Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsband met twee uiteinden? - Forum Wereldfietser

Fietsband met twee uiteinden?

Bekijk http://www.telegraaf.nl/binnenland/2920 ... nip__.html eens en vertel van je ervan vind. Ik vind het flauwekul, een lekke band heb ik zo in een kwartiertje verholpen (uitvalnaven).
Op zich een goede vinding lijkt mij.
Bij het opleggen van de buitenband moeten wel de uiteinden van de binnenband tegen elkaar (blijven) liggen anders volgt gegarandeerd een klapband tijdens het oppompen.

Alleen handig voor achterwielen die niet makkelijk te verwijderen zijn.

Nog makkelijker is het natuurlijk om helemaal geen lekke banden te hebben, en dus goede buitenbanden te nemen.
Pff onzin.

En bout overhouden als je een binnenband verwisseld, heb ik nog nooit van gehoord. Op 10minuten heb ik het wel geklaard. Ze mochten sommige banden wel eens makkelijk er in doen passen, sommige zijn zonder bandenwippers haast niet meer in de velg te krijgen, althans de eerste maal niet. Ik rij zo'n keer of 3-5 per jaar lek, geeneens de moeite om het hinderlijk te vinden.
s0lar schreef:En bout overhouden als je een binnenband verwisseld, heb ik nog nooit van gehoord. Op 10minuten heb ik het wel geklaard.

Ze mochten sommige banden wel eens makkelijk er in doen passen, sommige zijn zonder bandenwippers haast niet meer in de velg te krijgen, althans de eerste maal niet.
Ad 1: Je mag mijn stadsfiets met SA 3v-naaf en trommelremmen van een nieuwe achterband komen voorzien.
Ad 2: Bedenk eens hoe het komt dat het altijd de tweede hieldraad is die lastig over de velg gaat.
Leon
Nou ik heb 3 fietsen. Mijn folderfiets met trommelremmen en 3 speed achternaaf, dat is een onding om een nieuwe binnenband in te zetten. Dan heb ik nog mijn schoolfietsie en die heeft een 6 speed casette en v brakes, dat is al heel wat gemakkelijker. Tot slot heb ik nog mijn trekkingfiets met snelspanners en daar is het helemaal geen probleem bij.

dus als het zo simpel is met 10 minuutjes dan mag je mijn band komen plakken.
paul1987 schreef:Nou ik heb 3 fietsen. Mijn folderfiets met trommelremmen en 3 speed achternaaf, dat is een onding om een nieuwe binnenband in te zetten.
Baggerstalen frame? Zo gepiept met de juiste hoeveelheid geweld :D

(cue: vorkuitzetter)
Een hele tijd geleden alweer kwam ik een artikel tegen.
Diverse oplossingen bij 'flat tires'.
Feitelijk tips om thuis te komen zonder Rema... :o
Die jongens knipten de band door midden op de plek van het lek
en legden daar gewoon een knoop in.
Op pompen en rijden maar.
Over snelheid gesproken ;-)

Overigens houdt ik het bij een gewone binnenband want zovaak rijd
ik niet lek. Al heb ik wel eens nagedacht over een soort van massieve
banden. Of bestaan die al.
Full proof :D

Groet, Yohta
m-gineering schreef:
paul1987 schreef:Nou ik heb 3 fietsen. Mijn folderfiets met trommelremmen en 3 speed achternaaf, dat is een onding om een nieuwe binnenband in te zetten.
In de praktijk van de amateur blijkt (ervaring :twisted: ) dat het boutje waarmee de remarm vast zit niet alleen vastgeroest is, maar ook van een maat waarvan je de sleutel net kwijt bent en zal de kabel of bevestiging van de trommelrem net stuk gaan op de zaterdagmiddag om half zes wanneer je de band wilt verwisselen.
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:
In de praktijk van de amateur blijkt (ervaring :twisted: ) dat het boutje waarmee de remarm vast zit niet alleen vastgeroest is, maar ook van een maat waarvan je de sleutel net kwijt bent en zal de kabel of bevestiging van de trommelrem net stuk gaan op de zaterdagmiddag om half zes wanneer je de band wilt verwisselen.
Leon
Er thuis op deze manier achterkomen dat je rem niet deugd is winst!