Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deukje in bovenbuis... - Forum Wereldfietser

Deukje in bovenbuis...

Vandaag heb ik op de 'bovenbuis' van mijn fiets een zadeltje gemonteerd waardoor ik wat groter kind voorop mee kan nemen. Alleen lijkt het nu alsof ik een deukje in de buis heb gekregen doordat ik het iets te strak heb aangedraaid. Mijn frame is een Koga Randonneur van +- '96, staal dus. Het zadeltje, en deukje dus, zit ongeveer in het midden van de buis. Moet ik me nu zorgen gaan maken dat de stevigheid eruit is, of is het 'just another battle scar...'.
Het gaat me niet om de mooi, maar om de sterkte...

Groeten
Eric

Ik kan nu wel 4 kinderen op/aan fiets houden, boodschappen doen en ook nog stabiel fietsen. De zwaarste voorop, een kleine achterop, 2 in de kar en de boodschappen achter in de kar...

Goede frames hebben buizen die in het midden dunner zijn. Die zijn dus niet berekend op zitjes en andere zijdelingse krachten precies op het midden. Dit itt een stadsbarrel van pisbakkenstaal. Wat jij deed moet je dus nooit met een goed frame doen. Zo lang je er geen zwaar kind op hebt gezet hoef je je geen zorgen te maken over een deukje, dat is vergelijkbaar met de normale parkeerschade. Zo lang de buis nog recht is is er niets aan de hand. Zet je er een groter kind op dan kan het verhaal anders worden.