Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Aanschaf fiets in Duitsland - Forum Wereldfietser

Aanschaf fiets in Duitsland

Hallo,
misschien stel ik de vraag op het verkeerde adres maar goed misschien dat jullie me kunnen adviseren.
Ik ben op zoek naar een leuke (niet dure) trekkingfiets voor vnl werk-woon vervoer en eventueel andere rondjes. Ik heb nu een gazelle chamonix maar die bevalt me niet (ouwe ...... zitting) wil nu deze verkopen en ben op zoek naar een andere maar dan..... gazelle en batavus wil ik niet, duur in verhouding (betaal voor de naam) Koga ook niet is me ook te duur, zal wel een goede fiets zijn maar ik vind dat niet nodig. Ik wil wel een nieuwe.
Nu ben ik uitgekomen op oa Cube, Pegasus, Stevens, Hercules, Rixe. Deze zien er allemaal mooi uit en lijken mij goed genoeg voor het geen ik er mee wil. Nu kan je deze fietsen nergens in Zeeland kopen (hier zweren ze vlg mij bij Batauvs en Gazelle en ja Giant kan eventueel besteld worden) dus wil ik in Duitsland kijken, is dit gek lijkt het jullie wat? Wil nl toch eerst even de fiets voelen voor ik 'm koop.
Nog tips waar ik dan eventueel op moet letten?
ps we rijden er niet speciaal om hoor

Hai,

Das helemaal zo gek nog niet !
Kijk eens bij roseversand.de ( site is ook in het nederlands )
Heb ik ook een fiets bij besteld :D

Succes !

dat kan natuurlijk altijd,

eventueel kan je ook kijken naar een VSF is ook een duitse fabrikaat waar op dit forum al aardig wat over is gezegd, (zelf rijd ik op een T-400)

o.a. bij Bike4travel.com in Capelle a/d/ IJssel (dus niet zover van zeeland af) lever dit fabrikaat.

Inderdaad bij Rose in Bocholt is er voldoende keuze. Ik ga er regelmatig naar toe en heb er een aantal jaren gelden mijn Red Bull NPL-3 gekocht.
Je kunt in de winkel proefrijden op geasfalteerde paden.

in de tijd kocht ik mijn tweedehandse Villiger Cabonga in Aachen.

www.velo.de

Hum...

Als je toch naar Bocholt moet gaan rijden vanuit Zeeland kun je denk ik net zo goed naar Den Haag rijden naar van Herweden, die heeft alles wat je zoekt.

En van het rijtje wat je noemt; ik zou gaan voor de Cube. Je wilt een tip? Neem als eerste prioriteit de juiste framemaat als uitgangspunt, en daarna pas al het andere. :wink:

ok bedankt voor zover as weekend gaan we lekker naar Duitsland dus zal goed opletten en waarschijnlijk zal ik m'n fietsje gaan kopen daar. Ja de Cube vind ik ook een mooie fiets en de prijs...... bevalt me prima. Ik vind het wel een beetje tegenevallen dat ze hier zo weinig hebben, als je even googlet kom je op zoveel duitse sites met echt mooie fietsen.... :D

Oja nog een vraag, de juiste frame maat hoe bereken ik dat?
Ik ben ongeveer 1.75m lang had een gazelle chamonix met hoogte D57, moet ik die voor de trekking fiets ook aanhouden?

Je kunt hier de zoekfunctie gebruiken en je vind van alles.

Maar je kunt ook hier kijken:

http://web.bornfietsen.nl

en dan kijken onder framehoogte.

thnx,
er valt hier zo veel te lezen (en leren) :D

Nog een vraagje:
de Cube Town vind ik een erg mooie fiets, maar wat vinden jullie ervan. Het is niet de bedoeling om er hele vele verre reizen mee te maken (echt woon werk verkeer en af en toe eens een ander ritje).

Dan denk ik dat hij daar goed genoeg voor is, voor wat jij er mee wil :D
Het enige waar ik het niet zo op begrepen heb is die voorvork en de naafdynamo, maar als je er niet heel woest en wild mee gaat doen zal het wel gaan....

Hallo
hoe bedoel je met de voorvoork en naafdynamo, waar moet ik op letten?

