Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanhangfiets voor 2 kinderen - Forum Wereldfietser

Aanhangfiets voor 2 kinderen

Beste collega fietsers,

Als (ex)wereldfietser hebben wij de laatste jaren geinvesteerd in het maken van kleine, toekomstige wereldfietsertjes. Ondertussen begint het terug te kriebelen en zouden wij met ons 4 kleine (tussen 1 en 5 jaar) bengels opnieuw willen gaan trekken. Vandaar dat wij op zoek zijn naar een methode om met ons 4 bengels terug fietstochten te kunnen maken. Met deze de oproep: kan er iemand ons aan informatie helpen over fietsaanhangers voor twee kinderen. Wij zijn enkel op de hoogte van het model U-plus-2, dat enkel in Engeland (en Utrecht?) te verkrijgen is. Wij hadden het graag eens in het echt gezien, vooraleer we dit van Engeland laten overkomen. Heeft er iemand positieve of negatieve ervaring mee? We horen het graag.

Hoi,

Wat een prachtig uitdaging! Wij hebben 'slechts' twee kids, met ook nog eens 4,5 jaar leeftijdsverschil. Geen probleem dus. De fietsen die jij noemt kent ik niet. Wel hebben wij diverse keren gezinnen met drie kids zien fietsen: fiets+ aanhangfiets+ fietskar. Dat gaat in ieder geval goed. Zo moet je dus ook met vier kinders op pad kunnen.

Succes!

Sandra

En denk ook eens aan een familietandem! Theo Jorna en Willem Jongman (ook geregeld actief op dit dorum) kunnen je daar zeker meer over vertellen.

Sandra

Kijk eens naar Burley en Kidcar.

Burley is een van de meest bekende en zeer goed. Kidcar is een redelijke nieuw merk dat ook erg goede karren levert.

Met die fiets van mij kan ik in m'n eentje vier kinderen mee nemen en heb dan nog wat ruimte voor bagage ook. Maar als je partner een bagagekar wil trekken, is het allemaal geen probleem. Behalve de hellingen natuurlijk; dat kost wel wat zweetdruppeltjes.
Een plaatje vind je op mijn website. En de link naar onderwaterfiets.

Dit is voorlopig mijn laatste bericht, want we vertrekken morgen voor 5 weken fietsen met de kinderen.

Prettige vakantie allemaal.

Prima gaat dat, fietsen met kinderen. Hier iets van onze ervaringen: http://www.tandemclub.nl/Kinderen_verhalen.html
Jullie kinderen verschillen nogal in leeftijd, dus dat is ideaal: ze kunnen elkaar opvolgen. Mijn suggestie zou zijn dat een kind van 5 jaar prima achterop zo'n Thorn Voyager childback tandem zoals we zelf hebben zou kunnen (www.sjscycles.com, de fiets kost afhankelijk van afmontage euro 1200-1800). Het jongste kind kan dan in een zitje achterop bij de andere ouder, of in een kinderkar, samen met wat bagage. Is de jongste 5, dan kan er opgeschoven worden. Junior op de tandem, en senior op een eigen fiets. Zo heb je ongeveer 8 jaar plezier van je tandem (ook thuis), en dat rechtvaardigt mijn insziens wel de investering, temeer daar zulke tandems ook tweedehands na afloop nog flink wat opleveren.
Aarzel niet contact op te nemen als je nog verdere vragen hebt.
Geniet ervan,
Wim

Sorry, je bericht niet goed gelezen. Dit lijkt meer een geval van beginnen met een of meer fietskarren (als je met twee karren begint kun je er langzaamaan eentje, en later zelfs twee in gebruik nemen als bagagekar), gevolgd door een Thorn triplet (of een Voyager, dan een triplet, en vervolgens een Voyager en een triplet).
Die Pashley U+2 heeft als voordeel boven andere aanhangfietsen dat het een tweewieler is, en dus zichzelf overeind houdt (het grote probleem bij aanhangfietsen). Het wordt denk ik een heel gepuzzel.
Ik ben erg benieuwd,
Wim

Kijk ook nog eens op de site van de engelse tandemclub:
http://www.tandem-club.org.uk/_kids.htm

Ik vroeg me trouwens af of die Pashley U+2 aanhangfiets die je noemt nog leverbaar is. Op de site van Pashley staat nu alleen een nieuw model voor 1 kind (nog wel een tweewieler).
groetjes,
Wim