Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cold turkey - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Cold turkey

Afkicken van een fietstocht: daar kan ik over mee praten: ik noem het analoog aan een andere "lag': fietslag. Achter m'n bureau zit ik nog te trappen en ben wat ongeduriger dan normaal.

DriesBa schreef:Afkicken van een fietstocht: daar kan ik over mee praten: ik noem het analoog aan een andere "lag': fietslag. Achter m'n bureau zit ik nog te trappen en ben wat ongeduriger dan normaal.
Hoe uit zich die ongedurigheid bij jou dat dan, Dries?
Ga je dan nog meer vragen stellen? :wink:

Blanche schreef:
DriesBa schreef:Afkicken van een fietstocht: daar kan ik over mee praten: ik noem het analoog aan een andere "lag': fietslag. Achter m'n bureau zit ik nog te trappen en ben wat ongeduriger dan normaal.
Volgens mij is er nog eentje ongedurig........ :lol:

Haike schreef:Volgens mij is er nog eentje ongedurig........ :lol:
:lol: Yep (maar nog niet zo erg als Driesba) en melig :lol:

Spironski schreef:Ik heb na reizen meestal zoiets als: 4 weken lang opgeladen, in 1 week weer leeglopen, en ervaar de rest van het jaar bijna als geforceerd en in crisis.

Op reis weet ik weer hoe het leven eigenlijk bedoeld is....

Erg hè? :oops: :? :D
Dat gevoel ken ik al 39 jaar! Praten met je collega's hoe het ging, met behulp van meegebrachte landkaarten. Wapperen met de achterste vel van de vliegtickets. De verwachting of de kleurendia's van je fietstocht na het ophalen geslaagd zijn, maakte je nog wat nerveuzer.... Van één fietsvakantie in een ver land was één diafilm helemaal zoek en was na zeven maanden bij de ontwikkelcentrale weer boven water gekomen. Dat is toch om knetter van te worden! Maar wat betekent Cold turkey nou eigenlijk?

Martin E. van Doornik schreef:Maar wat betekent Cold turkey nou eigenlijk?

Koude kalkoen .... :lol:

Het is een term die volgens mij in eerste instantie gebruikt werd voor heroïneverslaafden als ze in een keer stopte met de heroïne. De lichamelijke symptomen van die plotselinge ontzegging is erg heftig en gaat gepaard met koorts e.d..

Kortom plotseling stopen met datgene wat jij lekker vind en daar nare lichamelijke en geestelijke symptomen van vertonen.

Blanche schreef:

Het is een term die volgens mij in eerste instantie gebruikt werd voor heroïneverslaafden als ze in een keer stopte met de heroïne. De lichamelijke symptomen van die plotselinge ontzegging is erg heftig en gaat gepaard met koorts e.d..

Kortom plotseling stoppen met datgene wat jij lekker vind en daar nare lichamelijke en geestelijke symptomen van vertonen.
Bedankt. Ik dacht dat het iets met Koud Turkije te maken heeft, het leek volgens mij een variant van de uitdrukking "van een koude kermis thuiskomen".... Heroïne, bah :x , absoluut géén rommel in mijn lijf, zelfs geen alcohol.

Martin E. van Doornik schreef:Heroïne, bah :x , absoluut géén rommel in mijn lijf, zelfs geen alcohol.
Goh, geen rommel in jouw lijf? Dat ga je echt niet tegen. 8) Juist bij een langdurige inspanning als fietsen al of niet met bepakking maakt het lichaam (lichaams-)eigen stoffen aan, endorfines die zorgen voor een geluksgevoel en evt. een roes zoals je die ook kunt krijgen door gebruik van verslavende middelen, bijvoorbeeld 'morfine'. De benaming 'endorfine' is daarvan ook afgeleid. :D

Rachel schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Heroïne, bah :x , absoluut géén rommel in mijn lijf, zelfs geen alcohol.
Goh, geen rommel in jouw lijf? Dat ga je echt niet tegen. 8) Juist bij een langdurige inspanning als fietsen al of niet met bepakking maakt het lichaam (lichaams-)eigen stoffen aan, endorfines die zorgen voor een geluksgevoel en evt. een roes zoals je die ook kunt krijgen door gebruik van verslavende middelen, bijvoorbeeld 'morfine'. De benaming 'endorfine' is daarvan ook afgeleid. :D
En wat denk je dat je lichaam van buitenaf aan rotzooi binnen krijgt tijdens het fietsen?
In Cuba hebben we fijnstof voor 8o mensenlevens binnengekregen en soms overnacht direct onder een asbest dakje.:cry: Gelukkig waren er maar weinig auto's in cuba.

Enne een biertje of een mojito gaat er bij wel in na het fietsen hoor :wink:

Blanche schreef:Het is een term die volgens mij in eerste instantie gebruikt werd voor heroïneverslaafden als ze in een keer stopte met de heroïne. De lichamelijke symptomen van die plotselinge ontzegging is erg heftig en gaat gepaard met koorts e.d.
Dat valt wel mee hoor; de afkickverschijnselen worden sterk overdreven en zijn hooguit te omschrijven als wat licht grieperig. Het geestelijk afkicken is vele male zwaarder dan het lichamelijk (aldus deze ex-drugshulpverlener).

Blanche schreef:
Rachel schreef:
En wat denk je dat je lichaam van buitenaf aan rotzooi binnen krijgt tijdens het fietsen?
In Cuba hebben we fijnstof voor 8o mensenlevens binnengekregen en soms overnacht direct onder een asbest dakje.:cry: Gelukkig waren er maar weinig auto's in cuba.

Enne een biertje of een mojito gaat er bij wel in na het fietsen hoor :wink:
Volgens mij bedoelde Martin dat hij daar zelf niet aan meewerkt en daar kan ik me wel in vinden, ik gebruik ook geen alcoholhoudende middelen. Alles wat passief je lichaam binnendringt kun je geestelijk ontkennen en daarmee hou je jezelf staande in deze brute wereld of is dit een illusie? :cry:

Blanche schreef:
Ik ben bang van niet: ik heb m'n shot wel gehad. :wink:

Blanche schreef:

Het is een term die eind jaren Zestig en begin zeventig veel gebruikt werd door politie-agenten als ze een 's nachts doorgeslagen drugsgebruiker de volgende ochtend uit de cel haalden. He looks like a ......... :roll:

DriesBa schreef:
Volgens mij bedoelde Martin dat hij daar zelf niet aan meewerkt en daar kan ik me wel in vinden, ik gebruik ook geen alcoholhoudende middelen. Alles wat passief je lichaam binnendringt kun je geestelijk ontkennen en daarmee hou je jezelf staande in deze brute wereld of is dit een illusie? :cry:
Euuuhhh..... ja, das een illusie, zelfs dingen die niet je lichaam binnen dringen kunnen geestelijk dingen met je doen. Hoeveel mensen roepen niet dat het snert weer is als het regent en laten hun humeur verpesten? maar ik ben het wel met je eens dat je met je Geest jezelf staande houdt als je bewustzijn over de zaken hebt.