Ja, en het kan ook zittend.macdavid schreef:bij staand fietsen kunnen slapende voeten optreden is dit een bekend probleem ?
Leon
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Van Colle val di Elsa naar San Gimignano in Toscane loopt de weg steil omhoog, daar werd ik voorbijgereden door Italiaanse wielrenners, staand op de pedalen, terwijl het zadel onder hun konten heen en weer zwiepte. Ik als wereldfietser met bagage op mijn fiets bleef gewoon rustig zitten, zo laag mogelijk geschakeld met de derailleurs, doortrappen. Geen last van gehad. Het probleem van slapende voeten kan misschien aan te slappe schoeisel liggen. Even afstappen en een stukje lopen, dan is het weg. Ik droeg gewone sandalen met Walk-Fit steunzolen van Telsell (bekend van TV), nooit probleem !s0lar schreef:Ik heb er ook soms last van, zowel staand als zittend. Ik sta eigenlijk niet vaak op de pedalen. Maar ik merk wel dat ik er bijna enkel last van heb tijdens het klimmen als ik veel kracht moet overbrengen op de pedalen.
Ik fiets altijd met de bal van mijn voeten op de pedalen. Nóóit met de middenzool. Ik zie op straat in stad Groningen nog altijd veel mensen voorbij fietsen met de hak op het pedaal. Ook zit het zadel vaak te laag, met de knieën soms hoger dan je kruis. Het stuur nooit breder dan je schouders. Belachelijk, de juiste fietsvoorlichting schiet hier ernstig tekort . Heel jammer!Wim schreef:Ik zei niet dat je met het midden van je voet moet trappen, dat lijkt me wat al te dol. Gewoon het plaatje wat verder naar achteren is wat ik bedoelde (en verder dan een klein beetje kan sowieso niet want dat laat de bevestiging van de plaatjes op je schoen niet toe). Bij mij althans heeft die verschuiving geen enkele invloed op de mogelijkheid mijn voet wat te draaien of zijdelings te bewegen (maar ik heb ook plaatjes met float). Of begrijp ik je niet goed?
Willem