Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welk fietsrouteboek nemen voor de Mekong route? - Forum Wereldfietser

Welk fietsrouteboek nemen voor de Mekong route?

Heeft iemand suggesties welk fietsrouteboekje(s) ik het beste kan nemen voor de Mekong route? Ik fiets min of meer dezelfde route die AWOL aanbied, plus de Mekong Delta, eindpunt Ho Chi Minh.

Zelf zit ik te denken aan beide boekjes van Bernadette Speet voor het Laos/Cambodja gedeelte en LP-Greater Mekong voor het overige gedeelte.

alvast bedankt!

Het AWOL-routeboekje, beschrijft de Thaise kant van de Mekong tot de grensovergang naar Pakse in het zuiden van Laos.
De Thaise kant van de Mekong is veelzijdiger dan de Laotiaanse kant. Verder zit je vaker dichtbij de rivier. Thailand zit niet in de boekjes Laos en Cambodja van Bernadette.
Het AWOL-routeboekje loopt van Pakse door langs nde Mekong naar de grens met Cambodja en vervolgens zo dicht mogelijk langs de Mekong over zo goed mogelijk berijdbare wegen naar Phnom Penh.
Door aanvullingen van fietsers die de route van AWOL fietsen blijft het routeboekje ook goed bijgewerkt.
Ik zou de boekjes van Bernadette zeker aanschaffen voor de algemene informatie en de waardevolle achtergrond-informatie. Houd er wel rekening mee dat de ontwikkelingen in het zuiden van Laos en het noorden van Cambodja razendsnel zijn gegaan: nieuwe wegen, verdwenen guesthouses, nieuwe guesthouses, veerdiensten die nu vanaf een andere plaats vertrekken Bernadette is weer op weg die kant op. Zij zal veel werk te doen hebben om de komende edities van haar boekjes aan te passen. Bernadette zelf had slechte ervaring met de fietsgids van LP die jaren geleden is uitgebracht.
De gewone LP is handig in grotere plaatsen en toeristische hot spots. Buiten deze gebieden heb je er onderweg als fietser niet zoveel aan, omdat gegevens over voorzieningen en accommodatiemogelijken tussen plaats A en plaats B ontbreken. Als fietser wil je wel graag weten of er op fietsafstand een geschikte accommodatie is. De LP is echter niet geschreven op fietsafstanden.

De meest redelijke kaarten van Laos en Cambodja zijn de Reise Knowhow, maar deze zijn verre van volmaakt. Rode wegen kunnen prima zijn, maar ook stoffige zandwegen vol grote losse stenen.