Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hij is er! De Idworx Easy TiRohler - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hij is er! De Idworx Easy TiRohler

mario schreef:
Mensen hebben geld zat voor fietsen over. De aanschaf kost dan wel wat, maar veel minder dan een auto zeker als je kijkt naar het onderhoud.

mario
Valt tegen.
Het onderhoud van een fiets waarmee flink wat kilometers worden gereden, is alles bij elkaar bijna net zo duur als dat van een auto die geen al te rare kuren vertoont.

hij zal best wel gekocht worden, alleen niet door mij... een maybach of super sportwagen heeft ook kopers, ben je daar zo veel meer mee?

Ik ben ZEER blij met mn nieuwe vittorio, heb er net mn eerste langere tocht mee gemaakt met twee achtertassen, en ik merkte niet dat ze er aan hingen.

naja, als je ze kwijt raakt maak je ze, ik zou het ook doen als ik Gerrit was:p

Ik vind 12 kg voor een compleet afgemonteerde tita fiets zwaar. Dat gewicht kun je voor minder geld realiseren in staal. Bovendien zou ik voor dit geld een maatfiets kopen van Litespeed (ook in tita). Denk dat de litespeed lichter zal uitvallen dant Itworks. :roll:

Durf je nog wel te fietsen op een fiets van 6000 euro? Bang dat er een krasje op komt. Om helemaal maar niet te spreken over meenemen in het vliegtuig of een bus. Mijn fiets heeft inmiddels zoveel krassen, dat ik waarschijnlijk een verse kras niet eens zou merken. Dat vind ik eigenlijk wel een voordeel. Is ie ook wat minder diefstalgevoelig.

Mijn fiets die waarschijnlijk nu niet meer dan €400 waard is, weegt maar 11 kg en hij rijdt perfect.

Jan Eleveld schreef:Durf je nog wel te fietsen op een fiets van 6000 euro? Bang dat er een krasje op komt..
Daarom neem je nu een Ti frame: een keer per jaar met de 3M schuurspons er overheen en het frame is weer als nieuw
mario schreef:IK heb net gekeken, bij Van Nicholaas, maar alleen voor het frame ben je al 1200 euro kwijt. Met een R-naaf zit je dus al snel aan de 3500 euro.

IK weet wel dat Koga een paar jaar geleden, een beperkte jubileum oplage hadden gemaakt, en die waren 15000 euro. Die fietsen waren in een paar maanden weg.

Mensen hebben geld zat voor fietsen over. De aanschaf kost dan wel wat, maar veel minder dan een auto zeker als je kijkt naar het onderhoud.

mario
Zijn ze er niet meer!!!

Jammer, dan moet ik mijn "smeergeld" ergens anders zien onder te brengen!!

Jan Eleveld schreef:Durf je nog wel te fietsen op een fiets van 6000 euro? Bang dat er een krasje op komt.
Dat is natuurlijk ook psychisch. Deze ongelooflijk dure fiets is nog altijd goedkoper dan de goedkoopste auto.
Leon

Tijdens het geven van een fotocursus van een jaar gekeden vertelde iemand mij dat hij een canon eos 1D had gekocht (kost een paar duiten) maar daar alleen mee fotografeerde in "veilige" omstandigheden. Helaas kwam dat niet veel voor. Ik zou juist het omgekeerde doen: als je iets duurs koopt, gebruik het dan ook veel en vaak. Pas dan heb je een goede prijs per foto. Of in het geval van de fiets: een goede prijs per kilometer!

Marco Meijerink schreef:Tijdens het geven van een fotocursus van een jaar gekeden vertelde iemand mij dat hij een canon eos 1D had gekocht (kost een paar duiten) maar daar alleen mee fotografeerde in "veilige" omstandigheden. Helaas kwam dat niet veel voor. Ik zou juist het omgekeerde doen: als je iets duurs koopt, gebruik het dan ook veel en vaak. Pas dan heb je een goede prijs per foto. Of in het geval van de fiets: een goede prijs per kilometer!
Dat geldt, vind ik, alleen als je je niet belemmerd voelt door het dure van het apparaat of de fiets zelf. Als ik per fiets een dagje Amsterdam doe dan ben ik veel gelukkiger met mijn oude vouwfiets dan met mijn mooie vakantiefiets. En ik heb naar Zwitserland mijn oude camera meegehad - en geen mens die het ooit zou hebben gemerkt, maar het was wel erg handig gooien en smijten in de stuurtas met dat ding.
Leon

peter de rijk schreef:
mario schreef:

mario
Valt tegen.
Het onderhoud van een fiets waarmee flink wat kilometers worden gereden, is alles bij elkaar bijna net zo duur als dat van een auto die geen al te rare kuren vertoont.
Nou - wat denk je van al dat benzine dat met de dag duurder wordt?
En de belasting, en de parkeerkosten, boetes etc - heb je allemaal niet met een fiets!

Hoi Leon,
je hebt helemaal gelijk. je moet de spullen kopen die je niet beperken maar ervoor zorgen dat je mogelijkheden worden vergroot. Dat kan met een fiets van 6000 euro maar ook een van 800 euro.
Groet,
marco
PS: ben nu wel benieuwd welke camera je meeneemt naar Egypte :)

Marco Meijerink schreef: ...... als je iets duurs koopt, gebruik het dan ook veel en vaak. Pas dan heb je een goede prijs per foto. Of in het geval van de fiets: een goede prijs per kilometer!
Tijd voor een nieuwe onderwerp!
"Wat kost jouw fiets per km?"

Fiets: Idworx Mountain Rohler
Gekocht: 24-08-2008
Kms: 310
€ per km: €9,93

Kijk - ik heb m'n fiets 1 week en het is nu al goedkoper dan een auto!!!

Ride on!