Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vanuit Frankrijk met de trein en fiets terug - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

vanuit Frankrijk met de trein en fiets terug

ik heb die tas voor 45 euro gekocht in frankrijk dus 75 euro dat hoeft echt niet. ga naar de decalacthon of GoSport.
TgV/Thalys is echt tas & demonteren maar heus het is te doen

dat gaan wij bij nader inzien ook doen: 39 euro pp met Ryanair van Carcassonne naar Charleroi, en de fiets kan gratis mee!

inmiddels heb ik de tickets ontvangen. We hebben gewoon plaatsen voor de fiets, welke 10 euro per plaats kost. Ik ben er nu dus zeker van dat we geen fietsen uit elkaar hoeven te halen. Fietsplaatsen bestellen kon alleen op dit traject, dus niet tot Nederland.

Vliegen is inderdaad een goede tip. Wie weet, volgende keer....

In een aantal TGV's van Parijs naar het zuiden mogen 6 fietsen ongedemonteerd en onverpakt mee. Ze hebben daarvoor een paar stoelen weggehaald. Je moet wel vooraf een fietsplaats reserveren. Welke TGV's dat precies zijn valt niet te vinden op de site van de Franse Spoorwegen.
Vervelende is dat de nachttrein van Amsterdam naar Parijs niet meer rijdt. In deze trein konden wel fietsen mee. Van Brussel gaat iedere middag een trein via Luxemburg en Straatsburg richting Zwitserland. In deze trein kunnen fietsen ongedemonteerd en onverpakt mee. Wel een fietsplaats reserveren!
Vanuit Rijsel ( Lille-Flandres) gaan nachttreinen naar het zuiden, waarin fietsen ongedemonteerd en onverpakt meekunnen. Ook voor deze treinen
moet je reserveren. Informeer bij de Treinreiswinkel in Leiden. Reserveringen voor Frankrijk moeten zij eerst aanvragen. Pas daarna krijg je bericht in welke treinen je fiets meekan.
www.treinreiswinkel.nl

Ryan Air vliegt van Eindhoven op Carcassonne.
Vanaf station Carcasonne vertrekken diverse treinen waarin de fiets gratis en zonder reserven meekan. O.A. richting Narbonne, Perpinya/Perpignan, Port Bou; richting Toulouse, Montauban, met in Toulouse een overstap naar Bordeaux; richting Albi (overstappen in Toulouse); richting Le Tor de Querol/ La Tour de Carol (overstappen in Toulouse; Montpellier.

Wij hebben onze treinreis geboekt bij de Treinreiswinkel in Leiden. Hier hebben we expliciet gevraagd om de fietsen niet te demonteren. Zij verzekeren ons dat dat niet hoeft! Gisteren hebben we de tickets ontvangen en we hebben voor de fietsen ook kaartjes gekregen, dus we gaan er maar vanuit dat het allemaal goed is gegaan!
Wij gaan overigens terug van Barcelona, over Parijs en Lille.

Wij zijn deze zomer vanuit Paris Nord met de TGV naar Lille Flandres
gegaan. De bagageruimte was groot genoeg voor twee fietsen en alle
tassen. In Lille met een intercity naar Berghem en vandaar met de NS
via Roosendaal naar Amsterdam. De intercities in België hebben een
mooi afsluitbaar gedeelte voor grote bagage. De conducteur wees ons
daar gelukkig op. Fietsen en bagage geparkeerd, ruimte ging veilig op
slot en op station Antwerpen Berghem werden we netjes met al het spul
op het perron gezet. Al met al viel het gesjouw mij best mee! :wink: