Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heeft iemand ervaringen met een Singular... - Forum Wereldfietser

Heeft iemand ervaringen met een Singular...

Afgelopen weekend heb ik even op een Singular gezeten. Dat was een aparte ervaring. Het is eigenlijk een mountainbike (staal) met 28inch wielen. Voor mijn gevoel een erg mooie combi.
Afbeelding
Is er ook iemand op het forum die zoiets heeft (omgebouwd) als reisfiets?
Het viel me op dat het frame 'lekker' flexibel was, ik vraag me af hoe het aan zal voelen met bagage.....

Groeten
Eric
eric190173 schreef:Afgelopen weekend heb ik even op een Singular gezeten. Dat was een aparte ervaring. Het is eigenlijk een mountainbike (staal) met 28inch wielen. Voor mijn gevoel een erg mooie combi.

Is er ook iemand op het forum die zoiets heeft (omgebouwd) als reisfiets?
Het viel me op dat het frame 'lekker' flexibel was, ik vraag me af hoe het aan zal voelen met bagage.....

Groeten
Eric
Zo'n frame wat is opgebouwd rond een 10 cm te lange vork zou me tegen staan. 25% te lang= 2 x zo veel doorbuiging! Is dat wat je voelt?

Op het forun van Dirty-pages.net kun je je vraag kwijt, of ben je Erikje is volgens mij wel zijn plaatje?

Zou een mooi frame zijn voor een monstercross :P

@ott: Nee, ik was bij Erikje (het is idd zijn fiets). Zijn er op Dirty-pages dan ook vakantiefietsers?

@Marten: Het zou kunnen dat ik dat voel. De fiets gaf wel een echt chopper-gevoel. Wat mij aansprak was de 'klassieke' look en de mogelijkheid om *brede* banden te monteren.

Groeten

EriC

eric190173 schreef:@ott: Nee, ik was bij Erikje (het is idd zijn fiets). Zijn er op Dirty-pages dan ook vakantiefietsers?

@Marten: Het zou kunnen dat ik dat voel. De fiets gaf wel een echt chopper-gevoel. Wat mij aansprak was de 'klassieke' look en de mogelijkheid om *brede* banden te monteren.

Groeten

EriC
Ja, er zijn wel Wereldfietsers op Dirty Pages (Froggy, Cubeman.....).

Is een MTB nog zo scherp in de bochten als je zo'n lange vork gebruik?

@ ander Eric

Genoeg :D Beetje emmeren over extreem lightweight packing :lol:

Even kort over de filosofie van Singular, het is een mengeling van oud met nieuw waarbij het eigenlijk de bedoeling is dat je een dropbar (of een variant) daarvan monteert.

www.singelspeed.nl de nederlandse importeur heeft ook een forum, voor deze vragen.

Hee Eric,
Ik heb een Singular, maat L, maar nog niet gebruikt met dragers+bagage. Voorvork is zeer comfortabel, ik dacht in eerste instantie dat mijn balhoofd los kwam... Rijdt heerlijk met drops, ik zit lekker lang. Ik rijd met een On One Midge, zeer comfortabel op (grepen) en in het stuur (beugel). Wellicht kun je deze maand al terecht voor een Salsa Fargo, niet-vering-gecorrigeerde voorvork en ook gemaakt voor een racestuur. Wellicht wat zwaarder frame dan Singular. Meer Fargo-info: http://twentynineinches.com.
'n vakantiefietser op Dirty-Pages

PS Je vraag is nog steeds niet beantwoordt...

Frank Z schreef:Ik heb een Singular, maat L, maar nog niet gebruikt met dragers+bagage. Voorvork is zeer comfortabel, ik dacht in eerste instantie dat mijn balhoofd los kwam...
Weet je zeker dat het de vork is die buigt en niet de boven- en onderbuis?
In dat geval krijg je bij remmen dit: (effe zitten photoshoppen):
Afbeelding
Groet,
Leon

Leon schreef:
Frank Z schreef:Ik heb een Singular, maat L, maar nog niet gebruikt met dragers+bagage. Voorvork is zeer comfortabel, ik dacht in eerste instantie dat mijn balhoofd los kwam...
Weet je zeker dat het de vork is die buigt en niet de boven- en onderbuis?
In dat geval krijg je bij remmen dit: (effe zitten photoshoppen):
Afbeelding
Groet,
Leon
Niets is stijf in een frame, dus de vork buigt ook dapper mee. Wel is het zo dat de hoekverdraaing van de buitenbalhoofdbuis samen met de doorbuiging van de binnenbalhoofdbuis door de grote uitsteeklengte een groter effect geeft op de verandering in wielbasis dan met een kort vorkje

Ik ben geen ingenieur maar was gewend aan een stugge Surly Karate Monkey-vork: het contrast was nogal groot op dat moment.