Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe naar Alpe d'Huez? - Forum Wereldfietser

Hoe naar Alpe d'Huez?

Hoe kan een fietser zonder auto het best en snelst met zijn eigen fiets naar Alpe d'Huez reizen om daar de beroemde col te beklimmen? Overnachtingen zonder tent?
Martin E. van Doornik schreef:Hoe kan een fietser zonder auto het best en snelst met zijn eigen fiets naar Alpe d'Huez reizen om daar de beroemde col te beklimmen? Overnachtingen zonder tent?
Klik hier voor de fietsbus van Cycletours.
jim
Martin E. van Doornik schreef:Hoe kan een fietser zonder auto het best en snelst met zijn eigen fiets naar Alpe d'Huez reizen om daar de beroemde col te beklimmen? Overnachtingen zonder tent?
Kale bult, lelijk ski-oord en het waait. Dichter bij huis zijn er wel leukere klimmetjes te vinden
Je bent te laat..................je had Menchov kunnen vervangen :lol: :lol: :lol:

Informeer bij de Treinreiswinkel naar de mogelijkheden: www.treinreiswinkel.nl

Overnachten zonder tent? Het is daar in het gebergte 's nachts nogal koud en verder heb je kans op een regenbui. Zou je tentje maar meenemen.
m-gineering schreef:
Kale bult, lelijk ski-oord en het waait. Dichter bij huis zijn er wel leukere klimmetjes te vinden
Wat heeft de TS hier nu aan??? Lekker positief zeg...

Er zijn ook organisaties die een reisje voor je regelen, compleet met eten enzo en iemand die foto's maakt, iemand eventueel voor je fiets etc. Ik zou zeggen, google eens, vind je vast wel een hoop.

bert sitters schreef:Informeer bij de Treinreiswinkel naar de mogelijkheden: www.treinreiswinkel.nl

Overnachten zonder tent? Het is daar in het gebergte 's nachts nogal koud en verder heb je kans op een regenbui. Zou je tentje maar meenemen.
Ik bedoel zonder tent een klein hotelletje of een B & B of zo. Er is volgends de FUAJ geen auberge de jeunesse in de buurt. Ik heb geen kleine tent, wel een flink gezinstent van 18 kilo, maar die is al vijf jaar niet meer gebruikt. Hier een foto, genomen in 2003 op camping Ransäter (Zweden). www.mijnalbum.nl/Album=7FXYX8NF In de linker stoel zit mijn vrouw. Op de achtergrond de rivier Klarälven.
Effe een vraag: worden er aan deelnemers van Alpe d'Huez, ook individuelen, een soort van herinnering aangeboden na afloop van de klim? Wie zit erachter? Ik heb iemand ontmoet die een Alpe d'Huez-certificaat en een foto aan de wand heeft hangen. Maar die is inmiddels overleden.

Jammer dat je geen tentje hebt, want er zijn in Frankrijk campings genoeg.
Je kunt natuurlijk op dit forum een oproep plaatsen om een tentje tweedehands over te nemen.
Wat je ook in Frankrijk hebt zijn chambres d'hotes: kamers bij particulieren. Vraag een lijst op van het departement bij het Frans Verkeersbureau, Maison de la France, in Amsterdam.
Fixeer je niet alleen op Alpe d'Huez, want feitelijk heeft Marten Gerritsen gelijk: je komt boven in een volgebouwd en foeilelijk skioord, met alle toeters en bellen. Gelukkig zijn er in de directe prachtige passen, waar je geniet van het bereiken van de top en aan de andere kant een schitterend dal voor je ligt.

zie :http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/diploma.htm

Deelnemers die samen met ons de Alpe d’Huez bedwingen krijgen na afloop een diploma en een foto