Additionally, paste this code immediately after the opening tag: WFers live volgen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

WFers live volgen

giantus schreef:Als dit wil werken, wat zeker een erg leuk idee is, zal het inderdaad vol automatisch moeten gaan.
Kunnen de GPS coordinaten niet gewoon automatisch via google earth oid vertoond worden?
Volautomatisch is mooi, maar dat wordt dan wel erg privacygevoelig. En het hoeft niet, zoals Chris schrijft, elke dag. Stel dat iemand 3 maanden in Zuid-Amerika gaat fietsen, en elke week toch al iets op zijn blog zet, dan is het ergens invoeren van gps coordinaten niet veel moeite.

giantus schreef:Als dit wil werken, wat zeker een erg leuk idee is, zal het inderdaad vol automatisch moeten gaan.
Kunnen de GPS coordinaten niet gewoon automatisch via google earth oid vertoond worden?
Ja, dat kan inderdaad! De mobiele versie van Google Maps heeft al zo'n optie en die geeft automatisch je lokatie weer (zelfs als je geen GPS op je toestel hebt, wordt je positie berekend ahv de dichtsbijzijnde zendmast).

Zie http://www.google.com/mobile/gmm/mylocation/index.html

Er zijn ook websites die hierop inspelen en waarnaar je je lokatie kunt sms-en dus het lijkt me een kwestie van tijd dat zoiets voor elke mobiel standaard is en ook veelvuldig zal worden toegepast voor reis weblogs e.d..

Gut wat is iedereen toch hard bezig die grote wildernis te domesticeren. Straks is er geen 'wijde wereld' meer om te befietsen, maar is alles achtertuin geworden.
Wim

Gut, wat een leuke reactie weer.................... :roll:

Ontopic:
Waarom zou het volautomatisch privacy gevoelig worden?

WF is openbare website waarop je dus mensen live zou kunnen volgen. Mensen met slechte bedoelingen kunnen dan bijv zien of je van huis bent (inbreken), of je gaan stalken. Weet ik veel, ik probeer ook maar hardop te denken.

Misschien wil Wim zeggen dat als elke plek te makkelijk herleid wordt tot x graden zuiderbreedte/oosterlengte, tot een coordinaatspunt in een Global Positioning System, de fun van het zwerven op de bonnefooi weg is, het avontuur - kome wat komt, wil dat etymologisch zeggen - gedomesticeerd wordt ?

Volgens een bepaalde invalshoek zijn wij eigenlijk ook niet veel meer dan een toevallig bij elkaar klittend hoopje scheikundig materiaal, maar ja... wie hoort dat nu graag zeggen... Dus ik snap Wim wel, denk ik.