Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum alleen toegankelijk voor leden? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Forum alleen toegankelijk voor leden?

128 berichten
Volgens mij is er ergens iets mis gegaan. In het bestuursvoorstel van afgelopen zomer werd gesproken over een forum in twee delen: een algemeen deel en een besloten deel. Er zou een koppeling komen tussen loginnaam en lidmaatschap, waarna er een nieuw besloten deel aan het forum zou worden toegevoegd. Leek mij heel zinvol.

In welke ledenvergadering is er besloten dat het hele forum besloten zou worden? Notulen graag.
SjirkM schreef:Niet nu al in alle tumult rond dit besluit jullie bijdragen uit het forum weghalen. Het bestuur moet de kans krijgen zich te beraden op wat hier gezegd en gesteld wordt en het zou zonde zijn als dit forum een stuk kwijt raakt terwijl dit achteraf niet nodig was.
Weghalen ben ik sowieso niet van plan. Overhaaste maatregelen ook niet. Uitzien naar een kollektief alternatief is denk ik ook alleen aan de orde als over enige weken blijkt dat dit plan niet ingetrokken wordt.
Dat lijkt me duidelijk: een groot deel van de forumgebruikers, zowel leden als niet-leden, staat niet achter het besluit van het bestuur om alleen leden schrijfrechten te geven op het forum.

Ik zal mijn mede-bestuurleden voorstellen om het plan voorlopig stil te zetten, en voor te leggen aan de leden op de ALV in het voorjaar.

In de tussentijd: geef je gegevens door aan ikbenlid@wereldfietser.nl! De delen "wie was waar" en "vergaderingen" gaan we sowieso afschermen voor leden.

Sander
Ik ben verbijsterd over het voornemen het forum van de Wereldfietser niet langer open te stellen voor niet leden.

Bij het opzetten van het forum in 2002 hebben we uitermate bewust de keuze gemaakt het forum voor iedereen open te stellen. Ik ben nog steeds uitermate trots op de ontwikkeling die het forum sindsdien heeft doorgemaakt. Na twee rustige jaren met slechts enkele tientallen berichten begon het aantal berichten in 2004 enorm toe te nemen en inmiddels hoef je maar fietsen in een willekeurig land in Google in te tikken en je kunt op onze site uit. Meer dan 70.000 posts met informatie over fietsreizen, een geweldige prestatie.

Graag wijs ik op het totaal sluimerende bestaan dat de landeninformatie leed totdat we deze in 2004 overhevelden naar het forum. Slechts enkele tientallen hits per maand voor de pagina's achter het wachtwoord. Voor mij is de kern van internet dat het een open domein is waar mensen door samen te werken een schat aan informatie kunnen creeren. Om de kosten hoeven we het niet te laten, het onderhoud van de website kost nog geen 50 cent per lid per jaar. We hebben al jaren een forse financiele reserve waar geen duidelijke bestemming voor is, dus voor het geld hoeven we het echt niet te doen.

De doelstelling van vereniging de Wereldfietser is (ik citeer uit het originele afschrift van de statuten dat ik nog altijd in bezit heb):

Artikel 2:
De vereniging heeft ten doel:
- het verzamelen en uitwisselen van informatie die van belang is voor fietsreizigers
- het verzorgen van voorlichting over fietsreizen
- het totstandbrengen van contacten
- het behartigen van belangen van fietsreizigers
alles in de ruimste zin des woord.


Het forum is wat mij betreft verreweg het meest effectieve middel hiervoor gebleken. De activiteiten hebben slechts een beperkt bereik, het tijdschrift is prachtig maar zorgt niet voor interactie tussen leden. In onze doelstelling ontbreekt elke verwijzing naar dat het doel uitsluitend de leden zou betreffen.