Die Suntour voorvorken zijn niet zo sterk, sowieso is een geveerde voorvork altijd minder sterk dan een gewone vaste. En er kan meer aan kapot, want die techniek maakt het allemaal gevoeliger. Het zal heus niet meteen na drie maanden stuk zijn, maar het is iets minder kwaliteit, maar daar is de prijs dan ook weer na. Hier bij de wereldfietsers fietsen denk ik 85% of meer gewoon met een vaste vork en niet met een geveerde. Plus dat een kleine 10% van je energie die jij als fietser produceert niet efficient omgezet wordt in rijsnelheid maar stiekem verdwijnt in de vering van die vork, waar je niks voor terug krijgt. Maar vering kun je ook verkrijgen door je banden iets minder hard op te pompen en gewoon dan een fiets met een vaste vork te nemen. Is sterker, minder energie verlies, en waarschijnlijk ook goedkoper, want allerlei leuke snufjes, en ditjes, en datjes, moeten ook betaalt worden... :lol:

Die naafdynamo is van de eerste generatie, en daar zaten wel wat kinderziekte's in en bij mijn weten heeft Shimano die er nooit uitgehaald. Een aantal van die naven gingen al na 500 km definitief kapot. De tweede generatie is gewoon goed, maar ook natuurlijk wat duurder.

Haike schreef:... sowieso is een geveerde voorvork altijd minder sterk dan een gewone vaste. En er kan meer aan kapot, want die techniek maakt het allemaal gevoeliger. Plus dat een kleine 10% van je energie die jij als fietser produceert niet efficient omgezet wordt in rijsnelheid maar stiekem verdwijnt in de vering van die vork.
Hoi!

Tegen energieverlies tijdens het fietsen: neem een geveerde voorvork met lockout. Een druk op de knop en je vering is 'star' en je verliest geen 'dein-energie' meer.

Afdalen op puinwegen of wasboord zonder geveerde voorvork is een leuke bedoening :roll: Ik heb daarom maar snel een (met olie en veer) geveerde voorvoork genomen en die doet het na 20.000km nog prima. Zoveel meer downhill controle en comfort, heerlijk gewoon!
Maar als je merendeels over asfaltwegen wilt fietsen dan is een geveerde voorvoork inderdaad niet nodig.
Haike schreef:Hier bij de wereldfietsers fietsen denk ik 85% of meer gewoon met een vaste vork en niet met een geveerde.
Zegt dat iets over de mening van de leden t.o.v. voorvorken of de manier van reizen van de leden? Als die 15% met een voorvork allemaal offroad reizen en die 85% alleen asvalt vreten dan laat het juist zien dat een geveerde voorvoork erg gewilt is bij offroad reizen (100% van de offroad reizigers heeft een geveerde voorvork). How to lie with statistics (of 'how to interpret data') :)

(vette knipoog) : Een recente steekproef door Whisky namens onderzoeksbureau 'Itchywheels' onder WF leden (WF Voorjaarsweekend, 2008) wees trouwens uit dat 6.6 procent van de leden offroad wilde fietsen (n=3). De overige leden (93.4 procent, n=43) kozen voor het snelle asfalt. Dit kan voor een groot deel de gevonden 85% niet geveerde voorvoork verklaren. De overige 93.4-85= 8.4% waren geveerd onderweg op asfalt :roll:
Haike schreef:Die naafdynamo is van de eerste generatie, en daar zaten wel wat kinderziekte's in en bij mijn weten heeft Shimano die er nooit uitgehaald. Een aantal van die naven gingen al na 500 km definitief kapot. De tweede generatie is gewoon goed, maar ook natuurlijk wat duurder.
Voor de naafdynamo kopers: Wegblijven van de 1e generatie Shimano dynomotroep (problemen met lagers) . Ik heb daarom die van SON genomen. Hoe het nu bij Shimano is weet ik niet maar ik zou nog steeds voor de zekerheid een SON nemen.

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:
Haike schreef:... sowieso is een geveerde voorvork altijd minder sterk dan een gewone vaste. En er kan meer aan kapot, want die techniek maakt het allemaal gevoeliger. Plus dat een kleine 10% van je energie die jij als fietser produceert niet efficient omgezet wordt in rijsnelheid maar stiekem verdwijnt in de vering van die vork.
Hoi!

Tegen energieverlies tijdens het fietsen: neem een geveerde voorvork met lockout. Een druk op de knop en je vering is 'star' en je verliest geen 'dein-energie' meer.

