Ik heb momenteel 50-622 marathon supreme banden op mijn fiets en zou deze willen vervangen door een 42-622 of een 37-622 of misschien wel door een marathon racer 40-622 of een 35-622. De reden hiervoor is dat ik momenteel te veel fietsen heb staan voor de te veel verschillende toepassingen. Door een smallere band te steken veronderstel ik dat ik mijn fiets ook beter ga kunnen inzetten naar fitness doeleinden. Het voordeel lijkt me duidelijk en is winnen in snelheid maar wat zijn zoal de nadelen als ik die verandering doe?
Ik veronderstel dat het comfort sterk zal afnemen en was eigenijk van plan om een titanium zadelpen te steken voor de demping, maar blijkbaar zijn titatium zadelpennen enkel verkrijgbaar in 27,2 en mijn huidige zadelpen is 31,6. Bestaat er een adapter om dit aan te passen of zijn er nog andere suggesties?
Greetz
Ik veronderstel dat het comfort sterk zal afnemen en was eigenijk van plan om een titanium zadelpen te steken voor de demping, maar blijkbaar zijn titatium zadelpennen enkel verkrijgbaar in 27,2 en mijn huidige zadelpen is 31,6. Bestaat er een adapter om dit aan te passen of zijn er nog andere suggesties?
Greetz