Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Commercieel Nieuws - Forum Wereldfietser

Commercieel Nieuws

Mensen,

Ik gooi de knuppel maar eens in het hoenderhok, misschien zit ik er helemaal naast... maar slaan we de plank nu niet helemaal mis met "Commercieel Nieuws" als bedrijven zich alleen maar aanmelden om even een gratis advertentie op het forum te plempen?!?!

Zie dit bericht

Mij stoort het in ieder geval..

Stel dan een minimum aantal posts in om uberhaupt in dat soort rubrieken te mogen posten, juist om dit soort zaken te voorkomen...

:wink:

Om je knuppel op te pakken:

Het maakt mij niet uit zolang ze het maar in dit forum doen. Je kunt toch zelf kiezen of je het wil lezen of niet? En misschien zit er wel een aanbieding bij waar je wat aan hebt. In dat geval maakt het mij niet uit of ze voor de eerste keer posten of niet.
Ik vind wel dat het (wereld) fiets gerelateerd commercieel nieuws moet zijn

Ik heb er geen probleem mee en het stoort mij dus ook niet. Je loopt als adverteerder wel een risico, dus als ze verstandig zijn posten ze er alleen hele goede aanbiedingen, want het kan heel goed tegen je werken omdat wij kunnen reageren op de aanbieding. Zie het bericht waar Fietsjunks zich aan stoorden. Ik denk niet dat er nog mensen een karretje kopen voor 120 euro als ze weten dat het ergens anders maar 60 euro kost. :D

Sjirk

Lijkt mij nu juist het forum-deel bij uitstek om dat soort 'nieuws' te posten. Bijkomend voordeel is dat je zo af en toe nog eens wat te lachen hebt (zoals idd die fietskarren advertentie) Weet je meteen waar je niet langs moet gaan :D
squote="fietsjunks"]Mensen,

Ik gooi de knuppel maar eens in het hoenderhok, misschien zit ik er helemaal naast... maar slaan we de plank nu niet helemaal mis met "Commercieel Nieuws" als bedrijven zich alleen maar aanmelden om even een gratis advertentie op het forum te plempen?!?!

Zie dit bericht

Mij stoort het in ieder geval..

Stel dan een minimum aantal posts in om uberhaupt in dat soort rubrieken te mogen posten, juist om dit soort zaken te voorkomen...

:wink:[/quote][Ben het eigelijk wel eens met fietsjunk

Ben het met de fietsjunks eens! Maar gelukkig verdwijnen de meeste commerciële berichten snel van de voorpagina! Niet op reageren lijkt mij het beste.

Kan er niet iets worden ingesteld waardoor deze berichten automatisch snel verdwijnen? (roep maar wat hoor) Aan de andere kant voorkom je er mee dat er weer gekrakeel ontstaat over leden die 'iets' commercieels doen..

Ach als je onder de naam "Fietskarstunter" je waar aan de man tracht te brengen :D :D :D :D . En als je ook binnen 2 draadjes door de mand valt! Van mij mag het onder commercieel nieuws. :D

Heel graag commercieel nieuws ja !
Ik heb het zelfs liever hier op dit fietsforum dan als advertentie in een blad of op tv, waar niemand kan tegenspreken.
Hier op het forum heb je tenminste een kans dat fietszeloten, professionals of gewone gebruikers er meteen hun ongezouten mening over geven.
Wat bij die fietskarren overigens bijzonder snel gebeurd is :wink: .

Hoi!

Ik vind het een prima ontwikkeling want je kan direct in het forum op een advertentie reageren en daar kunnen forumgebruikers veel aan hebben (zie de fietskar). En de adverteerders bereiken hun doelgroep.
En het bespaard ons eindelijk de eeuwige "niet-commercieel" vs. "commercieel" discussie en de nodige sluikreclame.

En als je geen interesse hebt dan kijk je gewoon niet in dat draadje :-) Simpel toch?

Fiets de wereld,
Whisky

Helemaal met Whisky eens. Zoals het nu is georganiseerd hoef je er niet naar te kijken. Ik heb een aantal weken geleden gevraagd of het commerciele nieuws onderaan het Forum kon, en dat is meteen gedaan.

Wel is het nog een optie om commercieel nieuws niet meer op de voorpagina te zetten, maar dan kun je je ook afvragen waarom het gemiddelde kletspraat topic wel interessant zou zijn :wink: dus daar kom je niet uit.

Ik vind het tamelijk merkwaardig dat bedrijven hier in dit forum gratis hun waren kunnen aanprijzen. Het is een goed gebruik dat voor reclame-uitingen betaald dient te worden. De Wereldfietser laat wat dat betreft een kans liggen.

