Additionally, paste this code immediately after the opening tag: City Nightline, Amsterdam - Praag - Forum Wereldfietser

City Nightline, Amsterdam - Praag

Traject: Amsterdam-Praag

Datum: augustus 2008

Vervoerstarief: € 237 enkele reis twee personen in twee persoon slaaprijtuig inclusief 2 fietsen

Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: tassen eraf, de fiets hangt aan een haak op een gereserveerde plek

Fiets tevoren aangemeld?: ja, via Treinreiswinkel

Ervaringen: Erg leuke reis, comfortabel en prima verzorging door hostess die speciaal voor dat rijtuig was. Er was een toilet/douche exclusief voor reizigers in dat slaaprijtuig (toegang met sensorkaart) En 's morgens een ontbijt. Je komt uitgerust aan.

Ik heb soortgelijke ervaring van Wenen / nl, Weliswaar eerst van Boedapest naar Wenen met eurocity. Rob

hallo ronald,

is dat een rechtstreekse trein van amsterdam naar praag of moet je onderweg overstap maken?
wij gaan volgende zomer immers naar praag, maar vanuit brussel rijdt de trein enkel mits overstap in keulen of berlijn,
daarom had ik ook al aan de city night line gedacht vanuit amsterdam,

bedankt voor je reactie,
frank

Ik heb in maart 2008 geboekt voor juli 2008 en heb geprofiteerd van vroegboekkorting. Heb maar E 50,60 hoeven betalen inclusief fiets. (zitplek in 6 persoonsrijtuig)
De city-nightline gaat rechtstreeks Amsterdam-Praag/ Praag- Amsterdam.

marjan schreef:Ik heb in maart 2008 geboekt voor juli 2008 en heb geprofiteerd van vroegboekkorting. Heb maar E 50,60 hoeven betalen inclusief fiets. (zitplek in 6 persoonsrijtuig)
De city-nightline gaat rechtstreeks Amsterdam-Praag/ Praag- Amsterdam.
Een leuke bijkomstigheid van al de CityNightLine-verbindingen is dat allerlei leuke combinaties kunt maken. Je hoeft niet terug naar het station waar je bent uitgestapt. Je kunt bijvoorbeeld fietsen van Wenen naar Warschau, van Milaan naar Dresden, of van Muenchen naar Praag.
Informeer verder bij de Treinreiswinkel: www.treinreiswinkel.nl

frank en diane schreef:hallo ronald,

is dat een rechtstreekse trein van amsterdam naar praag of moet je onderweg overstap maken?
wij gaan volgende zomer immers naar praag, maar vanuit brussel rijdt de trein enkel mits overstap in keulen of berlijn,
daarom had ik ook al aan de city night line gedacht vanuit amsterdam,

bedankt voor je reactie,
frank
Ja dat is een rechtstreekse verbinding. Er zijn meer opstapplaatsen o.a ook Utrecht. Wij hadden voor Amsterdam gekozen omdat de trein daarvandaan vertrekt en we wat meer tijd hadden voor het instappen.
Hi,
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: tassen eraf, de fiets hangt aan een haak op een gereserveerde plek
I.v.m. bovenstaande moet je voordrager dan tijdelijk verwijdert worden? Wij gaan deze zomer naar Praag met de CNL en fietsen dan terug. Verheugen ons er erg op!

John
Holdup! schreef:I.v.m. bovenstaande moet je voordrager dan tijdelijk verwijdert worden? Wij gaan deze zomer naar Praag met de CNL en fietsen dan terug. Verheugen ons er erg op! John
Nope kan gewoon blijven zitten. Je fiets hangt aan de Velg.
Thanx
deze trein genomen op 1/08/2009 te Amsterdam,
de trein stond niet op het perron, maar toch had je voldoende tijd om de fietsen in te laden en ook zelf naar het slaapcompartiment te gaan,

het was voor ons de 2e maal dat we een nachttrein namen en is het nu toeval of niet, maar telkens bleek de fietsruimte 3 wagons verwijderd van de slaapwagen :?

vermits de trein meerdere haltes heeft is het ook niet aan te raden om je tassen onbewaakt in de fietswagon achter te laten, :roll:

de reis zelf verloopt wel heel vlot, we kwamen, met een dik uur vertraging, uitgerust in Praag aan.
Ja, bij ons was het rijtuig met de fietsen ook 3 wagons verwijderd van het rijtuig waarin wij sliepen. Maar in de 2 persoons slaapcabine was genoeg ruimte voor onze bagage.

Ronald
De CNL naar Praag kwam 5 minuten later binnenrollen dan gepland. Bij het inladen van de fietsen grote oponthoud en filevorming door voorgangers die met hun fietsen lagen te prutsen :x . De conducteur stond ondertussen steeds geirriteerd op zijn horloge te kijken. Om niet alleen achter te blijven op het perron en een wegrijdende trein na te staren gooide Monique de fietstassen (10 stuks) in de fietscabine ondanks dat we dit na het laden van de fietsen drie cabines verder te voet zouden meenemen. Na de tassen sprong ze er zelf achteraan en meteen sloten de deuren automatisch. "We lopen achter op schema, dank voor uw begrip"! Onze fietsen pasten wel in de haak maar niet in de klem, onze banden waren te dik 50mm op 5bar :x . Lucht eruit laten zou misschien hebben geholpen maar daar dachten we niet aan op dat moment, dus zo stevig mogelijk de bikes maar op eigen standaard vastgezet. Daarna binnendoor via bomvolle smalle gangetjes onze tassen in meerdere beurten gesleept naar de gereserveerde slaapcabine. Nog geen meter gefietst maar wel al op van de stress.

Maar daarna was het goed relaxen in de slaapcabine. Ook nog lekker geslapen en s'morgens een leuk onbijtje. De terugweg heerlijk op de fiets en daar kan toch geen enkel vervoersmiddel tegenop :D .

Ondanks alles CNL voor herhaling vatbaar :D .

John