Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visum Iran 2 weken bij aankomst op vliegveld Tehran? - Forum Wereldfietser

Visum Iran 2 weken bij aankomst op vliegveld Tehran?

Ik las op de website van de Iraanse ambassade (http://www.iranianembassy.nl) het volgende:

"NOTICE : ALL THOSE WHO ARE ORIGINALLY OF DUTCH NATIONALITY , COULD RECEIVE AN AIRPORT VISA FOR TWO WEEKS STAY IN IRAN INTENTIONAL AIRPORTS. THIS KIND OF VISA IS AN AIRPORT FACILITY AND IT ISN'T EXTENDABLE."

(gekopieerd en geplakt van die site, het staat daar in hoofdletters incl. spelfouten...)

Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk visum?
Het scheelt een hoop gedoe en ik heb aan 2 weken genoeg.

Jaap
jaapniewold.blogspot.com
Hoi!

Misschien wat laat maar toch.

Wat een rare tekst. Als ik het zo lees is het een visum dat ALLEEN op het vliegveld geldig is. Ik zou het maar liever van te voren regelen via IranianVisa of zo of zelf naar de ambassade stappen.

Fiets de Wereld,

Whisky
Iranian visa? Reken maar niet op antwoord. Stelletje... :twisted: Zijn volgens mij geen Iraniers. Maar naar mijn weten is het mogelijk om op het vliegveld een visum te verkrijgen, dat inderdaad niet te verlengen is. En niet alleen voor het vliegveld. Navragen zou ik zeker doen, gewoon even de ambassade bellen. Oh, Iran...ik heb heimwee.... 8)
Hoi ?Harry,

Ja, de laatse tijd schijnen ze bij iranianvisa het niet helemaal op een rijtje te krijgen, soms. Maar andere adressen waar je het kan laten regelen weet ik eigenlijk niet. Misschien bij Stantours? Die zitten in hetzelfde gebouw als Iranianvisa.

Fiets de wereld,
Whisky
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Ik ben naar de Iraanse ambassade toegegaan omdat de telefoon niet werd opgenomen en op een e-mail geen antwoord kwam.
Ondanks de merkwaardige tekst op de site: het 2 wekenvisum wordt inderdaad verstrekt bij aankomst op het vliegveld in Tehran, zo werd mij gezegd, en ik mag het vliegveld verlaten.... :D

Voor wat betreft iranianvisa.com: ik heb er goede ervaringen mee, augustus dit jaar. Authorisatiecode aangevraagd in Istanbul. Die kreeg ik na een paar weken en na een tijd heb ik mijn visum opgehaald in Erzurum. Daar kreeg ik mijn visum binnen 1 dag, oktober 2008. Goed geregeld.

groet,
Jaap