Ik heb het nooit als een probleem dat het forum in ruime mate door niet leden gebruikt wordt, sterker nog het forum wordt in belangrijke mate gemaakt door enkele hyperactieve gebruikers waarvan een deel geen lid is. Het lijkt me een hele grote vergissing niet-leden voortaan uit te sluiten van het forum, niet alleen omdat we daarmee de doelstelling van onze vereniging niet meer in dezelfde mate zullen kunnen realiseren, maar vooral omdat we de kern van het succes van de vereniging op het spel zetten.

Dennis de Vries
Voorzitter vereniging de Wereldfietser 2002 - 2004
Penningmeester vereniging de Wereldfietser 1998 - 2002
Klets geen shit, wordt gewoon voor 15 euro lid !!! :lol:
Ik heb het eerder al eens gezegd bij de discussie over de koers van de vereniging. Anders dan bij voetballen kun je fietsen ook prima zonder anderen. Hoewel de vereniging wat leuke clubuitjes heeft, is de kern wat mij betreft toch dat we zoveel mogelijk anderen proberen te besmetten met het fietsvirus, en zulke beginners proberen te helpen. Daarnaast kan er informatie voor gevorderden worden uitgewisseld. Kortom, de vereniging is er om te geven, en niet om te nemen. Dat is waarom ik me op het forum inspan voorlichting te geven. Dan is er wel een gehoor nodig.
Ik ben blij dat het dus voorlopig in de ijskast gezet is. Overigens hoop ik wel dat diegenen die het forum nuttig vinden ook lid worden. Je hoeft toch niet overal zelf beter van te worden?
Wim
voor15euro schreef:Klets geen shit, wordt gewoon voor 15 euro lid !!! :lol:
Ach, dit soort gebruikers mogen best geweerd worden..

Goed dat het in de ijskast gaat, maar ik vraag me toch af, waarom zo'n beslissing zo rigoreus neergelegd is? Zonder blijkbaar eerst te polsen bij de leden en de niet-leden?
Wim schreef:Ik heb het eerder al eens gezegd bij de discussie over de koers van de vereniging. Anders dan bij voetballen kun je fietsen ook prima zonder anderen. Hoewel de vereniging wat leuke clubuitjes heeft, is de kern wat mij betreft toch dat we zoveel mogelijk anderen proberen te besmetten met het fietsvirus, en zulke beginners proberen te helpen. Daarnaast kan er informatie voor gevorderden worden uitgewisseld. Kortom, de vereniging is er om te geven, en niet om te nemen. Dat is waarom ik me op het forum inspan voorlichting te geven. Dan is er wel een gehoor nodig.
Ik ben blij dat het dus voorlopig in de ijskast gezet is. Overigens hoop ik wel dat diegenen die het forum nuttig vinden ook lid worden. Je hoeft toch niet overal zelf beter van te worden?
Wim
Als ik nu lid word kan ik misschien ook nog meebeslissen over de toekomst van het forum. :D. Even alle gekheid op een stokje: ik wil wel graag lid worden van een vereniging waar ik wat aan heb en waar ik me fijn bij voel. Ik moet me er wel mee kunnen identificeren dat is voor mij persoonlijk heel belangrijk. Aan de andere kant wil ik ook niet de hele tijd langs de zijlijn liggen zeuren, dus ik wil er nu ook eens serieus werk van maken.
Ga niet langer zeuren en laat voor 15 euro je kaken niet schaamrood kleuren :oops:
@voor15euro: Misschien zijn er wel mensen die wel aan het forum willen deelnemen maar die niet lid willen worden. Misschien heeft dat niets met 15 euro te maken.

Mocht dit plan doorgaan dan ben ik de eerste die zich aan zal melden op een nieuw forum en ik ben bereid om daarvoor te betalen ook.
15 euro zijn de kosten, om in de toekomst, in het WF-familie-forum te kunnen posten.....
Blijft het lezen, wel gratis, voor de WF wezen? :roll:
Dan kunnen de wezen, de infomatie op ons forum, gratis blijven lezen
Willen ze meer gaan doen, dan kost het deze fietsvrienden poen :lol:
Ben je soms familie van GerdC, Voor15euro????
Jezus, wat een zielig figuur ben je voor15euro, niet mans genoeg om onder je eigen naam te posten??

