Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Schwalbe banden Marathon XR, Supreme en Xtreme - Forum Wereldfietser

Schwalbe banden Marathon XR, Supreme en Xtreme

Hoi ben op zoek naar de bovenstaande banden... nieuw ajb.
Maat 26", dikte 2.00 of 2.25

Ik zie een reactie tegemoet,
Bedankt alvast
Martin

is in elke goede fietsenzaak te koop. kijk maar even bij www.bike4travel.nl. Da's redelijk bij je in de buurt.

Hi Martin,

Ik heb een setje voor je liggen, Marathon XR 26 x 2.25. Er is 500 km mee gereden dus zo goed als nieuw. Ik bied ze je aan voor € 20 / st excl verzendkosten

De Xtreme staat in jouw lijstje? Ik wist niet dat die al te koop waren. Ik heb ze wel, maar die zijn nog in het prototype stadium. Ik moet ze eerst nog uittesten. Ze zijn wel erg breed hoor, dus in menige voorvork passen ze niet. Ik had ze op mijn Signature gezet, maar ze liepen vast :oops:

Ze zijn dan ook ontwikkeld en bedoeld voor een idworx Off Rohler. (Gerrit is nl. ook nog eens consultant bij Schwalbe.)

Ik zie dat ze aan het einde van dit jaar leverbaar zijn. De Xtreme die ik heb, die is 2,35 inch breed. Ik hoop dat ze met een smallere versie komen, dan kan ik die testen tijdens de komende tocht van Carla en mij door Patagonie. :twisted:

Wat op de Schwalbe site staat is allemaal smaller. Ik ben best benieuwd naar je ervaringen, maar 60 mm is mij te zompig (en past ook niet onder mijn Long Shen vorkkroon denk ik). 50 nominaal (= 45 mm in het echt bij bijvoorbeeld de Big Apple) past ruim, en 55 mm nominaal ook nog wel. Maar dan houdt het toch wel op.
Wim