Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ultralight wijn drinken - Forum Wereldfietser

ultralight wijn drinken

Daar zit je dan met je ultralight uitrusting, en een zware glazen fles wijn die je in een keer moet opdrinken, of deels weggooien. Platypus komt met een goedkope en lichte oplossing:
http://www.tahoemountainsports.com/stor ... erve.shtml
Wim
Ik gebruik al jaren een 1 liter waterzak van ortlieb als wijnzak, werkt ook prima !
Dat is inderdaad een vergelijkbaar idee. Deze is echter erg licht, en voor wijn geoptimaliseerd. Bovendien mag je van Ortlieb geen alcohol in hun zakken doen, en hebben ze geen 1 liter zakken meer.
Overigens kun je deze Platypus zak natuurlijk ook als een heel lichte (26 gram) compacte extra zak voor water gebruiken, voor als de omstandigheden dat vragen (daarvoor hebben wij ook altijd een 4 liter Ortlieb zak bij ons).
Wim
iemand hier die er in US vijftig in gaat kopen, en hier ondehands doorverkoopt..?
Ik neem toch aan dat ze hier ook spoedig verkrijgbaar zullen zijn (het komt van Cascade design, hetzelfde bedrijf als van de Thermarest matjes). Dat spul is hier toch nooit heel veel duurder dan in de VS? Ik schat minder dan 15 euro. Ik heb hier in Jeruzalem geen weegschaal, dus ik kan even niet meten hoeveel een lege wijnfles weegt, maar het zal al gauw een paar honderd gram zijn. Kan iemand even wegen?
Wim
Wij gebruiken hier al jaren een aluminium bidon voor. Dat bergt ook gemakkelijk op
Wim schreef:. Ik heb hier in Jeruzalem geen weegschaal, dus ik kan even niet meten hoeveel een lege wijnfles weegt, maar het zal al gauw een paar honderd gram zijn. Kan iemand even wegen?
Wim
460-650 gram
Oef, dan bespaart dit dus voor 13 dollar 434-624 gram. Dat is geen slechte score.
Wim
Wim schreef:Oef, dan bespaart dit dus voor 13 dollar 434-624 gram. Dat is geen slechte score.
Wim
Een plastic 1.5 l waterfles weegt 35-50 gram en hoeft ook niet veel te kosten :D
We hadden van de zomer op onze reis twee flessen Aquana meegenomen.
een voor de witte of rose en een voor de rode wijn, net waar we trek in hadden.

Inhoud: precies 0,75 liter. Uitgevoerd met drinkdop en extra dop hieroverheen, om het lekken te voorkomen.
Advies gebruik de drinkdop niet om zo te lurken maar om makkelijk te schenken.

Lekker licht van gewicht en makkelijk tussen de achtertasspullen op te bergen. Nadeel: Je kan de fles moelijk inknijpen als de inhoud minder wordt, om zo de overtollige lucht weg te krijgen. Daar hadden we weinig problemen mee, een kwestie van gewoon stug doordrinken. :D
Als ander nadeel is te noemen de doorzichtige kleur, waardoor de smaak misschien minder zou kunnen worden, maar erg makkelijk om te weten wat rood, wit of rose is.


Wel off-topic: Doe me trouwens meteen denken aan wat voor glazen jullie gebruiken, en hoe houden we de witte wijn of rose koel. Ik zal eens proberen om op het forum te zoeken. Ben gelukkig lid, dus dat mag geen probleem zijn. :evil:

Groetjes Gijs en Jolanda
Zo zie je maar, er zijn er meer die het leven beschaafd willen houden, en toch licht van gewicht. Als glazen hebben wij al weer heel wat jaren (klein) bekermodel glazen van lexan. Dat ziet er in elk geval de eerste jaren uit als glas (het krast na verloop van tijd wel, en de kleur wordt wat minder helder, maar ach). En het is net als glas smaak en reukloos. Maar anders dan glas is het heel licht, en onbreekbaar. Ik ben er erg zuinig op, want meestal kun je alleen van die onzin met schroefpootjes en zo kopen, in plaats van deze handige stapelbare bekertjes.
De witte wijn etc koelen we in een bak met water. Dat gaat heel snel. We hebben zo'n opvouwbare Ortlieb (af)wasbak, maar als je je wijn in een grote pan met water zet is hij ook snel tamelijk koud.
Wim