Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Amsterdam - Sevilla - Forum Wereldfietser

Amsterdam - Sevilla

Luchtvaartmaatschappij: Transavia
Traject: Amsterdam-Sevilla
Datum: 11 mei 2007
Vervoerstarief fiets: vast bedrag € 40 per enkele reis los van de overige bagage, limiet voor gewone in te checken bagage 20 kilo, handbagage 5 kilo
Toegepaste verpakkingswijze fiets: in karton van de fietsenmaker plus fietspyjama.
Fiets tevoren aangemeld?: kon bij Transavia niet via internet, moest callcenter bellen. Kreeg bevestiging dat de fiets meekon.
Ervaringen:In Sevilla wilde men een fiets door het gewone "luik" laten komen. Dat ging natuurlijk niet maar gelukkig werd op ons geschreeeuw de band stil gezet. Mijn fiets kwam 2 minuten later gewoon door de deur!
kflink schreef: Ervaringen:In Sevilla wilde men een fiets door het gewone "luik" laten komen. Dat ging natuurlijk niet maar gelukkig werd op ons geschreeeuw de band stil gezet. Mijn fiets kwam 2 minuten later gewoon door de deur!
Dan had jij geluk! In sevilla op 13 oktober jl werden onze fietsen wel door dat luikje geperst. Mijn 60 cm WT zou er niet doorpassen, zij het dat nadat ik hem schuin -diagonaal - hield het net pastte. Schade viel mee: een petfleshouder kapot.
Op de terugreis wilde ze met alle 'geweld' onze fietsen door de scanner halen. Daar waren ze NIET voor uitgerust, zoals in bijv. Düsseldorf- grote scanner. Wij kregen de fietsen weer met een behoorlijke schade aan voorvork, spatborden zadel en slag in het wiel terug. Terwijl wij de zadel met een hoesje van brooks hadden afgedekt onder de VK fietshoes.Zelf de sleutels waren omgebogen in het slot?!?
Gevlogen traject Düsseldorf - Sevilla v.v.
Maatschappij : Air Berlin.

Het ligt niet aan de vliegmaatschappij maar aan de bagage afhandeling op betreffende vliegvelden.
Ook weer die flauwekul van één fiets de banden leeg laten lopen.
Deze keer voor ons een goede leer : Voortaan (weer) in Fietsdozen!!!!
Bob&Marguérite schreef:
kflink schreef: Ervaringen:In Sevilla wilde men een fiets door het gewone "luik" laten komen. Dat ging natuurlijk niet maar gelukkig werd op ons geschreeeuw de band stil gezet. Mijn fiets kwam 2 minuten later gewoon door de deur!
Dan had jij geluk! In sevilla op 13 oktober jl werden onze fietsen wel door dat luikje geperst. Mijn 60 cm WT zou er niet doorpassen, zij het dat nadat ik hem schuin -diagonaal - hield het net pastte. Schade viel mee: een petfleshouder kapot.
Op de terugreis wilde ze met alle 'geweld' onze fietsen door de scanner halen. Daar waren ze NIET voor uitgerust, zoals in bijv. Düsseldorf- grote scanner. Wij kregen de fietsen weer met een behoorlijke schade aan voorvork, spatborden zadel en slag in het wiel terug. Terwijl wij de zadel met een hoesje van brooks hadden afgedekt onder de VK fietshoes.Zelf de sleutels waren omgebogen in het slot?!?
Gevlogen traject Düsseldorf - Sevilla v.v.
Maatschappij : Air Berlin.

Het ligt niet aan de vliegmaatschappij maar aan de bagage afhandeling op betreffende vliegvelden.
Ook weer die flauwekul van één fiets de banden leeg laten lopen.
Deze keer voor ons een goede leer : Voortaan (weer) in Fietsdozen!!!!
Die ondingen van dozen hebben voor die situaties geen enkele zin, want die dozen passen niet in de scanners op de vliegvelden van Malaga en Sevilla. Je moet de fiets uit de doos halen.
Verder bieden die dozen schijnveiligheid bij de verdere behandeling: Ideaal voor de beladers om ze plat neer te leggen op een stapel koffers als een soort stabiele tussenlaag, om er vervolgens een partij loodzware Samsonitas op te smijten. Dat is echt niet goed voor je fiets!

Die scans op Spaanse luchthavens vormen echt een serieus probleem.
Spaanse luchthavens worden beheerd door Aena. Ik heb wel eens contact opgenomen met dat bedrijf en kreeg antwoord van de heer Santiago Yus Saenz de Cenzano, Jeffe de Divison Gabinete de Direccion van het vliegveld Malaga. Volgens zijn antwoord zijn het vliegveld van Malaga en ook de andere vliegvelden die zijn bedrijf runt "goed uitgerust" om fietsen als bagage in ontvangst te nemen. "Neem voor meer informatie contact met de betrokken luchtvaartmaatschappij."