Additionally, paste this code immediately after the opening tag: beetje off topic, maar hulp bij naafversnelling gevraagd. - Forum Wereldfietser

beetje off topic, maar hulp bij naafversnelling gevraagd.

Ik zoek me suf maar kan het niet vinden.

Ik was wat te enthousiast met het onderhoud van mijn vouwfiets. en heb de binnenkant van mijn sachs 3 versnellingnaaf maar eens gesmeerd. nu rijd het voor geen meter meer. ik heb te veel spelling. en snap het niet zo.

Iemand die een handleiding weet? of tips.

Over derailleurs is alles te vinden, waarbij het in mijn ogen niet zo nodig is.
lennart schreef:Ik zoek me suf maar kan het niet vinden.

Ik was wat te enthousiast met het onderhoud van mijn vouwfiets. en heb de binnenkant van mijn sachs 3 versnellingnaaf maar eens gesmeerd. nu rijd het voor geen meter meer. ik heb te veel spelling. en snap het niet zo.

Iemand die een handleiding weet? of tips.

Over derailleurs is alles te vinden, waarbij het in mijn ogen niet zo nodig is.
hier al gekeken? http://hubstripping.wordpress.com/
Hi Lennart,

wat heb je precies gedaan? Klinkt mij in de oren dat je de lagers hebt gepoogd te smeren? Het binnenwerk uit een dergelijke naaf is nogal een klus... dus als je wat meer helderheid kunt verschaffen over wat je gedaan hebt kunnen we naar een oplossing gaan zoeken.


Bas
Wat bedoel je met speling? Trapt de fiets door, of wil het schakelen niet meer...

Heb je misschien 'plakkerig' vet gebruikt waardoor vrijlooppallen niet meer loskomen oid?

Zo ja, dan is het misschien een idee om de naaf met diesel of WD 40 door te spoelen en dan met een beetje dunne olie in te smeren en kijken of het dan beter is...

Verder sluit ik me aan bij de opmerking van mijn bovenbuurman. Als je iets gedetailleerder verteld wat je gesmeerd hebt en hoe dan kunnen anderen hier ook wat meer erover zeggen.

Succes
Eric