Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Budget per jaar - Forum Wereldfietser

Budget per jaar

Hoi,

Op dit moment zijn we bezig met een eerste orientatie qua fietsbudget. Ons doel is om onbeperkt te gaan rondfietsen. Heerlijk vooruitzicht :-)

Graag zouden we ervaringen willen horen van het budget dat nodig is per jaar. Enkele richtlijnen:
- We hoeven geen luxe en doen alles low budget. Nemen een tentje mee dus waar we kunnen camperen doen we dat waar mogelijk.
- Enkele vaste lasten zijn uiteraard fietsverzekering, visa kosten en dergelijke. Wellicht kunnen deze apart worden ingeschat.
- Het gaat om globale informatie. Dus een range per jaar is ook super om te horen.
- Dan de landen die we willen aandoen (1e plan, benieuwd hoe vaak het nog veranderd :-))
Nederland Belgie Frankrijk Spanje Marokko Italie Noorwegen Turkije
Madagaskar Kameroen Ethiopie Zanzibar Malawi
Israel Oman Iran Pakistan Jemen
India Nepal Sri Lanka Tibet Bhutan Georgie Kazachstan Kirgize Oezbekistand
Birma Indonesia (kalimantan - molukken)
Japan Filipijnen
New Zeeland
Patagonie Chili
- De kosten om af en toe naar nederland te gaan om ouderwets bier te drinken met familie en vrienden zitten in een apart budget.
- Andere aandachtspunten zijn wellicht : medicijnen, fiets reperaties, communicatie, ...

We kunnen ons voorstellen dat het budget per werelddeel nogal verschilt daarom zijn we op zoek naar een budget per jaar per werelddeel, hiermee kunnen we dan verder rekenen om te kijken of dit super mooie plan haalbaar is.

Wellicht heb je nog andere goede tips.

Groet,
marcel1969 schreef:Wellicht heb je nog andere goede tips.
Zoek eens met google geavanceerd op de site www.wereldfietser.nl op de termen wereldreis en verzekering en dergelijke. Er is op dit forum al heel veel geschreven, te veel om de mensen die het geschreven hebben te vragen om het nog een keer op te schrijven en voor jullie zeker wel de moeite waard om te lezen.
Succes,
Leon
Naar mijn mening gemiddeld 25 Euro per dag gezien alle landen van de wereld.
Mijn ervaring is in Europa 20 euro per dag.Lig er aan in welk land. Bijvoorbeeld Engeland is duurder dan Nederland of Japan is duurder dan india.
Dit is dan een berekening met kamperen,eten en drinken.Zelf koken voor je tentje is leuk en goedkoper dan een restarant althans in europa.
In India bijvoorbeeld kan je met weinig rond als voorbeeld.
20 Euro is niet met vervoer zoals tussen door met vliegtuig,boot openbaar vervoer. Het lig er aan hoe je reis planning is.
Kan me voorstellen tijdens je reis dat je je roete wijzigd als er ergens in een land een oorlog uitbreek ect ect.
Elke dag ongeveer 20 a25 euro x 365 plus 20 % aan andere kosten zo als vervoer onderweg,medies,matriaal pech en porto en telefooneren.


Dit is een gemiddelde voor een low budget fietser.
De ene fietser maak meer onderweg op dan de andere.

met groetjes

Runus Blomsteel

www.rinusblomsteelkunstschilder.nl

Hee Rinus,

Bedankt. We zijn ondertussen zover dat er ook inschattingen liggen van 30 - 35 euro per dag incl vervoer, medies, pecht, porto en al dat soort dingen dus ergens daar tussen zal de waarheid wel liggen.

Ik ben erg benieuwd wat andere mensen zoal hebben uitgegeven. Het forum levert namelijk niet hier veel informatie voor op.
Den Haag - Kaapstad 1999/2000
375 dagen
.
HFL 17246,38 = EUR 7839,26 alle uitgaven onderweg, volgens de Bank
inclusief ticket Kaapstad Schiphol (want terugfietsen had ik geen zin in)
.
gemiddeld EUR 20,90 per dag
(2 mnd Europa / 2 maand M Oosten / 8 maanden Afrika)

Heb je hier iets aan ?

Absoluut thxs !

Zonder kosten voor vervoer e.d. (vliegtuig heen/terug): ca. 10-20 euro per dag tijdens het fietsen. Daarbij uiteraard wildkamperen.
Op rustdagen kan het aan de hoge kant zijn (met name in de Westerse wereld op campings).

wij hebben met 4 personen 100 euro per dag gerekend binnen europa.
Met zelf kamperen en koken kom je dan ruim toe.
Met een benb/panzio ed kom je tekort.....
Maar het verschil bleef in balans met de goedkope dagen.
Fietsreparaties , trein ed ging ook prima binnen de 100 euro.
Wat er voor ons wel buiten viel is dat mijn fiets stuk was en we dus een nieuwe hebben moeten aanachaffen voor mij............ :? :(
Veel plezier met voorbereiden...........

Bij een reis van vier maanden door Argentinië, Uruguay en Bolivia in 2006 kwamen we met twee personen op tegen de 25 euro per dag. Dat was met ongeveer 2/3 kamperen, 1/3 vrij luxe hostals en een aantal binnenlandse bus- en treinreizen erbij. Als je low budget leeft, kan het nog een stuk voordeliger.

Ik ken een stel dat €35.000,- had voor een jaar, maar ook en stel dat €4.000,-had.

Ik adviseer meestal uit te gaan van €5.000,- p.p.p.j. Ongeacht het werelddeel. Want in westerse landen zul je vaak kamperen en zelf koken om geld te besparen. Daarbuiten maak je gebruik van guesthouses en eet je buiten de deur (letterlijk en figuurlijk :lol: ).

Met dit budget heb je zelfs nog wat ruimte om eens iets extra lekkers te eten en af en toe jezelf te verwennen met een bungee-jump, een beter hotel, een ballontocht, een duikcursus, of ga maar door.

Kijk ook eens hier:

http://www.hoedoe.nl/reizen-vakantie/ve ... antie-voor

Dag Allemaal,

Ter info,
€4000 voor 2 personen gedurende 1 jaar?
We hebben dit jaar 12 weken in Zweden en Noorwegen gefietst, inclusief verscheidene veerponten( ook 2x de Hurtigruten), 1x nachttrein, 1 x vliegtuig+ veel spullen gekocht en opgestuurd, dikwijls regen en koude gehad komen we aan €4000 of omgerekend €25 euro per dag per persoon. We verbleven meestal op een camping omwille van het geboden comfort (natte kleren onderhande) aldaar en hebben altijd ons eigen potje gekookt.

groeten
roeca

In nov/dec 2007 heeft onze fietsvakantie van 55 dagen in Argentinië €2015 gekost, dus ca. €18 pppd + € 1860 voor de vliegtickets.
We hebben meestal in hostals e.d. overnacht en aten meestal in restaurants.