Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura remleiding inkorten - Forum Wereldfietser

Magura remleiding inkorten

Doordat ik mijn stuurpositie veranderd heb, wil ik de remleiding van m’n hs 33 een stukje inkorten.

Nu lees ik op in hun handleiding het volgende:
1. TPA knopje terug draaien.
2. Greepwijdte afstelschroef remgreep terug draaien.
3. Klemfitting aan de remcilinder los draaien.
4. Leiding voorzichtig los maken van de klemfitting.
5. Leiding op gewenste lengte afsnijden.
6. Leiding weer over de klemfitting schuiven.
7. Klemfitting op de remcilinder monteren.
Tijdens deze werkzaamheden nooit de remmen inknijpen!!!

1. Is het zo simpel als het hier staat geschreven?
2. Loopt de olie er niet uit als je de klemfitting aan de remcilinder los draait?
3. Moet je, je fiets niet op de kop zetten zodat er geen olie uit kan lopen?
4. Hoef je na montage de boel de niet te ontluchten of olie bij vullen?

Bedank voor jullie feedback,
Roger.

Yep, zo simpel is het. Zolang de andere kant van de leiding dicht blijft, blijft de olie in de leiding zitten. Vul maar eens een tuinslang met water en hou een kant van de slang met je duim dicht.

Marco Meijerink schreef:Yep, zo simpel is het. Zolang de andere kant van de leiding dicht blijft, blijft de olie in de leiding zitten. Vul maar eens een tuinslang met water en hou een kant van de slang met je duim dicht.
Dus is het verstandig om m’n fiets op de kop te zetten als ik hier aan begin zodat er geen olie uitloop?
Tevens maak ik uit je antwoordt op, dat er geen druk op de leiding zit zolang je de remgreep maar niet indruk?
Schuif je de remleiding na het inkorten weer makkelijk over de klemfitting?
Groet, Roger.

Roger schreef:
Marco Meijerink schreef:Yep, zo simpel is het. Zolang de andere kant van de leiding dicht blijft, blijft de olie in de leiding zitten. Vul maar eens een tuinslang met water en hou een kant van de slang met je duim dicht.
Dus is het verstandig om m’n fiets op de kop te zetten als ik hier aan begin zodat er geen olie uitloop?
Tevens maak ik uit je antwoordt op, dat er geen druk op de leiding zit zolang je de remgreep maar niet indruk?
Schuif je de remleiding na het inkorten weer makkelijk over de klemfitting?
Groet, Roger.
je hebt een nieuwe klemfitting nodig

Als je de fiets op de kop zet loopt de olie uit de leiding in plaats van uit de greep: discuss :D

De leidingwartel met beleid aandraaien, nieuwe grepen zijn prijzig

m-gineering schreef:
Roger schreef:
Marco Meijerink schreef:Yep, zo simpel is het. Zolang de andere kant van de leiding dicht blijft, blijft de olie in de leiding zitten. Vul maar eens een tuinslang met water en hou een kant van de slang met je duim dicht.
Dus is het verstandig om m’n fiets op de kop te zetten als ik hier aan begin zodat er geen olie uitloop?
Tevens maak ik uit je antwoordt op, dat er geen druk op de leiding zit zolang je de remgreep maar niet indruk?
Schuif je de remleiding na het inkorten weer makkelijk over de klemfitting?
Groet, Roger.
je hebt een nieuwe klemfitting nodig

Als je de fiets op de kop zet loopt de olie uit de leiding in plaats van uit de greep: discuss :D

De leidingwartel met beleid aandraaien, nieuwe grepen zijn prijzig
Maak ik hier uit op dat je leiding bij de remgreep moet inkorten?

Roger schreef:
m-gineering schreef:
Roger schreef: Dus is het verstandig om m’n fiets op de kop te zetten als ik hier aan begin zodat er geen olie uitloop?
Tevens maak ik uit je antwoordt op, dat er geen druk op de leiding zit zolang je de remgreep maar niet indruk?
Schuif je de remleiding na het inkorten weer makkelijk over de klemfitting?
Groet, Roger.
je hebt een nieuwe klemfitting nodig

Als je de fiets op de kop zet loopt de olie uit de leiding in plaats van uit de greep: discuss :D

De leidingwartel met beleid aandraaien, nieuwe grepen zijn prijzig
Maak ik hier uit op dat je leiding bij de remgreep moet inkorten?
Maakt niet uit zolang het maar een eind met knelfitting is. Bij het stuur heb je alleen een langer vrij eind wat makkelijk is bij het recht afsnijden

Roger schreef: Maak ik hier uit op dat je leiding bij de remgreep moet inkorten?
Over het algemeen is het idd wel zo handig om de leiding op zijn hoogste punt in te korten. Hoe lager je de leiding insnijd hoe meer massa van de in de leiding aanwezige remvloeistof op het open uiteinde drukt, en dat zorgt ervoor dat je weer wat meer vloeistof verliest

Het is gelukt :lol: . En inderdaad een fluitje van een cent. Als je maar even de tijd er voor neemt. Tpa knopje terug draaien. Instel schroefjes aan de remklauwen terug draaien. Slangetje aan de remgreep los draaien. Afsnijden op gewenste lengte en de boel weer monteren met een nieuwe knelfitting. Remmen afstellen en fietsen maar.
Bedankt voor jullie info.
Roger.