Daarop staat ook wat basisinformatie over mezelf, niet onbelangijk natuurlijk en ik hoef niet uit te leggen waarom.
Vind je dat jouw idee ongeveer overeenstemt (we kijken niet op Noord of Zuid trekken), zet het er dan alstublieeft naast, ik smaak het je. Door je naam ernaast te zetten geef je alleen een indicatie dat je zou willen meetrekken, niks is verplicht en ik kan je gegevens altijd wissen als je daarom vraagt. Nadat je de vragenlijst doorlopen hebt mail je het bestand naar ruben.vanmelckebeke@gmail.com zodat ik voor een geupdate versie op I''net kan zorgen.

Link: ''http://goldhorn87.googlepages.com/Map1.xls''
(Open Office, excel 2003 of hoger vereist)
Vragen? Mail: ruben.vanmelckebeke@gmail.com


Dus Marijn (en alle anderen die dit lezen): als je het ziet zitten weet je wat te doen ;)
goldhorn schreef:Hoi Marijn,
Het probleem: alleen kan niet
Kan best joh, gewoon gaan ;)

Ik zie je wel ergens op de Col de la Bonnette of zo, in juli-augustus trek ik ook richting Zuid-Frankrijk (vanuit NL) 8).
Juli - Augustus? Dan heb ik ruzie met mijn collega's, want die hebben kinderen :D
Maar ja, ik ben ook geen studen meer, dus kan buiten de schoolvakanties...
Mijn vertrekdatum is 5 Juni. Gezien ik er vlug bij was met boeken, denk ik geen problemen te hebben ;)
Aangezien het mijn eerste keer aan de meditiraan is, ga ik lekker de toerist uithangen (Foto's, en veel genieten van het uitzicht).

Btw: Startpunt is Zuid... Ben van plan in Avignon een trein naar Narbonne te nemen... Ben toch rond 7:30 uur in Avignon :roll:
Volgends landeninformatie is het rond juli - augustus stervens druk op weg en camping... :(
M. schreef:
goldhorn schreef:Hoi Marijn,
Het probleem: alleen kan niet
Kan best joh, gewoon gaan ;)

Ik zie je wel ergens op de Col de la Bonnette of zo, in juli-augustus trek ik ook richting Zuid-Frankrijk (vanuit NL) 8).
Ik mag gewoon niet alleen van m'n ouders, echt belachelijk :s
Maar ergens hebben ze wel gelijk... Er moet toch iemand zijn om m'n water te dragen ;) Bovendien heb ik geen deftige tent, dus het zou voordeliger zijn als ik een tent kan gebruiken.

Misschien steek ik je wel voorbij richting Zuid-Fr. :p
hey Marijn!
ik wil je eerst en vooral laten weten dat ik een fietsreis in Frankrijk en/of Spanje (Duitsland nog niet) zeker zie zitten! Het zou mn eerste fietsreis worden trouwens. De gedachte om op eigen kracht op ontdekking te gaan, maakt me met de dag enthousiaster! Alleen weet ik nog niet wanneer ik kan vertrekken. Ik wil wel graag op de hoogte blijven van je plannen. En ja, mss moeten we maar es afspreken om ideeën uit te wisselenen.
Alleen er op uit trekken lijkt me intens en boeiend, met 2(of meer) ook nog iets gezelliger, en in mijn vriendenkring heb ik nog niemand kunnen warm maken om me te vergezellen...

iets over mezelf:
M/33, wonend in Gent, België. werkend in de culturele sector. in een vaste relatie. veel goesting in een fietsreis met een dagelijks 'stuuteke' cultuur en natuur.

voila. ik kijk uit naar je reactie
groetjes
Frederik
Ik haak effe aan ...

Een van de fietstrips die ik ooit nog wil doen, is het spaanse deel van de Camino heen en terug. Dus van Zuid-Frankrijk door de binnenlanden naar Santiago (en Finisterre) en dan via de kust terug naar de Pyreneeën.

Ik ken Noordwest-Spanje inmiddels vrij goed (Pyreneeën en Baskenland iets minder), maar ik zou het graag eens met de fiets willen verkennen.

Mocht iemand daar komende zomer ook zin in hebben, dan hoor ik het graag.

Erik, m, 35
Hoi Marijn,

Jouw plannen spreken me zeker aan! Net als jij heb ik heel veel zin om deze zomer weer te gaan fietsen en kamperen! Vooral Spanje spreekt me erg aan, want van dat land heb ik nog niet veel gezien.

Ik ben 27 en woon in Leuven. Vorig jaar kon ik niet (lang) gaan fietsen wegens te weinig vakantiedagen, maar dat is dit jaar gelukkig weer anders! :wink:

Ik heb er al enkele tripjes in België en Nederland opzitten en lange fietsvakanties in Slowakije/Polen en Frankrijk (Groene weg). Plekken waar ik heel graag nog een keertje wil gaan fietsen zijn Spanje, Scandinavië, Marokko, Canada en eigenlijk ook al de andere landen waar ik nog niet geweest ben :D

Ik hoor nog wel van je!

Groetjes,

An
Hey allemaal!

Ik wil deze zomer ook graag weer gaan fietsen en kamperen; bij voorkeur een wat langere trektocht.

Ik heb eerder gefietst in Frankrijk, Spanje en Italie, steeds met Cycletours. Erg leuk, maar nu wil ik graag eens "zelf-georganiseerd" op reis.

