Eric op de Fiets schreef:In Blaricum ben ik opgegroeid met de Raiffeisen-Boerenleenbank er schuin tegenover
Die is er nog en "De Blaricumse IJzerhandel" ook die samen met de IJssalon prima floreren in het dorp met de meeste PC Hooft-Straat-trekkers. De 'lokale bouwmarkt' kan het dus prima floreren als tijd maar geld is.
Ik bedoel de oude Raiffeisen-Boerenleenbank, die in september 1972 is afgebroken. De Rabobank die er nu staat, is een opvolger ervan. Tussen de puinhopen van de sloop heb ik het oranje geëmailleerde huisnummerplaatje met 10a erop gevonden en ik bewaar hem nog steeds. Ik ben verzamelaar van oude foto's, boeken en voorwerpen over alles wat met Blaricum te maken heeft. Kijk op de foto's:
www.mijnalbum.nl/Album=MTOV7SAT Het laatste huis met de lage dakrand dat in de bocht rechts gedeeltelijk schuil gaat achter het pand met ervoor de zwarte klok op de tweede foto, die ik op 11 juli 1969 vanaf de voordeur van deze bank zelf heb genomen, is mijn geboortehuis. Nu is er een Italaans restaurant gevestigd, voorheen de kapperszaak van mijn vader en opa. De derde foto is de sloop van de oude bank. De witte "haaientanden" in de bestrating op foto 2 en 3 zijn dezelfde. Hoe vaak was ik als kind in de naastgelegen IJssalon van Kooy, die in mijn jeugd tevens melkboer was. Tsja, Blaricum was in mijn tijd een gewoon dorp met gewone mensen. Nu voeren de rijke stinkers met hun PC-Hooft-bakken de boventoon.