Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 96 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34428 berichten

Martin E. van Doornik schreef:Misschien heb ik een te makkelijke hint gemaakt
Dat lijkt mij ook, want behalve Læsø en København ken ik niets in Denemarken :wink:

Maar ja, wie kent Læsø?

Troost je dan, ik kom wel regelmatig in Fåborg maar ik herkende het niet....

Haike schreef:Troost je dan, ik kom wel regelmatig in Fåborg maar ik herkende het niet....
Denemarken heeft maar 4 plaatsen die met een F beginnen, dus dat was te overzien 8)

4 grote plaatsen met een F bedoel je.... :wink:

Haike schreef:4 grote plaatsen met een F bedoel je.... :wink:
4 grotere plaatsen ja :wink:

Ik heb me altijd voorgenomen om raadselfoto's te plaatsen, die uitsluitend vanaf mijn fiets zijn genomen. Of vanuit een boot waar mijn fiets aan boord staat. Zo ook de bijgaande bijdrage. Het is toch niet voor niets Werelfietserforum?
Zo'n anderhalf week geleden keek ik op TV naar de film Amityville Horror. Wat heeft Amerika toch prachtige houten huizen uit de koloniale periode en ik heb daar grote bewondering voor. Het huis op de film bestaat echt en is te vinden op Long Island. Volgens internet worden dergelijke huizen "Dutch Colonial Houses" genoemd, hoewel ik daarin niets van Hollandse bouwstijlen kan herkennen. Nu niet ver van Long Island vandaan, maar wel in een andere staat, waar zijn die twee foto's genomen :wink: ? www.mijnalbum.nl/Album=36EQOKZT

Ik heb vergeefs gezocht op de website Stationsweb over de detailfoto van een onbekend station met de reclamebordjes.

Martin E. van Doornik schreef:Ik heb vergeefs gezocht op de website Stationsweb over de detailfoto van een onbekend station met de reclamebordjes.
Dan zet ik er toch gewoon nog eentje bij ter verduidelijking :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Ik heb vergeefs gezocht op de website Stationsweb over de detailfoto van een onbekend station met de reclamebordjes.
Dan zet ik er toch gewoon nog eentje bij ter verduidelijking :wink:
Station Beekbergen van de Veluwse stoomtreinlijn Apeldoorn-Dieren. Gevonden op http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... beekbergen

Martin E. van Doornik schreef:Station Beekbergen van de Veluwse stoomtreinlijn Apeldoorn-Dieren. Gevonden op http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... beekbergen
Helemaal goed Martin, station Bbg :wink:

Michael W schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Station Beekbergen van de Veluwse stoomtreinlijn Apeldoorn-Dieren. Gevonden op http://www.stationsweb.nl/station.asp?s ... beekbergen
Helemaal goed Martin, station Bbg :wink:
Het zijn de hanenkammen of rollagen van gele baksteen boven de ramen, die mij de doorslag hebben gegeven. Die zie je bij stations maar zelden.

Hier plaats ik een drietal foto's. De eerste foto is de jeugdherberg van Fåborg in 1958, met mijn moeder (28 jaar) aan de deur, met haar voet op de lage trap. De vrouw naast haar zal wellicht van de jeugdherberg zijn, waarvan haar man in de deuropening staat. Jammer dat de originele dia na 50 jaar zo sterk verweerd is. Samen met mijn vader maakten zij in 1958 een gecombineerde kampeer-jeugdherberg-fietstocht door Denemarken. Wij, de drie kinderen, werden aan de zorgen van oma en opa toevertrouwd. Zo konden zij lekker doorgaan met 'wereldfietsen'! Mijn moeder overleed veel te jong in 1971.
De tweede foto is dezelfde JH van Fåborg, door mij in 1981 gefotografeerd. Grønnegade betekent Groenestraat. De huizen rechts op de foto van 1958 staan er nog. Alleen het bijgebouw naast de JH is nu gewijzigd. Later ben ik daar nog twee keer geweest.
De DUH is nu gewijzigd in Danhostel, maar hier en daar kwam ik nog dit oude geëmailleerde logo tegen, in 2005 gefotografeerd in jeugdherberg Møns Klint (vlakbij de bekende witte krijtrotsen). www.mijnalbum.nl/Album=ZTTSAFEA

hoogte 580m
Afbeelding

er zitten meer letters in de plaatsnaam dan dat er huizen staan

(Edit 29-11-2008) afstand vanaf Utrecht exact 850 km

nishiki schreef:hoogte 580m

Er zitten meer letters in de plaatsnaam dan dat er huizen staan

(Edit 29-11-2008) afstand vanaf Utrecht exact 850 km
In de buurt van de Franse Pyreneëen?

nishiki schreef:hoogte 580m
Afbeelding

er zitten meer letters in de plaatsnaam dan dat er huizen staan

(Edit 29-11-2008) afstand vanaf Utrecht exact 850 km
Rocamadour? maar dat is wel meer dan die 850 km.......

Haike schreef:Rocamadour? maar dat is wel meer dan die 850 km.......
In de Cèvenne staan veel van dit soort kerkjes :wink:

Afbeelding

Cevennes is bijna goed, het kerkje is te vinden in het departement Ardeche, of heb ik nu te veel verraden.

Afbeelding

Haike schreef:
nishiki schreef:hoogte 580m
Afbeelding

er zitten meer letters in de plaatsnaam dan dat er huizen staan

(Edit 29-11-2008) afstand vanaf Utrecht exact 850 km
Rocamadour? maar dat is wel meer dan die 850 km.......
Ik weet zeker dat er in Rocamadour meer dan 9 huizen staan

nishiki schreef:
Haike schreef:
nishiki schreef:hoogte 580m

er zitten meer letters in de plaatsnaam dan dat er huizen staan

(Edit 29-11-2008) afstand vanaf Utrecht exact 850 km
Rocamadour? maar dat is wel meer dan die 850 km.......
Ik weet zeker dat er in Rocamadour meer dan 9 huizen staan
Dat is ook zo....

nishiki schreef:Cevennes is bijna goed, het kerkje is te vinden in het departement Ardeche, of heb ik nu te veel verraden.
Ardeche
hoogte 580 m
afstand vanaf Utrecht exact 850 km
Plaatsnaam van 9 letters

Het zou een makkie kunnen zijn :P

Michael W schreef:
nishiki schreef:Cevennes is bijna goed, het kerkje is te vinden in het departement Ardeche, of heb ik nu te veel verraden.
Ardeche
hoogte 580 m
afstand vanaf Utrecht exact 850 km
Plaatsnaam van 9 letters

Het zou een makkie kunnen zijn :P
Het zijn meer dan 9 letters...... 9 was op Rocamadour gedoeld, maar ook ik was effe de tel kwijt.