Het gaat helemaal niet om die 15 euro, maar ach... dat zul je wel niet begrepen hebben?

En Sinterklaas is al geweest...
Gun @voor15euro geen lol
hij is gewoon een trol.
Geweldig, die broederlijke eensgezindheid tussen leden en niet-leden :P .

Tijd voor een eerste complottheoriehypothese : misschien was dit bericht over het afsluiten van de markt(forum) - deze agorafobie - een geniale doelgerichte zet om op een zo kort mogelijke tijd een positieve perceptieboost te geven onder de posters over dit forum 8) .

Wat mezelf betreft.
Ik hoef als zuiderbuur allicht minder te argumenteren waarom ik geen lid ben van de vereniging, maar ik weet wel waarom ik op dit Nederlandse forum terecht gekomen ben : ik vind hier veel makkelijker en meer info dan op Belgische fietssites; daar is trouwens geen vakantiefietsforum !
@jansenius
Agorafobie??? http://nl.wikipedia.org/wiki/Agorafobie Moest ik even opzoeken hoor, maar pleinvrees oid???

Geen vakantiefietserforum in Belgie, maar wel lekker eten!! :D en een hele leuke politiek :twisted:
Onze bekendste akteur heet nu eenmaal leterme en lijkt wat op onze premier, en voor de rest is het hier komkommertijd.

Nee een vakantiefietserforum in vlaanderen, is toch www.devakantiefietser.be.

Maar vergeleken met dit forum, is het daar stil. Soms ook een voordeel.

Groeten,

Willem
Hier nog een reactie van bij de zuiderburen:ik ben al jaren lid van de Belgische vakantiefietser, maar door hier op het forum te zoeken heb ik al veer meer reacties gekregen dan op het forum van de vakantiefietser.
Moet ik me schuldig voelen omdat ik zonder lid te zijn al verschillende tochten met de Hollanders heb meegedaan?

Hein
Ha! Doet me denken aan de site van de Consumentenbond: elke keer dat je iets zou willen weten moet je eerst lid worden, en elke keer dat je dat gebeurt ga je negatiever over die club denken. Dat is jammer, want ze doen prima dingen, alleen die beeldvorming he.

Alleen de gedachte al bij het beperken van schrijfrechten op de WF site roept bij mij de woorden spruitjeslucht, zuinigheid en kneuterigheid op. Deze 'eigen lid eerst' gedachte strookt wat mij betreft niet met de sfeer die de WF in het algemeen uitstraalt. Misverstand?
Ik denk -nee, weet het wel zeker- dat het forum heel belangrijk is voor fietsenboeren en aanverwante bedrijven. Is de prijs van de advertenties wel in overeenstemming met dat belang????
Deze website heeft enorm veel hits van een zeer specifieke doelgroep. Het lijkt me dat deze website op zijn minst gelijk moet kunnen draaien en ik denk zelfs aan winst.

Adverteerders maakt het natuurlijk niet uit of je lid bent of niet. In die zin zorgen niet leden voor lagere kosten van de website.
Als je de site alleen maar toegankelijk maakt voor leden worden in principe de kosten voor de leden hoger want de advertentieinkomsten zullen dalen.
Dit laatste argument, onze Vlaamse vrienden zullen dat direct beamen, is natuurlijk een absoluut doorslaggevende reden om de site ook voor niet leden open te houden.

Weet de vereniging wel wat de verhouding leden/niet leden is die gebruik maken van de site?

ps. Waarom is het zo belangrijk om de notulen van vergaderingen geheim te houden? Waarom moet dat achter een wachtwoord? Wat is er te verbergen? Ik ben op jaarvergaderingen geweest en daarin werd -jammer genoeg- echt niet besproken hoe we het beste alle auto's konden opblazen.