Als ik vanachter mijn scherm op mijn luie kont, door effe hier te lezen, er achter kom dat ik €60 bespaar, vind ik dat een commercieel bericht in mijn voordeel. Daar hou ik me voor aanbevolen; bij komende effect, de fietskarstunter is geen stunter maar een zakken klopper. Iedereen weet nu dat als hij zo'n kar wil hebben, hem niet daar moet gaan halen....

€60,- zijn een hoop lekkere biertjes.... :wink:

peter de rijk schreef:Ik vind het tamelijk merkwaardig dat bedrijven hier in dit forum gratis hun waren kunnen aanprijzen. Het is een goed gebruik dat voor reclame-uitingen betaald dient te worden. De Wereldfietser laat wat dat betreft een kans liggen.
En hoe denk je dat in de praktijk te gaan regelen? Op een forum kun je namelijk niet aan de gebruikersnaam zien of daar een bedrijf achter schuil gaat, en ook al was dat mogelijk, denk je dat ze hier dan nog zouden opduiken? Trouwens... what about mensen als m-gineering? zouden die dan ook moeten betalen om hier op het forum hun wijsheden (met soms wat sluikreclame tussendoor) te verspreiden?

hwhaan schreef:Trouwens... what about mensen als m-gineering? zouden die dan ook moeten betalen om hier op het forum hun wijsheden (met soms wat sluikreclame tussendoor) te verspreiden?
<interventie: niet op de persoon spelen svp>

hwhaan schreef: En hoe denk je dat in de praktijk te gaan regelen? Op een forum kun je namelijk niet aan de gebruikersnaam zien of daar een bedrijf achter schuil gaat, en ook al was dat mogelijk, denk je dat ze hier dan nog zouden opduiken? Trouwens... what about mensen als m-gineering? zouden die dan ook moeten betalen om hier op het forum hun wijsheden (met soms wat sluikreclame tussendoor) te verspreiden?
Dat subtiele sluikreclame niet altijd te vermijden is, is waar, maar dat is de prijs die je als gebruikers feitelijk betaalt voor de deskundigheid die bepaalde mensen vanuit hun beroep gratis en voor niets aan het forum leveren.
Het voor wat hoort wat-principe dus.
Maar een bedrijf dat zomaar een stuk uit een reclamefolder in het forum plempt, is slechts uit op gratis reclameruimte en ik dacht niet dat dat de bedoeling van dit forum was.

willem.megens schreef:
hwhaan schreef:Trouwens... what about mensen als m-gineering? zouden die dan ook moeten betalen om hier op het forum hun wijsheden (met soms wat sluikreclame tussendoor) te verspreiden?
<interventie: niet op de persoon spelen svp>
Erm Het is niet mijn bedoeling om op de man te spelen, en kan mijn woorden ook niet als dusdanig herkennen. Ik waardeer m-gineering ten zeerste, de beste man heeft een kennis die ik voor geen goud zou willen missen.

Waar ik op doelde was dat het schier onmogelijk is om Peter de Rijk's voorstel om mensen/bedrijven die hier op het forum commerciële uitlatingen doen daarvoor te laten betalen. Vooral omdat het lastig is onderscheid te maken tussen bedrijven/medewerkers die hier uit interesse/verwantschap aanwezig zijn en die die hier komen om hun waren aan de man te brengen. Ik gebruikte hierbij m-gineering als voorbeeld van gewaardeerde leden die door zulk beleid onbedoeld in de problemen zouden kunnen komen.

Daarnaast vraag ik mij eigenlijk wel een beetje af wat het verschil is tussen commercieel nieuws en reclame. Dat is zo'n enorm vaag grijs veld dat ik mijn vingers niet zou willen branden aan een poging daar onderscheid in te maken.

Mijn excuses voor de onduidelijk zijn, mijn manier van uiten is voor verbetering vatbaar.

Er is toch wel een verschil tussen mensen die hier al jaren rondlopen en eens een commercieel bericht plaatsen en mensen die zich eenmalig aanmelden en dan een gratis advertentie plaatsen.

Nu wisten we de reclame onderuit te halen, maar een volgende keer wellicht niet...

Ik denk dat je wel wat credits opgebouwd moet hebben bij de Wereldfietser, wil en mag je een advertentie plaatsen in Commercieel Nieuws en dat zou wellicht te ondervangen zijn, door het pas mogelijk te maken om in die rubriek te plaatsen bij 50 posts of meer ofzo.

De meningen zijn verdeeld in ieder geval! Maar er is in mijn ogen geen enkele vereniging wat dit soort gratis reclame toelaat.

Verder boeit het me niet zo, ik ben ook oud en wijs genoeg om niet op dit soort zaken in te gaan, maar ik bedoel ermee te zeggen, dat ik denk dat we de plank mis slaan als we "onbekenden" toelaten om zomaar hun advertentie gratis en voor niks op het forum mogen laten plaatsen. Ik dacht niet dat dat de bedoeling was van "Commercieel Nieuws".

Misschien gewoon stof tot nadenken voor de vereniging! ;)