Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw klikpedaal-systeem van Mavic met magneet - Forum Wereldfietser

Nieuw klikpedaal-systeem van Mavic met magneet

Hallo mensen,

Ik kwam dit artikel tegen: Radfahren.de: Magnetisches Schuh-Pedalsystem von Mavic. Een klikpedalen-systeem waarmee je i.p.v. met een cleat, met een magneet vast zit. Duits is niet m'n sterkste kant. Maar er zit een magneet in het pedaal, en een ander in de schoenzool. Zie ook de foto-links direct rechts van het artikel.
Met de schoenen kunnen zowel gefietsd, als gewandeld worden.

Waar ik echter bedenkingen bij heb, is het ontbreken van cleats: Je kunt de bal van de voet niet naar voren of naar achteren schuiven/afstellen. Door het profiel van pedaal (positief) en schoenzool (negatief) haken dezen op elkaar in. Horizontaal gezien kan de voet niet om z'n as heen draaien. Waarmee bij mij het vraagteken rijst hoeveel bewegingsvrijheid de knieën hebben. Mogelijk weinig.
Desalniettemin een interessante ontwikkeling. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Marco :D :wink:

P.S. Een vergelijking met de Shimano SH-MT90 schoenen is ook snel gemaakt. Maar die hebben wel cleats.
Cycle Maniac schreef:Een klikpedalen-systeem waarmee je i.p.v. met een cleat, met een magneet vast zit...

Desalniettemin een interessante ontwikkeling. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
.

Met magneten onder je zolen rondlopen lijkt mij een prima manier om een hoop scherp ijzer te verzamelen. Zou Mavic ook met een waarschuwingssticker komen die je op de deur van de werkplaats kunt plakken :D
m-gineering schreef:
Cycle Maniac schreef:Een klikpedalen-systeem waarmee je i.p.v. met een cleat, met een magneet vast zit...
Desalniettemin een interessante ontwikkeling. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. .
Met magneten onder je zolen rondlopen lijkt mij een prima manier om een hoop scherp ijzer te verzamelen.
Je zou denken dat de magneet daarom in het pedaal zit en onder de schoen een stalen plaatje, maar ik les idd dat er een magneet onder de zool zit.
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:
Desalniettemin een interessante ontwikkeling. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. .
Met magneten onder je zolen rondlopen lijkt mij een prima manier om een hoop scherp ijzer te verzamelen.
Je zou denken dat de magneet daarom in het pedaal zit en onder de schoen een stalen plaatje, maar ik les idd dat er een magneet onder de zool zit.
Leon
Vraag me dan ook af hoe je bijvoorbeeld een veerboot of pontje wil op lopen :wink:

Sjirk
SjirkM schreef:
Leon schreef:
m-gineering schreef:Met magneten onder je zolen rondlopen lijkt mij een prima manier om een hoop scherp ijzer te verzamelen.
Leon
Vraag me dan ook af hoe je bijvoorbeeld een veerboot of pontje wil op lopen :wink:

Sjirk
OF EEN SPOORRAILS :?