Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trapondersteuning - Forum Wereldfietser

Trapondersteuning

Een tijdje geleden heb ik een proefrit gemaakt op een Giant fiets met trap ondersteuning.
het ging perfect! De proefrit is alweer enige tijd geleden maar ik heb er één besteld.
Sinds afgelopen vrijdag heb ik hem maar nu hoor ik het motortje.
Ik weet bijna zeker dat ik tijdens de proefrit geen geluid hoorde.
Op zich rijdt hij prima, ben als eerste overal weg, is het een prachtige fiets maar dat geluid is een ellende.

Heeft iemand een Giant fiets met trapondersteuning?
Hoe is jouw/jullie ervaring?

Hoi Leeuwp.

Fijn te horen dat het zo bevalt :) Dit is echter een (wereld)reis-fiets website en ik geloof dat daarom weinig mensen ervaring met trapondersteunigen hebben helaas. Zou natuurlijk wel heerlijk geweest zijn voor in de Himalya, maarja bikkelen is ergens ook wel fijn :-)

Fiets de wereld,
Whisky

Zou natuurlijk wel heerlijk geweest zijn voor in de Himalya, maarja bikkelen is ergens ook wel fijn
Ik kan me niet voorstellen dat daar oplaadpunten zijn, dus het wordt na 60 kilometer dan toch bikkelen :wink:

Zijn dat die fietsen die te bewonderen waren in het programma van "Vroege Vogels"?

En als je nu de motor wel hoort en tijdens de proefrit niet, zou ik gewoon terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht, en vragen hoe dat zit.

whisky schreef:Hoi Leeuwp.

Fijn te horen dat het zo bevalt :) Dit is echter een (wereld)reis-fiets website en ik geloof dat daarom weinig mensen ervaring met trapondersteunigen hebben helaas. Zou natuurlijk wel heerlijk geweest zijn voor in de Himalya, maarja bikkelen is ergens ook wel fijn :-)

Fiets de wereld,
Whisky

Nou Marc.....
Naar mijn weten is er eentje lid die ook 'trapondersteuning' heeft. Althans als trapondersteuning staat voor een elektrische fiets. En de naam van dat lid luidt ...... (jawel!) ...... 'Wereldfietser'. :wink:

Dus wie weet....binnenkort veel trapondersteuners in de Himalaya :lol:

Ik heb voor mijn moeder diverse fietsen "getest" met trap ondersteuning, motor geluiden heb ik eigenlijk nooit gehoord. Ga terug naar fietsenmaker om dit voor te leggen.

Even dacht ik aan een Rohloffnaaf in z'n 7 tijdens de beklimming van de Tourmalet die ik vorig jaar deed maar het enige wat ik toen hoorde was het piepen van mijn longen :P

Bob&Marguérite schreef:
Zou natuurlijk wel heerlijk geweest zijn voor in de Himalya, maarja bikkelen is ergens ook wel fijn
Ik kan me niet voorstellen dat daar oplaadpunten zijn, dus het wordt na 60 kilometer dan toch bikkelen :wink:
Bergafwaarts??? :wink:

Bob&Marguérite schreef:
Een beetje expeditie neemt toch generatoren mee om de electrische waterkokers en het mediacentrum in de lucht te houden. Stroom zat lijkt me :D