Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stel je hebt geld - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Stel je hebt geld

porto schreef:wat zouden jullie doen. Het gaat bv om 10.000 euro's.

Ga je dan op reis en laat je alles achter of?

Het is altijd al een droom geweest en nu met dit geld kan het.
Beleggen in aandelen. Die staan nu lekker laag.

Ook mijn idee, maar nog even wachten denk ik, en denken veel professionals. Helaas is het goede instapmoment kiezen altijd moeilijk. Anders waren we allemaal al miljonair.
W

Ik zou direct lekker gaan reizen! Het is me afgelopen jaar zo ontzettend goed bevallen dat ik wel weer een lange tijd weg wil. Werken kan altijd nog wel! :D

Beleggen zou ik nog zeker een tijd mee wachten. Eerst even afwachten wat de huizenmarkt gaat doen.

Geld is niet altijd het probleem. Soms is het verantwoordelijkheid.

Hoe graag we ook langere tijd weg willen, het kan nu even niet. Onze kinderen zitten nog op de middelbare school.
Pas als ze allebei aan de studie zijn dan kunnen we met een gerust hart weg.

Merk op dat we dit niet als een probleem zien, maar meer een feit. We hebben voor kinderen gekozen en daar hebben we absoluut geen spijt van.

Het voordeel is dat we in de tussentijd de 10.000 euro allang bij elkaar gespaard hebben :lol:

En ik vind mijn werk ook veel te leuk. Voorlopig niks geen vervroegd pensioen en dat soort gedoe. Maar smaken verschillen.
W

Het voordeel is dat we in de tussentijd de 10.000 euro allang bij elkaar gespaard hebben
Wacht maar dat ze gaan studeren en er heel lang over doen.. Is die 10k zo pleite.. :D

giantus schreef:Ik zou direct lekker gaan reizen! Het is me afgelopen jaar zo ontzettend goed bevallen dat ik wel weer een lange tijd weg wil. Werken kan altijd nog wel!
Daar sluit ik me nou helemaal bij aan (goh, komt dat even mooi uit :wink: )!

Maar misschien komt dat ook omdat ik verder (gelukkig) nog niet zoveel verplichtingen etc. heb...

Gudrun

Spinnetje schreef:
Het voordeel is dat we in de tussentijd de 10.000 euro allang bij elkaar gespaard hebben
Wacht maar dat ze gaan studeren en er heel lang over doen.. Is die 10k zo pleite.. :D
Ha!

Dan ken jij mijn grotere plan nog niet. Ze moeten eerst aan de studie en dan een baan en dan kunnen ze me mooi het studiegeld terug betalen.
Het liefst in porties van 10.000 per jaar.
Kan dan gewoon over gemaakt worden naar waar ik op dat moment op de fiets onderweg ben.... :wink:

dat klinkt als een risicovolle belegging

HansvanderVeeke schreef: Het liefst in porties van 10.000 per jaar. Kan dan gewoon over gemaakt worden naar waar ik op dat moment op de fiets onderweg ben.... :wink:
Misschien hebben je kids die 10.000 dan net nodig voor een fietsreis.... :D

Trouwens, ik wil die deal anders ook wel aangaan. Krijg ik nu 10.000 euro en die betaal ik over een aantal jaar wel terug! zonder rente :D

Het is heerlijk om te fantaseren wat je zou doen met veel geld...Al een oudejaarslot gekocht? Als je niet wint is het eigenlijk nieteens zo erg, omdat je lekker hebt kunnen wegdromen bij de gedachte aan wat je zou doen...

**Nieuw! ons eigen domein: www.vakantiefietsers.nl**

even een rekensommetje:

10.000 / 20 euro per dag (bron)
= 500 dagen

500 dagen * 80 km per dag (bron) = 40.000 km = rondje om de aarde

Dus, als je mijn kapitalistische formule hierop loslaat: kosten per jaar 365x20=7300 euro. Bij een vermogen van 182500 heb je bij een netto rendement van 4% een inkomen van 7300 euri (plus inflatie). Tot in de eeuwigheid.
W

Waar kan ik die 10000 euro ophalen, of is de buit al weg.

Tegenwoordig is 10000 euro zo weinig, en dat is heus niet om dat ik meer nodig heb dan vroeger.

Het is nooit genoeg, en het is zo op.

En als je het laat liggen kun je er nog minder mee.

Binnenkort is het materiaal waar het van gemaakt is meer waard dan de nominale waarde.

Maw, de kwestie is dus niet.

Stel je hebt 10000 euro,

maar van wie krijg je dit belachelijk lage bedrag


Willem

Ik klink toch niet ondankbaar?

@ wwwillem

Geheel offtopic: Maar deflatie is momenteel waarschijnlijker dan inflatie! En dan wordt je geld alleen maar meer waard! :lol:

even more offtopic:
hoe synchroniseer ik een HTC Touch via internet met Oracle agenda?
wwwillem: jij zit toch in de serverbranche, in het onderwijs wel te verstaan?
(ik ben die andere willem die dit voorjaar met je heeft gekookt in Stavelot)
Vandaag in de Volkskrant >> Rijk worden? Doe het samen en simpel.

wwwillem schreef:Waar kan ik die 10000 euro ophalen, of is de buit al weg.

Tegenwoordig is 10000 euro zo weinig, en dat is heus niet om dat ik meer nodig heb dan vroeger.

Het is nooit genoeg, en het is zo op.

En als je het laat liggen kun je er nog minder mee.

Binnenkort is het materiaal waar het van gemaakt is meer waard dan de nominale waarde.

Maw, de kwestie is dus niet.

Stel je hebt 10000 euro,

maar van wie krijg je dit belachelijk lage bedrag


Willem
Ach het kan nog beter, ik ken een verhaal van de eigenaar die al fietsend in Afrika 10 000 dollar vond... laat je dat dan maar liggen?