Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Poolse spoorwegen (PKP) - Forum Wereldfietser

Poolse spoorwegen (PKP)

Spoorwegmaatschappij: Poolse spoorwegen (PKP)
Traject: Zgorzelec (aan de Duitse grens) - Krakow (432 km)
Jaar: 2003
Vervoerstarief fiets: € 3 per fiets; ticket €12 (enkele reis). De sneltreinen zijn goedkoper dan de internationale intercities.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Fiets ging mee in bagagewagon/in het halletje. Tassen eraf en fiets (uiteraard) op slot.
Fiets tevoren aangemeld?: nee, gewoon ticket plus fietskaartje gekocht op het station van Zgorzelec. Loketbediende sprak Frans ;-)
Ervaringen: Prima. Heenreis tot de Poolse grens (Görlitz) op een Schönes Wochenende ticket, vanaf Rheine 4x overstappen. Er is een camping in Zgorzelec, waar ik de volgende dag op de trein stapte naar naar Krakow (1x overstappen in Wroclaw). Zie verder mijn verslag op mijn website.
Nuttige links:

Traject: Bydgoszcz - Pila (enkele reis)
Datum: Augustus 2008
Vervoerstarief fiets: 4.50 PLN (ongeveer € 1.5)
Vereiste / toegepaste verpakkingswijze fiets: GEEN
Fiets tevoren aangemeld?: neen
Ervaring: Ticket een kleine 5 minuten voor vertrek gekocht. Het moeilijkste is met al je bagage heelhuids op het perron zien te komen. Eenmaal dat gelukt is zoek je de fiets-wagon (een groot fietslogo aan de buitenkant), en hijs je je fietsen erin. Probleemloze rit.

Traject: Pila - Kostrzyn (Duitse grens)
Datum: Augustus 2008
Vervoerstarief fiets: 4.50 PLN (ongeveer € 1.50)
Vereiste / toegepaste verpakkingswijze fiets: GEEN
Fiets tevoren aangemeld?: neen
Ervaring: Probleemloze rit op een heel moderne trein (naar onze normen). Deze trein heeft een heel lage instap in vergelijking met andere poolse treinen.
De tovenaar schreef:Spoorwegmaatschappij: Poolse spoorwegen (PKP)
Traject: Zgorzelec (aan de Duitse grens) - Krakow (432 km)
Jaar: 2003
Vervoerstarief fiets: € 3 per fiets; ticket €12 (enkele reis). De sneltreinen zijn goedkoper dan de internationale intercities.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: Fiets ging mee in bagagewagon/in het halletje. Tassen eraf en fiets (uiteraard) op slot.
Fiets tevoren aangemeld?: nee, gewoon ticket plus fietskaartje gekocht op het station van Zgorzelec. Loketbediende sprak Frans ;-)
Ervaringen: Prima. Heenreis tot de Poolse grens (Görlitz) op een Schönes Wochenende ticket, vanaf Rheine 4x overstappen. Er is een camping in Zgorzelec, waar ik de volgende dag op de trein stapte naar naar Krakow (1x overstappen in Wroclaw). Zie verder mijn verslag op mijn website.
Nuttige links:
Op deze Poolse treinplanner kun je ook de functie "carriage of bicycles required" toevoegen door aan te vinken. Je krijgt dan een reisroute met treinen waarin je fiets meekan.