Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Op fiets naar la France, maar hoe terug? - Forum Wereldfietser

Op fiets naar la France, maar hoe terug?

Hallo allemaal,

Komende zomer ga ik de route 'fietsen langs Oude Wegen' richting de Pyreneen rijden. Nu twijfel ik over de terugreis. Ik heb slechts 2 weken, dus terugfietsen lukt niet. Wie weet hoe ik het beste de terugreis kan aanpakken? Trein, bus of vliegtuig? Ik heb al hier en daar rondgekeken voor opties, maar wie heeft ervaring hiermee?

Harm
Groningen

Mijn vriendin en ik hebben meermaals fietsbussen richting Frankrijk gebruikt en zijn daar tevreden over. Maar dan enkel over de 'echte' fietsbussen. Dus bussen waar een aanhanger achter zit voor de fietsen en waar de stoelen netjes tot goede twee persoons stapelbedden worden gebouwd halverwege de reis.

Te boeken via o.a. de www.fietsvakantiewinkel.nl
Wij zijn vorig jaar met de trein terug gekomen. Het was een speciale fiets-slaaptrein, in ons geval van Nice naar Luxemburg. Vervolgens, vanuit Luxemburg, moet je de conducteur zien te overtuigen dat je echt mee wil MET fiets, lukt volgens mij ook altijd. Vooral aardig blijven, en zorgen dat je al in de trein zit met fiets voordat je uberhaupt in discussie met iemand gaat. Lukte zelfs in Italie.

Succes

Kijk ook eens bij easyjet.nl
Heb vorige week geboekt vanaf Geneve. Nice kan ook. Betaalt ongeveer 40 euro, fiets kan gratis mee. In 2 uur ben je in A'dam.
Fietsbus kost 100 euro meer en je zit de hele nacht opgevouwen in een stoel...

Succes,
Freek