Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santiago - Buenos Aires in juli en augustus - Forum Wereldfietser

Santiago - Buenos Aires in juli en augustus

Deze zomer wil ik met mijn vriendin (dan vrouw) van Santiago naar Buenos Aires fietsen. Deze fietsreis wordt onze huwelijksreis.

Omdat mijn vriendin lerares is zijn we genoodzaakt om in juli en augustus te gaan. Dan is het winter in Zuid-Amerika, maar volgens mij zijn de temperatuur en vochtigheid in deze regio nog redelijk te doen. Klopt dat of vergis ik me daarin?

Zijn er mensen die ervaring hebben met het fietsen in deze regio in de periode juli en augustus?
Ik ben dan met name geïnteresseerd in het passeren van het Andes gebergte. Ik heb gelezen dat soms de passen worden afgesloten door sneeuwval? Komt dat vaak voor?
Zou deze tunnel een alternatief kunnen zijn?
http://www.masterlyinactivity.com/andes/bermejo.html

Alvast bedankt!
Deze tunnel zit bovenop de pas, halverwege de tunnel loopt de grens tussen Chili en Argentinie. Al het vrachtverkeer tussen Chili en Argentinie gaat over deze weg dus het zou kunnen dat ze hem sneeuwvrij houden. Op een andere pas hebben wij al eind maart sneeuw gehad en temperaturen onder nul, dus juli wordt zeker een uitdaging. Maar het Argentijnse gedeelte van de pas is ontzettend mooi.
Verder naar het noorden zijn de seizoenen minder scherp. Ik vermoed dat ondanks de grotere hoogte van de passen of de hoog'vlakte' van Bolivia, je daar minder kans op sneeuw hebt. Je zal dan, vanwege de hoogte, het traject beter andersom kunnen afleggen en vanwege de extra lenge een stuk met bus of trein moeten afleggen (vb. van Villazón naar Uyuni of Oruro, of juist van Bs As naar Tucumán, dan sla je alle laaglandkoude over). Noord-west Argentinië is ook schitterend.

Ter plaatse afhankelijk van het weer beslissen kan ook. Een lange afstandsbus is zo geregeld. Dan kun je je bij de voorpret op twee scenario's richten en heb je vast een goede reden om nog eens terug te gaan.