Goed om mee te denken met het benodigde. Maar dan moet je geen lariekoek gaan roepen. Donzen slaapzakken worden al jaren geïmpregneerd, en een donzen slaapzak is al jaren kleiner in te pakken dan een synthetische. Je moet ze alleen niet strak willen oprollen, maar dat is een kwestie van inpak"techniek".
Goede keus denk ik zoShane schreef:Dat is idd een belevenis, het zou zo maar een winkel in Thailand kunnen zijn .
Maar ik ben toch geslaagd, Het is een Tatteljee jeti geworden nylon/nylon tot -10 5cm langer dan standaard dus 1300g. Ik heb ook voor gekozen om een inritslaken te nemen van katoen, (wel 500g maar toch lekker, en kan altijd nog thuis blijven als ik echte licht wil reizen).
Uiteindelijk E400 geworden. Best een investering maar toch het waard denk ik, voor iets die op maat gemaakt is. En met een beetje slijmen hebben ze beloofd om hem binnen twee weken klaar te hebben .
Bedankt allemaal voor de reacties een veel nuttig informatie.
Shane
Ik heb ook een tatteljee, slaapzak een paar jaar geleden nog mee gelegen in de Ardennen bij -9º terwijl die van mij maar tot -3 ging. Nergens last van gehad.
Helaas moet ik een nieuwe, bij redelijk intensief gebruik heeft hij het maar 30 jaar volgehouden
Aan alles komt een einde, ook aan een veelgebruikte tatteljee slaapzak. Maar dan gaat de tocht voor een nieuwe, wel weer richting de nieuwerdammerdijk