Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 1 week tijd eind oktober, wat doen? - Forum Wereldfietser

1 week tijd eind oktober, wat doen?

Na mijn schitterende fietsreis door Nederland en Duitsland deze zomer, denk ik, dat het leuk zou zijn om ook één vrije week eind oktober op het fiets door te brengen. Omdat ik denk, dat het dan in onze omgeving misschien al wat minder leuk weer zou kunnen zijn, vraag ik mij af, wat jullie ervaringen met wat zuidelijkere bestemmingen rond deze tijd van het jaar zijn. Ik zou in totaal twee dagen voor heen- en terugreis niet erg vinden. Hoe ik daar kom, maakt niet zo veel uit, alleen vliegen vind ik niet aantrekkelijk. Wat zijn dus jullie ervaringen? Waar kun je op lekker fietsweer reken (weinig regen, weinig kans om stormachtige wind, temperaturen rond de 10/15 graden)? Ik heb geen voorkeur voor bepaalde regio’s of landschappen. Maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en suggesties.

Hartelijke groeten – andreas

Zuid Franrijk, Provence, of Italie Toscane zijn met de auto bereikbaar en kans op goed weer is groot.

Als je liever niet met de auto gaat is de CityNightLine naar Milaan een mogelijkheid. Comfortabel en de fiets kan makkelijk mee.

Lisette

De Dalmatische kust.

Ik fiets rond die tijdin die regio. Van Triëst (18 oktober) naar Dubrovnik (29 oktober).

Venetië en een aantal oostenrijkse steden (Villach bv.) zijn met citynightline redelijk bereikbaar. Nog verder naar het zuiden ben je toch aan een vliegreis gebonden.

Of...
per boot terug naar Venetie en vandaar weer met trein.

liz schreef:Als je liever niet met de auto gaat is de CityNightLine naar Milaan een mogelijkheid. Comfortabel en de fiets kan makkelijk mee.

Lisette
En neem de trein vandaar naar Genua (maar een klein stukje) en je kunt een heerlijke tocht maken langs de bloemen riviera richting frankrijk. Daar nog een beetje ronddolen en dan vanuit Nice kun je weer de trein (of het vliegtuig) nemen richting het noorden...

Veel plezier!

Eric

Bedankt voor jullie suggesties. Maar eind deze week werd duidelijk dat ik moet doorwerken. Geen fietsvakantie deze maand. Maar ik loop jullie bestemmingen even na en kijk wat mij zo leuk lijk dat ik het bewaar.

andreas