Het lijkt me leuk om eens wat verder te babbelen over de verschillende ideeen en te kijken wat daar uit rolt.

Dus als ik nog mee mag ;-), laat ff wat horen!

Groetjes,

Pieter = 28 jarige techneut
Hallo allemaal,

Ik heb dit ergens anders ook al geschreven, maar wilde het ook even in het algemene 2009 topic gooien:

Ik ben zelf van plan om -na enkele keren benelux, duitsland en vorig jaar op en neer naar Parijs- van Stockholm naar Bergen te fietsen. +/- 3 weken in de periode midden juni t/m juni 2009. ik reken 4 dagen voor de heen en terugreis, en dan kom ik rond de 70km per dag. In het begin zou dit wat hoger kunnen liggen, in de Noorse bergen zal dit wel lager liggen. Ook is het halen van de eindbestemming geen must... het gaat mij meer om de reis en wat ik tegenkom, zeker niet om afstanden. Ik zoek een gezonde mix tussen wildkamperen/campings en na dagen regen even een nachtje opdrogen in een herberg/hotel. Ik moet zelf nog best wel wat uitzoeken (route, overnachting, heen/terugreis) en zit ook nog te twijfelen over of ik (met wie/hoeveel) wil samen reizen...

Als je intresse hebt, mail me anders eens op matthijs(at)maaiveld(punt)net... of (als je uit de omgeving (40km) Rotterdam komt,) gaan we eens samen fietsen?

Groeten, Matthijs

matthijs = 28 jaar, architect, houdt veel van cultuur en natuur, wijntje, lekker eten, uitdagingen, kan niet goed stilzitten of maar 1 ding tegelijk doen, bijna altijd vrolijk, impulsief en een gezelschapsmens. Ah, kijk ook niet gek op als ik per week 500-1000 foto´s maak.
Hi allemaal,

Ook ik ben van plan lekker op de fiets rond te trekken deze zomer, iets mooiers is er niet! Helemaal als je het combineert met af en toe onderweg cultuur opsnuiven, fotograferen, een rivier induiken of lekker in de zon liggen met een goed boek. Ik ben daarbij gek op kamperen, en inderdaad Marijn, ' s avonds met een wijntje / witbiertje voor de tent is ideaal.

Het lijkt mij erg leuk om met een (klein) groepje te fietsen. Ik heb zelf hiervoor gefietst in Frankrijk, Oostenrijk en de Ardennen. Er zijn een aantal landen waar ik nog heel graag heen wil, maar ik sta ook open voor andere landen of mooie routes. Griekenland, (Zuid-West) Engeland, Noorwegen, Tsjechie (en Nieuw-Zeeland, maar niet dit jaar) staan op dit moment bovenaan mijn verlanglijst.

Kort iets over mijzelf: 26 jaar, vrolijk, enthousiast en houd van uitdagingen. Mijn achtergrond: economie en psychologie, heb nu een leuke baan bij de overheid. Verder houd ik van lekker actief bezig zijn, taekwondo, cultuur en lezen.

Ben benieuwd naar alle plannen!

Groetjes, Merel
hoi iedereen
mijn fietsreis wordt stilaan concreet.
het plan is om begin juni te vertrekken vanuit Gent richting Sevilla via de route 'groene weg naar middellandse zee' en 'onbegrensd fietsen naar Andalusië'. Ik overweeg ook om er een geldinzamelactie aan te koppelen (later meer..)
Kortom, 2500 km puur natuur, cultuur én ontspanning!! Ik zou de tocht in m'n eentje ondernemen, maar als iemand de goesting voelt om (een deel van) de rit mee te bollen, laat het gerust weten.

mijn groet is groot (zo groot als het gat in de ozonlaag)
Frederik (M, 33)
Hoi allemaal! En natuurlijk hoi Marijn!

Ik lees deze topic en reacties met grote interesse. Het lijkt erop dat iedereen hier wel zo'n beetje op het zelfde niveau zit en vroeg me dus af of er al concrete plannen waren om samen te fietsen?

Ikzelf heb namelijk vakantie van 1 tot 28 juni en was van plan om te fietsen tussen Einhoven en Barcelona (heb nog niet besloten welke richting). Ook zit ik net als anderen met het probleem om iemand in de directe omgeving enthousiast te maken voor lange fietstochten.

Ik heb al meerdere (kleinere) fietsvakanties gedaan op een 'normale toerfiets', maar voor dit jaar heb ik eindelijk een goeie fiets! Voorlopig ziet het er naar uit dat ik de reis alleen ga maken, maar als iemand van jullie inmiddels plannen heeft die met die van mij te combineren zijn (of die van jullie zijn gewoon veel beter :wink: ), willen jullie me dan een berichtje sturen?

Wat kan ik nog meer over mezelf vertellen? Ben ooit met een technische studie begonnen, maar werk inmiddels in de horeca (ben 27). Op fietsvakantie geniet ik van prachtige landschappen, neem soms een dagje pause om 'de tourist uit te hangen' en 's avonds lekker voor de tent een drankje drinken en een goed gesprek hebben. (Een goed gesprek kan natuurlijk elk niveau hebben, van filosofisch tot beneden alle peil).

Dus, ik hoop dat mijn plannen een beetje aansluiten bij die van jullie! Laat maat wat weten.

Groetjes, Wytse