Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kopen fietsdoos Rome? - Forum Wereldfietser

Kopen fietsdoos Rome?

Hoi,

Ik wens volgend jaar met de fiets naar Rome te gaan.
Nu wil ik met het vliegtuig terug komen.
Mijn vraag is kun je in luchthaven van Rome fietsdozen(Karton)
kopenzoals in schiphol?
Gezien je verplicht bent je fiets in een doos te stoppen.


Groeten,
Klaas :D
Klaas79 schreef:Hoi,

Ik wens volgend jaar met de fiets naar Rome te gaan.
Nu wil ik met het vliegtuig terug komen.
Mijn vraag is kun je in luchthaven van Rome fietsdozen(Karton)
kopenzoals in schiphol?
Gezien je verplicht bent je fiets in een doos te stoppen.


Groeten,
Klaas :D

Met welke maatschappij vlieg je? Bij veel luchtvaartmaatschappijen is een doos niet verplicht!!!!

Bij de locale fietshandel om een lege doos gaan waar nieuwe fietsen in geleverd worden. Maar als het niet nodig is je fiets in een doos te steken, zou ik dat ook niet doen, maar met bubbeltjes plastiek e.d. verpakken.
Klaas79 schreef: Nu wil ik met het vliegtuig terug komen.
Mijn vraag is kun je in luchthaven van Rome fietsdozen(Karton)
Klaas :D
Vanaf welk vliegveld wil je terug vliegen? Rome heeft er nl twee :)
Vliegveld Leonardo da Vinci (Fiumicino) waar de meeste lijnvluchten aankomen/vertrekken, en vliegveld Ciampino, een voormalig militair vliegveld, waar de lowcarriers, zoals oa Ryanair, AirBerlin en Easyjet vandaan vliegen.

Ik ben zelf half sept. dit jaar teruggevlogen van Ciampino met Ryanair, maar ik heb nergens fietsdozen te koop gezien op het vliegveld. Bij Ryanair is het niet verplicht om de fiets te vervoeren in een fietsdoos, een fietspyama is genoeg. Hou er ook rekening mee dat er weinig/geen fietszaken zijn in het centrum van Rome. Je hebt wel in de Via Portuense een aantal fiets/motor zaken in barakken.

groet, roosje