Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zoekt iemand nog spijkerbanden... - Forum Wereldfietser

Zoekt iemand nog spijkerbanden...

Op Ebay (ik heb een nieuw achterwiel nodig...) kwam ik deze advertentie tegen.
SpikeReifen Kenda Klondike K946 26"+k1014 28" 37/42x622 Artikelnummer: 200263692294
Afbeelding

Mocht iemand nog spannende plannen hebben dan kan het wel handig zijn.

Volgens mij worden ze niet meer geproduceerd, ik vind ze in ieder geval niet terug op de Kenda site....

Groeten
Eric

Heb vroeger eens een poging gedaan om zelf spijkerbanden te maken voor de moutainbike. In twee oude banden door de noppen, om en om gaten geboord en van de binnenkant uit korte dikke parkers geschroefd.

Zag er goed uit... oude biba's open geknipt en als bescherming voor de schroefkoppen aangebracht. Biba erin, niet al te hard opgepomt, en hup naar 't bos waar nog sneeuw lag.

Fiets van de auto en proberen. De eerste meters gingen prima door de sneeuw in het bos. Lekker veel grip. Maar wat ligt er in een bos onder de sneeuw? Juist! Bladeren!

Hihi...de "gespijkerde" banden bleken zich te ontpoppen als papierprikkers, maar dan voor bladeren :P

Ik had dus ook nog de scherpe puntjes van de parkers moeten afslijpen want in no-time liepen de banden vol met blad en er was niet meer mee te fietsen. En om nu +/- 160 parkers te gaan afslijpen vond ik het expiriment ineens minder. :roll:

Dit terzijde. Ik denk dat je er wel baat bij hebt als je over bevroren water rijd. Iets voor Ralph Tuyn? Kannie de Lena nog eens doen in Rusland, want dat roeien was geen succes.