Afdalen op puinwegen of wasboord zonder geveerde voorvork is een leuke bedoening :roll: Ik heb daarom maar snel een (met olie en veer) geveerde voorvoork genomen en die doet het na 20.000km nog prima. Zoveel meer downhill controle en comfort, heerlijk gewoon!
Maar als je merendeels over asfaltwegen wilt fietsen dan is een geveerde voorvoork inderdaad niet nodig.
Haike schreef:Hier bij de wereldfietsers fietsen denk ik 85% of meer gewoon met een vaste vork en niet met een geveerde.
Zegt dat iets over de mening van de leden t.o.v. voorvorken of de manier van reizen van de leden? Als die 15% met een voorvork allemaal offroad reizen en die 85% alleen asvalt vreten dan laat het juist zien dat een geveerde voorvoork erg gewild is bij offroad reizen (100% van de offroad reizigers heeft een geveerde voorvork). How to lie with statistics (of 'how to interpret data') :)
(vette knipoog) :
Een recente steekproef door Whisky namens onderzoeksburo Itchywheels wees trouwens uit dat tijdens het Voorjaarsweekend 6.6 procent van de leden offroad wilde fietsen (n=3). De overige leden (93.4, n=43) kozen voor het snelle asfalt. Dit kan voor een groot deel de gevonden 85% niet geveerde voorvoork verklaren :roll:
Haike schreef:Die naafdynamo is van de eerste generatie, en daar zaten wel wat kinderziekte's in en bij mijn weten heeft Shimano die er nooit uitgehaald. Een aantal van die naven gingen al na 500 km definitief kapot. De tweede generatie is gewoon goed, maar ook natuurlijk wat duurder.
Voor de naafdynamo kopers: Wegblijven van de 1e generatie Shimano dynomotroep (problemen met lagers) . Ik heb daarom die van SON genomen. Hoe het nu bij Shimano is weet ik niet maar ik zou nog steeds voor de zekerheid een SON nemen.

Fiets de wereld,
Whisky
Grinn.....

Je bruist weer van enthousiasme, maar die tweede generatie naafdynamo is goed, het staat er niet op, maar het is een XT kwaliteit. Over die SON hoeven we het natuurlijk niet te hebben, maar voor dat bedrag kan Bianca 2 Cube's kopen, en daarmee ga je een beetje voorbij aan wat zij wil, en in welke prijscatagorie zij een fiets zoekt... :D

Hoi Bianca,

Weer even ontopic :wink:

Hoeveel mag het allemaal kosten? Voor 800 tot 1000E zijn er bij de oosterburen prima fietsen te koop (Velotraum, VSF, Gudereit).
Neus anders eens rond bij onze Duitse fiets collega's op http://www.rad-forum.de

Fiets de wereld (op een VSF T-400),
Whisky

whisky schreef:Hoi Bianca,

Weer even ontopic :wink:

Hoeveel mag het allemaal kosten? Voor 800 tot 1000E zijn er bij de oosterburen prima fietsen te koop (Velotraum, VSF, Gudereit).
voor een Gudereit kun je ook naar Renkum (GLD)
http://www.mastbergen.nl/index.html zie fietsen....
of
http://www.gudereit.nl/

zo dat is weer een hoop info....
de bedoeling voor mij is dat de fiets zo ongeveer tussen 600-700 euro uitkomt. Ik weet hier heb ik geen beste van het beste maar wat ik kan vinden op internet lijken de merken die ik noem wel wat voor mij. Het is voornamelijk voor woonwerkverkeer (dit is ongeveer 7 km heen en 7 km weer terug dus dat is niet veel) en misschien nog ritjes tussen door, dus zon hele top uitgevoerde fiets is zonde van de fiets in mijn geval. toch? :D
Dan zou je misschien zeggen kijk voor een tweede hands, maar dat is t 'm je moet dan wel het een en ander verstand van hebben.
Mijn gazelle chamonix had een geveerde voorvork wat ik prettig vond, onlangs op een Koga gereden (proef) zonder geveerde voorvork maar dat vond ik toch minder relaxt.

Bianca schreef: de bedoeling voor mij is dat de fiets zo ongeveer tussen 600-700 euro uitkomt. Het is voornamelijk voor woonwerkverkeer (dit is ongeveer 7 km heen en 7 km weer terug dus dat is niet veel) en misschien nog ritjes tussen door, dus zon hele top uitgevoerde fiets is zonde van de fiets in mijn geval. toch? :D
Heb je al eens gedacht aan een nationaal fietsenplan fiets dan kun je een fiets van € 745,- bruto/netto....in samenhang met je salaris kopen.
http://www.nationalefietsprojecten.nl/
Je bent niet gehouden aan dat bedrag. Koop je een duurdere fiets welke je wilt hebben leg je dat meerbedrag erbij en kan je toch een leuke fiets voor kopen.