Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietscomputer hapert bij regen - Forum Wereldfietser

fietscomputer hapert bij regen

Hallo,

Afgelopen vakantie merkte ik dat mijn draadloze fietscomputertje van Cateye niet altijd goede ontvangst heeft bij regen. Als ik hem dan van de houder haal en hem dichtbij de zender (aan mijn spaak) hou, dan ontvangt hij wel, maar zodra ik hem in de houder klik, is de ontvangst weer nihil.

Ik dacht dat het aan de batterij lag, maar op droge dagen was de ontvangst prima.

Wie heeft hier ervaring mee?

Wow, wij hadden precies hetzelfde probleem, maar dan met één met een draad!!!!

We fietsen dit jaar in Chili en hadden met regen een uitvallende fietscomputer (goedkoopste model cateye).
Aanvankelijk viel het computertje van mijn vriendin uit en dachten we: "ok dat is pech, gelukkig hebben we er 2" Na een uurtje extra regen viel de mijne echter ook uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En dat terwijl we altijd een hema fietscomputertje hadden die het nooit heeft begeven en waar we dagenlang regen mee hebben gehad in Noorwegen.

Ik vind het echt onbegrijpelijk............

Hoi,
Ik heb precies hetzelfde gehad bij een cateye met draad. Knockout bij een bui of met dauw.
Hij ging na zo'n 15 km droog fietsen altijd weer werken. tientallen keren meegemaakt.
Omdat ik geen zin meer had in het bijhouden van de extra kilometers en omdat je de totaalstand niet kon aanpassen heb ik het ding naar de eeuwige fietspaden gestuurd en een andere gekocht; de goedkoopste die ze bij de plaatselijke fietsenboer hadden waarbij je de totaalstand in kunt stellen. E14,95. Als een zonnetje, ook bij regen :D
Leon

Ja, inderdaad een bekend probleem.

Als het heel nat is registreert mijn VDO MC1.0 draadloze fietscomputer enkele honderden meter minder op een traject van pakweg 14Km. Bij droog weer werkt alles weer OK. Overstappen op GPS? :wink:

Veel fietsgenot (in elk weerstype)

Bart

:idea: Ik zelf heb een cateye en heb hetzelfde probleem. Hoewel men aangeeft dat ze bestand zijn tegen regen is het tegendeel waar. Mijn simpele oplossing is gwoon een stuk doorzichtig plastic b.v. zoals je die in de supermarkt als verpakkingsmateriaal kan krijgen, gewoon heel royaal over de computer en en stuur of wat dan ook vastknopen zodat er geen water erbij kan. Het water maakt n.l. kortsluiting tussen de contacten.

Wim

Ik vind een stuk plastic toch niet een erg goed idee eigenlijk. Zo'n computertje moet het gewoon in de regen ook prima doen.

Het zal dus weer een hema geval worden, of een ander goedkoop ding. Gek eigenlijk dat ze nog verkocht worden door serieuze fietsenmakers, een fietscomputer moet natuurlijk wel tegen wat water kunnen!

Wim Tjan schreef::idea: Ik zelf heb een cateye en heb hetzelfde probleem. Hoewel men aangeeft dat ze bestand zijn tegen regen is het tegendeel waar.
Volgens cateye kunnen ze niet tegen de ZON!
Afbeelding

Ach, ik maak niet zo'n probleem van. Het apparaatje werkt uitstekend zowel in de zon als met stortbuien en.... met plastic eromheen. Dus waarom nog een nieuwe kopen. :D

Wim

Probeer de pijnpunten eens in te spuiten met siliconenspray.
het spul is waterafstotend en werkt bij mijn VDO met draad voldoende.

Ik heb dit zelfde probleem ook vaak meegemaakt bij verschillende Cateyes en laatst ook bij een Ciclomaster. Belangrijkste oorzaak is dat de contactpunten aangetast raken. Even met een schuurpapiertje de contactpunten bewerken helpt. Wel oppassen dat je niet teveel wegschuurt :(

Bij de draadloze kan het aan de temperatuur liggen, bij regen koelt het meestal af en dan is het bereik minder.

In Noorwegen had ik er ook last van, de teller ging van 18km/u plots naar 9km/u en weer terug naar 18km/u zonder dat ik vertraagde. Hij gaf dus soms maar 1 signaal op 2 door, toen het van 18km/u naar 6km/u ging, heb ik het ontvanger dichter bij de zender gemonteerd. Hiermee was het probleem opgelost.
Geef mij nu maar een fietscomputertje met draad.