Additionally, paste this code immediately after the opening tag: XT kettingwiel voor FC-M761 - Forum Wereldfietser

XT kettingwiel voor FC-M761

Op termijn wil ik het middelste kettingwiel van m'n Stevens Sovereign XT 2005 vervangen. Daar zit een Hollowtech 2 crankstel op van Shimano type FC-M761, zie voor een tekening:

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 608894.pdf

Moet je om het tandwiel te vervangen de crank demonteren (waarbij volgens het big blue book of bicycle repair de adapters blijven zitten)? Of kun je als de trapper verwijderd is, het tandwiel via de crank verwijderen?

Het kettingwiel (Y-1F9 98010, 36 tanden) lijkt via online winkels overigens wat lastiger verkrijgbaar. De enige site waar ik dit kettingwiel kan vinden, levert weer niet de gewenste cassette SRAM PG-950 Type 11-26 en ketting SRAM PC-951. Heeft iemand een suggestie voor een online winkel waar ik alle drie de artikelen kan krijgen?
Freubelaar schreef:Op termijn wil ik het middelste kettingwiel van m'n Stevens Sovereign XT 2005 vervangen. Daar zit een Hollowtech 2 crankstel op van Shimano type FC-M761, zie voor een tekening:

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 608894.pdf

Moet je om het tandwiel te vervangen de crank demonteren (waarbij volgens het big blue book of bicycle repair de adapters blijven zitten)? Of kun je als de trapper verwijderd is, het tandwiel via de crank verwijderen?

Het kettingwiel (Y-1F9 98010, 36 tanden) lijkt via online winkels overigens wat lastiger verkrijgbaar. De enige site waar ik dit kettingwiel kan vinden, levert weer niet de gewenste cassette SRAM PG-950 Type 11-26 en ketting SRAM PC-951. Heeft iemand een suggestie voor een online winkel waar ik alle drie de artikelen kan krijgen?
Moet wel een heel groot pedaal zijn als je dat zou moeten verwijderen.

Cranks kun je laten zitten, maar het is ook niet raar om ze uit de fiets te trekken:
-je kunt dan beter beoordelen of de lagers al rot zijn
-zet een 5mm inbussleutel in de bankschroef en draai zo de bladboutjes los. Je loopt dan de minste kans op huidbeschadiging ;)

Waarom neem je geen Specialites TA tandwiel? Dat zijn wat mij betreft toch de beste. TA levert ook zo ongeveer elke maat die je maar kunt verzinnen.
Wim

Wim schreef:Waarom neem je geen Specialites TA tandwiel? Dat zijn wat mij betreft toch de beste. TA levert ook zo ongeveer elke maat die je maar kunt verzinnen.
Wim
Daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.