Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Colombia veilig? - Forum Wereldfietser

fietsen in Colombia veilig?

Hallo,

Wij zijn twee fietsers op weg van Las Vegas naar Chili/Argentinië. We horen verschillende verhalen over Colombia. We zijn er nog niet uit of we er doorheen willen fietsen. Is er iemand die ons kan vertellen of het veilig is? Is het te doen op de fiets? Heeft iemand tips wat betreft de route?

Alvast bedankt,
sander en Willemijne
Ik ben net terug van een fietsreis van 6 weken in mijn eentje door Colombia, Ecuador, Peru en Bolivia. Mijn ervaringen kun je nalezen op http://fvans.hyves.nl/blog . Ik heb vooral in Colombia een geweldige tijd gehad. Erg vriendelijke en gastvrije mensen. Van crimininaliteit of het FARC heb ik geen enkele last gehad. Op de website van buitenlandse zaken staat een reisadvies dat mijns inziens wat negatief en vooral gedateerd is. Zo worden bijvoorbeeld in de provincie Narino alle reizen exclusief Pasto ontraden. Ik heb de route via Ipiales naar Ecuador genomen en deze was volkomen veilig. Nergens op deze zogenaamd gevaarlijke weg merkte ik iets van spanningen. Natuurlijk kan ik alleen maar oordelen over de gebieden die ik bezocht heb.

Frank

de hele maand juni was ik in colombia. weliswaar niet met de fiets gereisd daar, maar met het openbare vervoer. ik ben in alle landen geweest tussen de verenigde staten en argentinië en ik kan u zeggen dat colombia het favoriete land van mijn reis was. colombianen zijn fantastische mensen. vriendelijk, open, warm. in de zogenaamd gevaarlijke gebieden in het zuiden nooit problemen gehad. er zijn daar heel veel militairen (wat je echt op je gemak stelt!), maar zelfs zij zijn vriendelijk. hoogstens wordt je gefouilleerd en moet je je paspoort laten zien. in colombia heb ik mij nooit onveilig gevoeld.

DOEN DOEN DOOEEEEN, dat fietsen door colombia! de grootste fout die je zou kunnen maken is colombia overslaan! wij hadden er ook bijna een vlucht over genomen omwille van alle verhalen. maar eens je daar bent, WAUW WAUW WAUW!!! niet overslaan want het wordt een hoogtepunt!!

wat een ongelofelijk mooi land vol fantastische mensen!!!! de streek rond popayan en san agustin zijn echte aanraders wat mij betreft.

groeten,

sebastiaan

we hebben blijkbaar een gelijkaardige reis afgelegd, ik ben van los angeles naar buenos aires gegaan met bussen. proficiat voor jullie mooie plan het met de fiets te doen! las vegas is een geweldig interessante plaats.

mijn favoriete landen waren:

usa, guatelama, panama, colombia, bolivia en chile.

kan wel duur zijn, dat losgeld :wink:
Het boek "Een fietstocht van Boston naar Lima" door Bart Aardema heb ik in huis en daar zitten veel fietservaringen door Zuid-Amerikaanse landen in. Hoewel al heel wat jaren geleden.