Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mening over 26" Roseversand Rohloff - Forum Wereldfietser

Mening over 26" Roseversand Rohloff

Hoi,

Wat is jullie mening over deze 26" Rohloff fiets van Roseversand:

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14870

Als je op zoek bent naar een 26" MTB Rohloff trekking fiets dan blijft er niet zoveel over:

* Id-works (te duur)
* Santos (custombuild -> duur)
* Cannondale heeft er eentje in het assortiment

Kortom: waar is de VSF400 met oversized alu MTB frame?

Oftewel: confectiefiets -> 26 inch -> MTB frame -> Magura/Rohloff.

Ja VSF400 allemaal leuk en aardig, maar deze doet mij denken aan de fiets van mijn opa (suf).

Het merendeel van de Rohloff fietsen die je ziet zijn 700cc fietsen.

Alvast bedankt

Hoi Rob,

Momenteel rijdt ikzelf met een Red Bull, ik heb een AL-300 mountainbike die ik ook als vakantiefiets gebruik.

Ik heb al eens een keer in de Rose gids rondgesnuffeld voor een eventuele vervanger. Helaas hebben de mountainbikes van Rose tegenwoordig geen bevestigingspunten voor bagagedragers meer. Ik kwam toen uit op de Major I wat mij een puike fiets leek, ik zou er dan wel een en ander aan laten veranderen (ik zou er onder meer Magura HS33 remmen op laten zetten).

De Major II is zijn duurdere broertje met Rohloff naaf, ook een zeer geschikte fiets lijkt mij.

Groeten,

Peter

Mijn mening:
Heel veel fiets voor € 1349,00.
Rohloff, HS 33, Brooks, Tubus dragers.
Ongelooflijk hoe ze dit kunnen aanbieden voor dat geld.
Gr. Roger.

Roger schreef:Mijn mening:
Heel veel fiets voor € 1349,00.
Rohloff, HS 33, Brooks, Tubus dragers.
Ongelooflijk hoe ze dit kunnen aanbieden voor dat geld.
Gr. Roger.
Op mijn computer is de prijs 2149 euro, die 1349 is zonder Rohloff en Magura.

Inderdaad € 2149,00
Niet goed gekeken :oops: .
Toch nog een redelijke prijs :) !
Gr. Roger.

Als je toch voor een Rohloff fiets ga, zou ik zeker niet voor een compromis kiezen.

Ik was heel lang aan't twijfelen over een nieuwe MTB met Rohloff/HS33 en heb ook naar de Rose gekeken (in MTB vorm dan). Cube bouwen sinds kort ook een Rohloff MTB.
Uiteindelijk heb ik voor een Idworx gekozen - dat gebuerde toen ik de Cube naast de Idworx zag staan - dan pas heb je door hoe geweldig doorgedacht alles is op een wat duurder model. Frame is beter, onderdelen ook - het hele pakket is gewoon strakker.
Ik heb wel (hjeel) veel geld besteed maar heb geen centje spijt van - dat had ik wel denk ik bij een compromis keuze!

Doe hiermee wat je wil. Succes met de aanschaf!

Jimbo

Froggy schreef:Als je toch voor een Rohloff fiets ga, zou ik zeker niet voor een compromis kiezen.
Met het risico straks nog aangezien te worden voor een Rose verkoper wil ik hier toch mijn mening over kwijt.

Rose levert goed spul voor een scherpe prijs. Vroeger deed Koga dat óók, intussen is Koga helaas een stuk duurder geworden.

Als ik bij een willekeurige fietsboer op het internet kijk (zijnde de Vakantiefietser) dan is de 26" Idworx zo'n 1400 euro oftewel 65% duurder dan de fiets van Rose. Idworx zit dus gewoon in een heel ander segment van de markt.

Wat de componenten betreft kun je die bij Rose overigens opwaarderen, bijvoorbeeld: meerprijs SON dynamo is 122 euro, voor 10 euro extra kun je kiezen uit alle 26" banden die Rose levert, etc.
robv schreef:Hoi,

Wat is jullie mening over deze 26" Rohloff fiets van Roseversand:

http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=14870

Als je op zoek bent naar een 26" MTB Rohloff trekking fiets dan blijft er niet zoveel over:

* Id-works (te duur)
* Santos (custombuild -> duur)
* Cannondale heeft er eentje in het assortiment

Kortom: waar is de VSF400 met oversized alu MTB frame?

