Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Week fietsen in Frankrijk - Forum Wereldfietser

Week fietsen in Frankrijk

Beste fietsers,

In september ben ik van plan om nog een week te gaan fietsen in Zuid Frankrijk. Het idee is om mijn tentje ergens op een kleine (boeren)camping te plaatsen en vanuit daar een paar dagtochten te gaan maken.

Zijn er forumleden die misschien suggesties hebben voor een leuke camping in een geschikt fietsgebied?

:)

Het is wel geen zuid Frankrijk maar in midden Frankrijk (Centrale Loiredal)is het leuk fietsen. Veel goede fietspaden (witte wegen) goede temperatuur en veel te zien.
In Bracieux heb je een drie sterren camping ( des chateau)waar je zonder te bespreken goed terecht kan. Leuk dorp en vlak bij de camping. Een aanrader.

Als je van bergen houdt, is camping Bellevue bij Argelès-Gazost misschien een aanrader (4 euro pppn). Gelegen aan de voet van beroemde cols als Tourmalet en Aubisque, pal langs het fietspad van la Voie Verte des Gaves op fietsafstand van Lourdes, Pau (vliegveld) en Gavarnie. En misschien kom je daar ook andere wereldfietsers tegen in september.

Afbeelding

Tokkelaar schreef:Het is wel geen zuid Frankrijk maar in midden Frankrijk (Centrale Loiredal)is het leuk fietsen. Veel goede fietspaden (witte wegen) goede temperatuur en veel te zien.
In Bracieux heb je een drie sterren camping ( des chateau)waar je zonder te bespreken goed terecht kan. Leuk dorp en vlak bij de camping. Een aanrader.
Toevallig heb ik net een paar weken geleden een drietal dagen op de camping van Bracieux gestaan. In het piepkleine office de tourisme dat vlakbij de ingang ligt, krijg je (gratis) een plannetje waar een tiental fietsroutes staan. De fietsroutes zijn bewegwijzerd dus ook zonder plannetje kan je zorgeloos toeren. Als je je ogen graag de kost geeft, kan je je in de onmiddellijke buurt een indigestie eten aan kastelen als Chambord, Cheverny, Blois, en wat verder Azay-le-Rideau, Chinon, Langeais enz. en dat al fietsend langs de domaniale wouden, de rivieren Loire, Vienne... Ook de Sologne is vlakbij.

Bedankt zover voor de reacties. Ik zal beide suggesties op het internet verder uitzoeken.

Heel ver in mijn achterhoofd zit nog het beeld van een schaapherder op een boerderijcamping. In 1997 fietste ik naar Zuid Frankrijk en kwam in Ourches op een "camping à la ferme" was heel leuk om de schaapherder met zijn hond bezig te zien.
Aangezien het zolang geleden is, en ik in al die jaren al honderden campings heb bezocht, weet ik dus niet meer of het sanitair in orde was. Maar de schapen maakte het tot iets wat na meer dan 10 jaar nog steeds in mijn gedachten zit.
Ourches ligt in de Drôme, zo'n 20km van Valence. Langs de D538 staat een bordje naar de camping.
Meer info heb ik even voor je opgezocht: Camping Rural de la Chenaie
Afbeelding

Chris schreef:Heel ver in mijn achterhoofd zit nog het beeld van een schaapherder op een boerderijcamping. In 1997 fietste ik naar Zuid Frankrijk en kwam in Ourches op een "camping à la ferme" was heel leuk om de schaapherder met zijn hond bezig te zien.
Aangezien het zolang geleden is, en ik in al die jaren al honderden campings heb bezocht, weet ik dus niet meer of het sanitair in orde was. Maar de schapen maakte het tot iets wat na meer dan 10 jaar nog steeds in mijn gedachten zit.
Ourches ligt in de Drôme, zo'n 20km van Valence. Langs de D538 staat een bordje naar de camping.
Meer info heb ik even voor je opgezocht: Camping Rural de la Chenaie
Afbeelding
Grappig, hier heb ik in 2001 gestaan. Het sanitair is prima in orde! :D
En inderdaad, die schapen waren enig.