Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wel of geen stuurtas - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wel of geen stuurtas

Hoi!
Cycle Maniac schreef:Een frametas...; Nou, dan heb ik ook nog een leuke tip. Ik overweeg zelf deze Epicdesigns framebag te nemen. de prijs op zich is pittig: 100 tot 200 euro (maar gezien er ook veel ontwerp- en handwerk bij komt kijken ook wel weer een zeer schappelijke prijs). Maar dan heb je ook wel wat.
Veel succes bij zijwind :oops: :lol:

whisky

Het is inderdaad een andere manier van "pakken"

Afbeelding

Cycle Maniac schreef:Een frametas...; Nou, dan heb ik ook nog een leuke tip. Ik overweeg zelf deze Epicdesigns framebag te nemen. De maker kan met allerlei persoonlijke wensen rekening houden (fietspomp, intern een petfles opbergen, enz), en de prijs op zich is pittig: 100 tot 200 euro (maar gezien er ook veel ontwerp- en handwerk bij komt kijken ook wel weer een zeer schappelijke prijs). Maar dan heb je ook wel wat.
Voor je geld uitgeeft zou ik eerst observeren wat je met je knieen doet. Bij mij is de bovenbuis al vaak te breed ;)

Cycle Maniac schreef:Een frametas...; Nou, dan heb ik ook nog een leuke tip. Ik overweeg zelf deze Epicdesigns framebag te nemen. De maker kan met allerlei persoonlijke wensen rekening houden (fietspomp, intern een petfles opbergen, enz), en de prijs op zich is pittig: 100 tot 200 euro (maar gezien er ook veel ontwerp- en handwerk bij komt kijken ook wel weer een zeer schappelijke prijs). Maar dan heb je ook wel wat.
Krijg je bij een frametas geen gigantische o-benen? De stang is al breed(rond) genoeg. :wink:

@Marten: Mogelijk heb je het vooral over deze foto?
Afbeelding

Op onderstaande foto heeft de maker weer een smaller model van de tas gemaakt.
Afijn, ik zal het nog 'ns goed in overdenking nemen. :roll:
Afbeelding

Hoi Wouter,

ik doe altijd mijn kostbaarheden (moneybelt en camera) in mijn rechter-lowridertas. Ik kan dan redelijk snel mijn camera pakken, ook al is Carla met haar stuurtas altijd sneller. Oh ja en zij leest kaart, dus zij heeft altijd de kaart :lol: In plaats van een stuurtas kun je een klittebandkaarthoesje van Zefal gebruiken.

Als ik ergens naar binnen stap, neem ik soms mijn lowridertas mee, al laat ik hem meestal gewoon op mijn fiets hangen.

Oh ja, en omdat ik mijn kleding in mijn lowridertas heb, is mijn spiegelreflex altijd goed beschermd tegen schokken.

Eric

Dus nu weten waar we moeten zijn bij Eric :wink:

Lijkt me wel eng om een dure spiegelreflex in een lowrider tas te doen. Als je met je fiets valt of je fiets valt om dan is je camera aan gort...

Ik ben zelf van plan om het inderdaad in een stuurtas te doen en dan met camera inzet (Agu). Alleen pas de camera er dan amper in met een lens eraan. De grip moet ik sowieso thuis laten. Waar laten jullie dan je overige lenzen?

Verder bevalt een stuurtas wel. Alleen heb ik nu geen ruimte meer over voor een hellingsmeter of een telefoon/gps houder. Hoe lossen jullie dat op?

KarlMarX schreef:Lijkt me wel eng om een dure spiegelreflex in een lowrider tas te doen. Als je met je fiets valt of je fiets valt om dan is je camera aan gort...
Ach, een stuurtas biedt ook geen garantie.
gerdcaarls.waarbenjij.nu schreef:Ik moest uitwijken voor een inhalende tegenligger en de berm in. Zoals hier wel vaker waren ter plaatse nieuwe lagen asfalt gelegd zonderdat de berm was mee verhoogd, zodat de berm een stuk lager was. Bovendien had het geregend en bleek er tot overmaat van ramp een flinke kuil in de berm te zitten die ik zo gauw niet meer kon ontwijken. Kortom een flinke slipper en een smak op het asfalt waren het gevolg. Om met het belangrijkste te beginnen. Zelf kwam ik eraf met een flinke schaafwond op mijn elleboog en een blauwe heup. De klap die mijn hoofd op het asfalt maakte, had slechts nadelige gevolgen voor mijn helm en gelukkig niet voor mijn hoofd. Ook mijn fiets had geen noemenswaardige schade. Maar door de klap was wel mijn stuurtas opengevlogen en stuitterde mijn camera over het asfalt. In eerste instantie leek ook dat gelukkig afgelopen behoudens wat krassen, deukjes en een licht ontwricht camerahuis. De camera werkte nog en ik kon gewoon foto's maken. De volgende dag meldde de camera echter - vrij prematuur - dat ik de batterijen moest vervangen. Gedaan, maar geen resultaat. Voor de zekerheid nieuwe batterijen gekocht, echter nog steeds geen resultaat. Het ziet er dus niet zo best uit.
Gerd