Ja VSF400 allemaal leuk en aardig, maar deze doet mij denken aan de fiets van mijn opa (suf).
Hoi Rob!

Waarom wil je aluminium mtb oversized frame op een reisfiets? Waarom geen CrMo reisframe?
Wat is er suf aan de T-400 Rohloff? Koop je een fiets om op te fietsen of voor de bling-bling? :P De T-400 met zijn CrMo frame heeft mij onder de meest extreme omstandigheden nooit in de steek gelaten en dat kan ik van de aluminium frames van andere wereldfietsers helaas niet zeggen :-)

De rose fiets is een mooi ding en iets goedkoper dan de T-400 Rohloff maar:
Geen SON (SON heeft super lagers en levert stroom bij lagere snelheden dan Shimano).
klein en gedrongen frame dus weinig plek voor watertransport en minder stabiliteit.
Aluminium frame (maar dat is persoonlijk)

Fiets de wereld (op een heerlijke 'suffe' CrMo T-400 Rohloff),
Whisky

Deze ATB van Rose heeft bagagedrager nokjes...
Afbeelding

Middels 'customizen' zet je er gladde banden onder, kortere stuurpen en hupsakee!!!
Er zit geen overbodige rommel op en de belangrijke hardware is gelijk of beter dan fietsen die vele honderden euro's meer kosten.
Jammer dat Nederlandse bedrijven niet meekunnen liften op de populariteit van de Duitsers.



Groeten,

John.

johntelleman schreef:Deze ATB van Rose heeft bagagedrager nokjes...
Ja, de Major 400/200 zijn de enige twee ATB's van Rose die nog bagagedrager nokjes hebben, dat komt komt omdat zij hetzelfde frame hebben als de Major I/II.

De Rohloff versie (Major 400) is zonder "overbodige rommel" precies 59 euro goedkoper dan de Major II met Rohloff. Voor mijzelf zou de keuze dan snel gemaakt zijn, desnoods dan maar de spatborden er af en toe af schroeven en op zolder leggen.

Voor die 59 euro heb je zeker nog geen tubus bagage drager(s). Het enige wat de Major I/II mist is een geveerde voorvork.

(Major 200 heeft overigens een Shimano 8-vernellingennaaf)

Groeten,

Peter

kijk eens bij Re-cycle (Wageningen) en Mastbergen (Renkum) wat ze je kunnen aanbieden. Ze hebben daar ook betaalbare Duitse merken.
Sites met dit naam...
Hallo,

Eerlijk gezegd heb ik ook een hele tijd gedacht dat de Major mijn ideale fiets was (de XT-versie). Maar het blijft in eerste plaats een echt MTB-kader met "trekking"-onderdelen erop geschroefd. Het is een redelijk lang kader, en inderdaad ook zeer compact (weinig plaats voor bidons enzo). Ik weet niet of je tassen ver genoeg naar achteren kunnen als je grote achterpoten hebt zoals ik. :) De prijs voor een geveerde vork was wel niet mals. SON is daarentegen zacht geprijsd. Kijk eens Santos, het kan!! :)

De Major lijkt me zeker in Rohloff zijn geld waard als je dit soort MTB-achtig frame graag hebt (ik persoonlijk niet dus). Maar of dit nu een echte werelfdiets is kan ik niet zeggen. Hun Timbuk fietsen zijn IMHO pas echt onklopbare aanbiedingen, als je een 28 inch zoekt.

De fietsen waartegen ik hem afwoog waren Santos TM 2.6 alu en chromo en natuurlijk de VSF T-400. Het zal zeer binnenkort de Santos in chromo worden overigens. Ik vind de VSF T-400 een zeer degelijke fiets, echt zijn geld waard. Maar ik kon er geen goede zit op vinden. Op Santos lukte dat direct. En, ja de frames zijn op papier gelijk. Damn. Waarom zijn ze zo duur....? :(

Wat je ook doet, ga er zeker eens heen om erop te rijden voor je beslist. Hoe ver het ook is. Een testrit is echt onvervangbaar. Je kan hem altijd achteraf laten opsturen. Over de onderdelen die ik al diverse keren bij hen besteld heb, ben ik tevreden. Goede, correcte service en producten. Mogelijk ga ik er binnenkort eens heen om deze fietsen live te bepotelen. :D

Good luck and good night!

