IK had weliswaar iets minder bagage mee, maar ik had ook last van de lostrillende boutjes. Ik heb iets langere boutjes gebruikt, met een borgringetje en het zat vast. Verder is die Bobo Carrier een prima ding, ook op hogere snelheden stabiel en uitstekend in staat om je bagage mee te vervoeren op een fiets waarmee je eigenlijk geen bagage kunt meenemen.AmmoX schreef:Tijd voor een reactie van iemand die daadwerkelijk met het karretje gereden heeft:
Deze zomer ben ik met mijn vriendin op de racefiets + bobo naar Rome gefietst. (2000 km)
Daarvoor in mei al een proefrondje gefietst met de kar. (400 km)
Gewicht kar: 7,2 kg (volgens website 7,5)
Gewicht tas: 1,1 kg
Gewicht bagage: 22-25kg
Totaal gewicht: 30-33 kg
Tijdens het testrondje verloren wel al na zo'n 100 km een van de "quickrelease"-boutjes (losgetrild, de andere zat ook niet meer zo vast als zou moeten). Waardoor de kar dus aan een kant niet meer geborgd was... Gelukkig kwamen we er op tijd achter. Meteen aan beide kanten vervangen voor normale boutjes met vleugelmoeren. Wel iets meer gedoe natuurlijk met loskoppelen.
Verder helemaal geen problemen gehad met de bobo. Ik heb vertrouwen in het karretje gekregen. Stabiliteit van het karretje is prima. Volgend jaar gaat hij zeker weer mee.
Onverharde paden werden op racefietsen uiteraard vermeden, dus hoe de bobo zich offroad staande houdt kan ik niet vertellen.
Oja, toch nog een minpuntje:
Na een dag in de regen te hebben gefietst bleek dat onderkant van de tas niet helemaal waterdicht was. De bodem was een beetje vochtig geworden.
In de trein ging het ook prima: voorvork eraf, wiel verwijderen en alles met een spin vastmaken aan het karretje en gaa met die handel. Wel wat zwaar en onhandig tillen, maar op die manier is het "gewoon" handbagage