Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Doktor Whisky! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Doktor Whisky!

Blijkbaar wel,

summa cum laude of maximo cum laude (met hoogste lof en met hoger dan hoogste lof)

kun je de beslissing niet aanvechten. nu ja als het beter kan moeten ze het zelf maar beter doen.

Groeten,

Willem

gefeliciteerd..................

Nessie schreef:Van Harte Gefeliciteerd! Ik neem aan dat er al een lekkere whiskey op is gedronken?!
Whisky zal je bedoen ;)

Gefeliciteerd!! Whisky, van Harte!!, maare,... ik begrijp dat ik vanaf nu "U" moet gaan zeggen.... :lol:

Herr Doctor Whisky,

Jawohl, super gemacht, gratuliere!! Und jetzt? Urlaub auf'm Fahrrad?

Mooi man, gefeliciteerd. Nu lekker bijkomen bij/met vriendin?
En daarna... dit werk?

Afbeelding

Geniet er van!

Maarten

Hoi!

Ik ben in Bayreuth gepromoveerd omdat ik bij het opzetten van een onderzoeksgroep heb geholpen.

Magna cum laude is de op een na hoogste graad (met groot lof). De hoogste is suma cum laude (met grootste lof).

Fiets de wereld,
Whisky

Net welk Lof... eiken of Witlof? :lol: van harte gefeliciteerd!

Peter.

Ben je gepromoveerd in Duitland? Want suma cum laude is in duitsland toch vergelijkbaar met cum laude in Nederland. Het Duitse systeem zit toch behoorlijk anders in elkaar? Cum Laude is in ieder geval behoorlijk gangbaar in Duitsland. Niet vergelijkbaar met Nederland etc.

Ohja en in sommige landen komt maximo cum laude ook voor, dat is een soort suma cum laude met felicitaties.

Waarom ik al deze onzin weet? Omdat ik nu nog een master doe waar iedereen het heeeeeeeeel belangrijk vind :D

Anyway, of het nu een 7, 8 of een 9 is, gefeliciteerd. Super mooi resultaat!
Suc6 met het vinden van een baan!

giantus schreef:Ben je gepromoveerd in Duitland? Want suma cum laude is in duitsland toch vergelijkbaar met cum laude in Nederland. Het Duitse systeem zit toch behoorlijk anders in elkaar? Cum Laude is in ieder geval behoorlijk gangbaar in Duitsland. Niet vergelijkbaar met Nederland etc.
Hoi! Voor de titel- en cijferfreaks:

Het duitse systeem heeft vijf cijfers van 5 tot 0 :
5: non rite: niet voldoende (gezakt)
4: rite: voldoende (hakken over de sloot)
3: cum laude: voldoende (doorsnee)
4: magna cumlaude: met lof (uitstekend)
5: suma cum laude: met groot lof (uitmuntend)

Wat het lof betreft: het is het lof (bladeren) van de laurier gebruikt in de lauwerkrans als ereteken :)
Afbeelding

Deze is trouwens ook te maken van basilicum mocht de laurier nodig zijn voor ragout: zie Asterix en Obelix en de lauwerkrans van Caesar :wink:
Afbeelding

Fiets de wereld, met groot lof (een fietshelm is beter),
Whisky

Herr Doktor,

Heb je er een lekker Frankisch biertje op gedronken.

Blijf je in het Frankenland, of kom je terug naar Rotjeknorrr?

Groetjes uit Suriname,

Bert

Hoi bert!

Ik hoop hier in Beieren een baan te kunnen vinden maar mocht dat niet lukken dan zoek ik vervolgens in heel Duitsland en vervolgens in de rest van Europa. Ik ben erg mobiel en woon graag in het buitenland.

En als ik dan een baan heb staat een volgende bikkel-offroad-reis op het programma. Crossen door een wel heel erg grote zandbak :)
Afbeelding

Fiets de wereld (maar nu eerst een echte baan zoeken),
Whisky

Gefeliciteerd! Maar je gaat een baan zoeken en dan een reis maken?!? Ga je direct de ziektewet in ofzo? Baan en lange reis combineert slecht, dacht ik.

In ieder geval succes!

Marieke

Hoi!

Deze reis is meer een expeditie en duurt maximaal 3-4 weken. Ik neem aan dat dat wel voor elkaar te krijgen is maar wie weet. Afwachten maar dus :)

Fiets de wereld,
Whisky

Expeditie? Waarheen?

Spinnetje schreef:Expeditie? Waarheen?
Hoi!

Door de Taklamakan, de Kirya River volgend naar de Karadong ruinen midden in de woestijn. Afbeelding.

En dan een grote lange doorsteek (als dat nog mogelijk is) naar het noorden of westelijk naar Mazartagh. Afbeelding
En anders terug en via de nieuwe provinciale weg van Hotan naar Mazartag en verder naar het het noorden.

Fiets de wereld,
Whisky

Komen daar nog mensen, buiten jij.

wwwillem schreef:Komen daar nog mensen, buiten jij.
Hoi!

Als het goed is wel, vooral Uygur herders en onderweg tot het einde van de Keria River zijn er "dorpjes". Maar na het einde van deze delta midden in de Taklamakan nabij Karadong niemand meer. Dan is er voor 100km naar het westen en 150km naar het noorden geen levend wezen meer te bekennen, alleen maar zand en duinen.

Dus dat wordt weer voorraden meenenemen en vooral veel water. Ik ben dus nog druk bezig om die logistieke puzzel op te lossen want water is erg schaars. Maar in de bodem is in het oude wadi bereik op 1.5 meter diepte water te vinden maar dat zijn gegevens van de 90er jaren of nog ouder (begin 20e eeuw). Dus of dat nu nog zo is weet ik niet. Door irrigatie zinkt de grondwaterspiegel ieder jaar verder.
Misschien moet ik waterdepo's aanleggen voordat ik de doorsteek waag maar daar ben ik dus nog over aan het puzzelen :)

Fiets de wereld,
Whisky

Ik heb wel eens gehoord (een documentaire op canvas) van mensen die met een behoorlijke voorraad water door de woestijn, ik geloof de sahel, trokken, naar een gebergte toe, met een voorraad water, het was enkele honderden kilometers, en die hebben het dus niet gehaald, maar werden later wel opgehaald met een helikopter die wist waar ze heen gingen.

Uiteindelijk was het een probleem, de oriëntatie, ze deden een tocht die ook door kolonisten moest zijn gedaan, en probeerden dus iets wat volgens de geschiedenis echt moest gebeurd zijn in een tijd zonder de huidige (geografische,...) kennis.

Doordat ze dus verdwaalden, hadden ze een tekort aan water, en dus ook aan eten, aangezien ze van die poedermaaltijden bijhadden.

Met wat geluk werden ze gevonden.

Op zich was hun grootste probleem water. Het was zeker in het begin te zwaar.

En naar het einde toe waren ze lichter, maar moesten ze dus bezuinigen op het water, en dat was niet meer te doen. In combinatie met de grote temperatuursverschillen.

Het lijkt me vreemd om zo een tocht alleen te doen, riskant zelfs.

Maar goed. Je zult wel beter weten wat je doet dan ik.

Willem

Gefeli van drs Nald


.......... en een goed argument om een glaasje vuurwater te nemen voor het slapen gaan ............. cheers!