Luca

johntelleman schreef:Deze ATB van Rose heeft bagagedrager nokjes...
Bij deze padden zitten de bevestigingspunten voor de achterdrager vrij ver naar voren. Normaal zitten ze achter de wielas, hier een stuk er voor Zou ik rekening mee houden
Schlauch schreef:In het huidige nummer van Radtouren staat een testbericht over een fiets van Rose. Ik meen dat het de Major is.
De VSF heeft een onwaarschijnlijk lage naloop.
Jac.
Onwaarschijnlijk? Nee hoor want de T-400 heeft het echt :-) En fietst vervolgens heerlijk. Maar zonder bagage is hij wel een tikkeltje nerveuzer dan andere reisfietsen. Met bagage heb ik geen verschil meer gemerkt.

Fiets de wereld,
Whisky

Ik denk dat er niet zo veel mis is met deze fiets. Je kunt em altijd even proberen (is net over de grens) en dan kun je zien of het wat voor je is. Rose staat bekend om zijn goede prijs/pret verhouding.

Ik heb zelf een Idworx Mountain rohler en ben daar zeer tevreden over. Destijds was er niet veel aan alternatiefs te kiezen. Een mooie oplossing voor de kettingspanner vind ik nog steeds de Excenter bottombracket. Bevalt erg goed.

Momenteel ben ik me aan het orieteren op een trekking bike met rohloff. Inmiddels is hier veel meer voor te krijgen. Tijdens mijn speurtocht op het net kwam ik het Duitse merk Poison tegen. Die hebben ook een MTB met rohloff en lijkt zeer schappelijk geprijsd en bovendien kun je ook nog je eigen naam op het frame laten aanbrengen :D . Of en hoe je deze kunt testen is mij niet helemaal duidelijk. De link is hier:
http://www.poison-bikes.de/shopart/6700-02-1-524.htm

Ze hebben ook meer een trekking fiets. zie deze:
http://www.poison-bikes.de/shopart/8830-1-524.htm

Lijkt me wel wat voor mijzelf maar ik overweeg om alleen het frame te kopen en dan zelf een fiets op te bouwen. (Nog even een Rohloffnaaf voor weinig op de kop tikken :D dan moet het lukken)

Je kunt ook een Santos MTB overwegen. Ze hebben ze zelfs met Firmtech nokken op het frame al heb ik wel ergens gelezen dat die niet altijd helemaal lekker gepositioneerd zijn t.o.v. de velg.
http://www.santosbikes.nl/?ct=bikes&pag ... s,algemeen

Succes met je keuze.

Groet PeeWee

PeeWee schreef:Tijdens mijn speurtocht op het net kwam ik het Duitse merk Poison tegen. Die hebben ook een MTB met rohloff en lijkt zeer schappelijk geprijsd en bovendien kun je ook nog je eigen naam op het frame laten aanbrengen :D . Of en hoe je deze kunt testen is mij niet helemaal duidelijk. De link is hier:
http://www.poison-bikes.de/shopart/6700-02-1-524.htm
Dit ziet er echt goed uit!!!!
http://www.poison-bikes.de/shopart/6700-02-1-524.htm
Ook de specs kunnen concureren met andere merken.
Rahmen Aluminium 6061 dreifach konifiziert
Gabel Rock Shox Reba SL Pop Loc
Steuersatz ZS 22 LT
Vorbau Syntace VRO T Stem
Lenker Syntace VRO T Stem
Griffe Velo
Sattelstütze Amoeba Vitra
Sattelklemme Alu
Sattel Selle Italia C2
Bremse Avid Juicy five
Schaltwerk
Umwerfer
Schalthebel Rohloff Drehgriff
Kette Shimano XT
Kassette
Innenlager Tange ISIS
Kurbel Lasco ISIS 42 Z. 175 mm
Naben Shimano Xt, Rohloff Speedhub EX Disc
Felgen Mavic XM 317 Disc
Reifen Michelin Mountain AT
Gewicht 12,5

Groeten,

John.

Wil je nog goedkoper, een fiets met rohloffnaaf kan zelfs voor 1280 eurootjes!
Kijk op: http://cgi.benl.ebay.be/ROHLOFF-Rahmen- ... otohosting voor details.

Groeten,

John.

ook bij Re-Cycle tegenwoordig MTB met Rohloff...
http://www.re-cycle.nl/nieuws.htm

'Zeg" ik tog. re-cycle... 8)
Mastenberg Renkum.... was het andere adresje..... :D

'Zeg" ik tog. re-cycle...
Mastenberg Renkum.... was het andere adresje.....
Sorry Andre, had je reactie over het hoofd gezien. :oops: